2015-02-10, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sing
Hej
Har div inside info avs morden i Linköping som kan vara relevanta.
Vill vara anonym .... men med tanke på läckage av användarkonton känns det inte bra.
Hur kan jag gå vidare ?
Kan min Anonymitet garateras ?
Mvh

Skapa ett slaskkonto och en slaskmail du bara har för att skapa flashback kontot. sålänge du inte använder konton som kan kopplas till dig bör du vara säker. Vill du gå ännu längre så sök på free proxys på google och det kommer fram tjänster som döljer ditt IP nummer, Det kommer gå slött som satan men du är säker.
Citera
2015-02-11, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sing
Hej
Har div inside info avs morden i Linköping som kan vara relevanta.
Vill vara anonym .... men med tanke på läckage av användarkonton känns det inte bra.
Hur kan jag gå vidare ?
Kan min Anonymitet garateras ?
Mvh

Jag har svårt att tro att någon ens kommer försöka röja din identitet bara för att du skriver intressanta tips om dubbelmordet.
Citera
2015-02-12, 01:49
Medlem
11 år gammalt mord. Verkar som inte ett skit händer i utredningen. Nu är det 2015. Ja känner ändå som att det finns hopp. Men kommer vi upp i 2020 år 2025 gm är död eller utomlands. Inte en chans löser detta
Citera
2015-02-14, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
11 år gammalt mord. Verkar som inte ett skit händer i utredningen. Nu är det 2015. Ja känner ändå som att det finns hopp. Men kommer vi upp i 2020 år 2025 gm är död eller utomlands. Inte en chans löser detta
Större chans än att Palmemordet blir uppklarat. Ingen trodde ju att mordet på Helene skulle bli uppklarat, men sen hittade man ju Ulf 15 år senare,
Senast redigerad av Grismongis 2015-02-14 kl. 03:48.
Citera
2015-02-16, 01:24
Medlem
MyTorturedEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyTorturedEyes
Den ena tuffa killen på Research-gruppen har väl kopplingar till Linköping? Har polisen kollat upp honom? Han är väl iofs straffad tidigare, så hans DNA borde väl ha uppmärksammats. Har polisen alltid tagit DNA på brottslingar?

Kan någon svara?
Citera
2015-02-16, 08:46
Medlem
KalleXLs avatar
Det är väl konstaterat att grabben knivhöggs/mördades först och sedan kvinnan, för att hon ansågs kunna bli ett vittne.

Missbrukare brukar inte vara i farten tidigt på mornarna, eftersom dom har sina drogpartyn på nätterna och vaknar framåt 10 tiden.

Eftersom grabben var från Libanon, så kan det vara en släktfejd som gått snett. Det finns massor av illegala svartskallar i landet som inte finns i polisens register och därför har polisen inte fått träff på gärningsmannen som samma dag drog till hemlandet och där skyddas av beställarna till mordet.
Citera
2015-02-16, 12:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyTorturedEyes
Kan någon svara?

Martin Fredriksson kan mycket väl ha gjort det här ja.

http://petterssonsblogg.se/2013/12/12/lar-kanna-martin-fredriksson/

Han bodde i Linköping före morden men just då i Västervik, fast han blev ju dömd för brott begågna just i Linköping efter 2004 också.
En annan sak med honom är ju hans misslyckade utbildningsförsök med avhopp och sedan kunskapslyftet, har ett litet minne av att A-L kan ha sysslat med sådan utbildning också tidigare. I vilket fall som helst kan hon kanske ha funnits i anslutning till hans "skola".
Tror inte man topsar för så pass ringa brott som det han blivit dömd för.

Det försök? att skylla på nazister som gjordes passar också in här.
Citera
2015-02-16, 12:06
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Det är väl konstaterat att grabben knivhöggs/mördades först och sedan kvinnan, för att hon ansågs kunna bli ett vittne.

Missbrukare brukar inte vara i farten tidigt på mornarna, eftersom dom har sina drogpartyn på nätterna och vaknar framåt 10 tiden.

Eftersom grabben var från Libanon, så kan det vara en släktfejd som gått snett. Det finns massor av illegala svartskallar i landet som inte finns i polisens register och därför har polisen inte fått träff på gärningsmannen som samma dag drog till hemlandet och där skyddas av beställarna till mordet.

Nej, det är något man utgår från pga teknisk bevisning men det är inte säkert konstaterat.

Nej, den troliga GM hade inte droger i sig. Alla har nog inte drogpartyn på bestämda tider.

Han som lämnade sitt DNA hade cendréfärgat hår och hade nordeuropeiskt ursprung.
Citera
2015-02-16, 20:44
Medlem
Kom att tänka på en sak angående PH, som skrev att han hade blivit dömd för dråp, vilket skulle tala emot att han är GM i det här fallet då polisen borde hittat honom i sitt DNA-register. Men när upprättades detta register? Har försökt googla och den enda vettiga informationen jag fått fram är att ett sådant register upprättades först 2006, men det låter väldigt sent i mina öron. Det är möjligt att jag tolkat texten fel, den kommer från en uppsats författad just 2006: http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:276522/FULLTEXT01.pdf (sida 5).

Här är stycket:
Citat:
1 januari 2006 trädde ett antal nya lagar i kraft vilka gör det möjligt för polisen att föra ett DNA-register över personer som blivit dömda till annan påföljd än
böter. Syftet med denna rapport är att beskriva fördelar och nackdelar för
polisen att kunna använda ett sådant register ur ett brottsutredande perspektiv
samt vilka fördelar och risker ett sådant innebär för den personliga integriteten.

Anledningen till att det är relevant i tråden är som sagt att det isåfall inte går att utesluta sanningshalten i PH:s uttalanden, både vad gäller dubbelmordet i Linköping och dråpet som gav honom fyra år. Men detta dråp borde han isåfall ha gjort sig skyldig till innan 2002 (beroende på hur lång tid av straffet som han satt av). Finns det någon lista över uppklarade (kniv)dråp i Stockholm/Linköpings-trakten från mitten av 90-talet och framåt?
Citera
2015-02-20, 23:22
Medlem
J.R.s avatar
Gällande PH så skrev han så här i ett pm till mig 2013. Gammal skåpmat iofs men det är ju vad tråden består av.
Citat:
Så här i pm kan jag ju berätta att jag är dömd för ett annat brott som liknar Linköping väldigt mycket + att jag var på plats i Linköping. Min koppling var att jag skulle träffa en tjej där, i övrigt har jag 0 koppling till staden. Jag har inte satt min fot där sen 2004.
Citera
2015-02-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Gällande PH så skrev han så här i ett pm till mig 2013. Gammal skåpmat iofs men det är ju vad tråden består av.

Skickade han detta PM innan 2013-07-22? Alltså då han skrev samma uppgifter i tråden.
(#4153, (FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna)
Citera
2015-02-21, 23:21
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Gällande PH så förefaller han pga sin fallenhet för ordböjande, vissa referenspunkter och hängande i litteraturforat, vara ett alternativt trollkonto åt någon uttråkad litteraturstuderande, snarare än en isolerad och psykotisk förtidspensionär, som han utgav sig för att vara.

Men visst, frånvaron av andra spaningsuppslag i det här fallet gör att det inte skadar att lyfta på alla stenar. Tror dock inte att han är personen ni letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in