2015-02-17, 19:52
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleher
Jodå, det är 9 st i kanalen just nu. Du måste bara uppdatera listan (knappen brevid plus-knappen).

Aha
Har bara kört själv eller med min bror och hans kompisar, så har inte full koll på dessa funktioner runt om.

Men är inne där nu iaf Körde nyss ett game själv.
Citera
2015-02-17, 20:16
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Fan dota asså. Vilket jävla underbart spel, synd bara att man har tröttnat på det och inte ens efter långa pauser får man upp gnistan igen

Önskar att det kunde vara som förr när man hela tiden ville bli bättre, kollade replays och körde 1v1 mid och varje game, mer episkt än det andra.
Citera
2015-02-17, 20:23
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Gjort en comeback på dotan och jag har en ganska usel rating (3,1k). En sak som för mig verkar helt bruten på min nivå och som jag behöver hjälp med är hur fan man kontrar axe? Axe (ofta med abbadon) tar offlane och ställer sig bakom tornet och blockar creeps. 2v2 mot denna combo går absolut inte känns det som
Haha den är jäkligt seg i pubs, om man ser en axe tror man ju att han ska gå woods. Det man får göra är att picka 2 heroes som är relativt biffiga med lång range så att man på säkert avstånd kan harassa fanskapet gärna toppat med någon stun/slow så att man kan få en kill.

Det är viktigt med lvl advantage så va jävligt försiktiga så att ni inte dör dom första minutrarna.
Citera
2015-02-18, 03:52
Medlem
h4xors avatar
Jag fick low prio matcher förut och sedan slutade jag spela dota 2. Nu när jag kommer tillbaka efter någon vecka så har jag färre low prio matcher. Kan man bli av med low prio matcher utan att ha spelat?
Citera
2015-02-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinFredriksson
DotA 3 kommer rocka fett.
Vad är det?
Citera
2015-02-18, 14:02
Medlem
Makthavarns avatar
gått med i chatten fb.dota2 nu iaf om nån vill köra nått game =)
Citera
2015-02-18, 14:36
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
Haha den är jäkligt seg i pubs, om man ser en axe tror man ju att han ska gå woods. Det man får göra är att picka 2 heroes som är relativt biffiga med lång range så att man på säkert avstånd kan harassa fanskapet gärna toppat med någon stun/slow så att man kan få en kill.

Det är viktigt med lvl advantage så va jävligt försiktiga så att ni inte dör dom första minutrarna.

De där irriterar mig så fruktansvärt. Att ha en i jungeln är så oerhört greedy och straffas så lätt. Ändå spelar folk konstant i jungeln även på 4k mmr. Jag pickar ofta Axe, påpekar att jag vill vara solo offlane därför att han är oerhört stark där, speciellt om motståndarna pickar en melee carry. Ändå vill laget alltid att man ska gå jungel.

Det där med att creepskippa går i vissa matcher. När jag kör med polare drar vi såna cheesy strats ibland, typ axe + dazzle + undying. Men det är svårare att göra om man söker solo, den är ganska lätt att straffa med starka ranged heroes eller mycket magisk skada.
Citera
2015-02-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
De där irriterar mig så fruktansvärt. Att ha en i jungeln är så oerhört greedy och straffas så lätt. Ändå spelar folk konstant i jungeln även på 4k mmr. Jag pickar ofta Axe, påpekar att jag vill vara solo offlane därför att han är oerhört stark där, speciellt om motståndarna pickar en melee carry. Ändå vill laget alltid att man ska gå jungel.

Det där med att creepskippa går i vissa matcher. När jag kör med polare drar vi såna cheesy strats ibland, typ axe + dazzle + undying. Men det är svårare att göra om man söker solo, den är ganska lätt att straffa med starka ranged heroes eller mycket magisk skada.
Det är ju inte alls dåligt. Metan i pub är ju ändå nästan alltid trilane eller jungler. Så man kan även själv komma undan med jungel. Det är högst ovanligt att folk är flitiga på att förstöra för personen i jungeln.

I många matcher glömmer folk även bort att motståndarlaget har någon som farmar skog. Då kan t.ex. en Doom eller Ursa springa ut efter 20 minuter och slakta andra laget.

Dock ogillar jag också när "cores" junglar. Då är det liksom ditt lag som avgör om matchen är vunnen eller förlorad. Har laget övertag 4v5 så kan man lätt slänga in dödsstöten men om de blivit totalt överkörda är matchen oftast förlorad oavsett.
Citera
2015-02-18, 18:22
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Det är ju inte alls dåligt. Metan i pub är ju ändå nästan alltid trilane eller jungler. Så man kan även själv komma undan med jungel. Det är högst ovanligt att folk är flitiga på att förstöra för personen i jungeln.

I många matcher glömmer folk även bort att motståndarlaget har någon som farmar skog. Då kan t.ex. en Doom eller Ursa springa ut efter 20 minuter och slakta andra laget.

Dock ogillar jag också när "cores" junglar. Då är det liksom ditt lag som avgör om matchen är vunnen eller förlorad. Har laget övertag 4v5 så kan man lätt slänga in dödsstöten men om de blivit totalt överkörda är matchen oftast förlorad oavsett.

Absolut, men möter man inte fullkomliga idioter så blir man straffad. Det är inte starkt att spela Axe jungel jämfört med offlane.
Citera
2015-02-19, 00:08
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinFredriksson
DotA 3 kommer rocka fett.
Vad snackar du om?

I övrigt så undrar jag vilka heroes ni anser vara optimala i Beast-eventet.

Omniknight, abbaddon, sniper, viper och venomancer är några jag tycker är bra. Har också sett folk picka Zeus, men tycker inte att han är överdrivet bra även om man inte ska underskatta 2st zeus-ultis.
Senast redigerad av The Crash 2015-02-19 kl. 00:13.
Citera
2015-02-19, 02:01
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Vad snackar du om?

Omniknight, abbaddon, sniper, viper och venomancer är några jag tycker är bra. Har också sett folk picka Zeus, men tycker inte att han är överdrivet bra även om man inte ska underskatta 2st zeus-ultis.

Jag är ett stort fan av undying och tidig push, diggar gyro, zeus.

Riki är ganska störig, bristle i kombo med sniper blir asjobbig.

Spectre är underskattad om man klarar av att förlora första fighten
Citera
2015-02-19, 12:32
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Vad snackar du om?

Troll instapickas nästan jämt. Tror jag mötte honom fyra gånger på raken i den här patchen. Omniknight med sin healing verkar vara väldigt populärt också. Warlock och Necro brukar också bli valda.

Viper har jag kört med ganska mycket men tycker inte att han är så väldans bra, han verkar inte kunna konkurrera mot de andra som Troll eller Undying. Kanske att jag gör något fel när jag spelar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in