2011-03-09, 01:29
Medlem
Sorry, baserade bara det jag skrev på vad dom här ovanför skrev. Kollade på hitta.se och uteslöt folk.
Citera
2011-03-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Det låter som du har löst fallet... för Dick är väl ljushårig?

Undrar bara varför du hänger ut en polare för ett mord han inte är dömd för?
Det är väl det jag har svårast för, vilket gör att din historia känns påhittad.

absolute inte polare längre finns folk som har samma teori som mej i vår bekantskapskrets ..nånting hände me killen iaf ...

han borde ju redan va topsad men jag vet ej faktiskt...
Citera
2011-03-11, 01:12
Medlem
Saltkarets avatar
Den person jag tidigare tipsat polisen om, som hade en sårskada på insidan i högra handen, har jag grävt lite ytterligare i.

Det visar sig att personens mamma drev ett företag nära korsningen Drottninggatan-Djurgårdsgatan. Det är också helt säkert att personen ifråga hade nycklar till den arbetsplatsen.

Föräldrarna är skiljda sedan NN var i tonåren. Pappan har flyttat från Linköping men mamman bor troligen än idag på Karl Dahlgrensgatan. Om detta är rätt person som jag hittat är det helt otroligt. Mamman bodde i så fall bara ett stenkast ifrån mordplatsen. Jag är dock osäker på om det är rätt person jag hittat där. Mamman alltså. Efternamnet stämmer, men förnamnet är jag väldigt osäker på. Får mer information om det om ett par dagar.

NN bor idag sambo med en kvinna och har ett par bonusbarn ihop med henne. Inga egna biologiska barn. Senast av mej kända adress på honom är i Skäggetorp.
Kopplingen till platsen är i så fall mammans arbetsplats, samt eventuellt hennes bostad. Det senare som sagt väldigt oklart ännu.

Därmed finns en plats där gärningsmannen, åtminstone för en tid, skulle kunna uppehålla sig. Om arbetsplatsen användes den här dagen, eller dagen efter, återstår att gräva fram. Det är nu så länge sen att det blir allt svårare för en utomstående att få fram sådana uppgifter. Åtminstone utan att konfrontera mamman eller NN direkt. Och det vill jag ogärna.

Det här är ju dock sånt jag tycker polisen borde kollat. Efter mitt tips om sårskadan.

Personen ifråga är idag drygt 35 år. Han har mellanljust hår, men ibland färgat ljusare och ibland mörkare.
Han är inte inbiten nikotinist sedan många år, men använder tidvis snus. Röker endast undantagsvis på fester.

Han ser något yngre ut än han är. Han är smal, vältränad, och runt 180 cm lång.

Han har vid 15-18 års ålder troligen ägt en butterfly kniv. Okänt än om det är av den typ som synts på bild. Personen som troligen sålt den till honom sålde vid tillfället två olika knivar. Den ena med guldfärgade raka handtag. Den andra identisk med den på bilden. Så denna uppgiten är inte säker på något vis.

Som person uppfattas NN som väldigt social och trevlig. När man lärt känna honom väl inser man att han under fasaden inte verkar må helt bra. Så har det varit sedan barndomen.
NN har alltid haft drömmar om att vara någon annan. En mer kraftfull och tuff person. Han har ibland blommat ut som en sådan, men aldrig genomfört någon kriminell eller våldsam handling mot någon människa. Som exempel kan sägas att just detta med snuset är typiskt. NN snusade när han ville göra sig lite tuff. Ungefär som ungdomar kan göra. Omgivningen och vänner reagerade på detta ibland.

Idag har NN nästan ingen kontakt med sina gamla vänner.

Vad gäller motivet tror jag att jag skrivit om teorin där tidigare. Om det skulle vara honom.
Jag har tidigare fått fram att han med säkerhet tränade på det gym som än idag ligger i tannefors. Han var sporadisk kund hos den mördade grabbens farsa. Han hade också någon form av meningsskiljaktighet med denne.
Om detta rörde något han handlat i dennes affär eller om det var något privat har jag inte lyckats få fram, men relativt klart är att han vid tiden för mordet var mer eller mindre arg på fadern.

Det vore helt otroligt om jag vetat om delar av den här kopplingen tidigare, med tanke på att jag samtidigt har en paralell teori kring att det är en mer eller mindre lejd mördare. Se mina tidigare inlägg kring en eventuell motivbild.
Det som gjorde att jag grävde vidare i den här änden var just sårskadan. Det kan inte varit många i Linköping som vid tiden för mordet hade en färsk sårskada som efter en kniv, på insidan av handen.

Men. Märkliga ting har skett förr.

Jag vet lite mer detaljer än det jag skrivit ovan, men känner inte att flashback är ett speciellt säkert ställe att lägga ut information på. Hur skyddad är man som användare här egentligen?
Citera
2011-03-11, 14:25
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
men lånsökt.. sen vet jag och flera anndra i min bekantskapskrets om att den mördade pojkens föräldrar sålde droger samt stöldgods i sin data butik,och självklart e mordet ingen slump,men något som gick helt galet fel iafnån hade skuld dit o en hit o pappa till pojken blåst fel personer o i sin tur fick nån skrämma pojken eller något, tro oxå polisen missat nån sorts drog i dna hm kan man missa? eller nått som inte går spåraeller försvinner ur sanbbt??

Jag blir jävligt skeptisk så fort någon påstår att det säljs droger från en butikslokal eller liknande. Det brukar vara en sån typ av vetskap som folk som inte tar droger har men som folk som tar droger saknar. Lustigt va?
Kan du utveckla, hur fan vet ni det?
Citera
2011-03-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag blir jävligt skeptisk så fort någon påstår att det säljs droger från en butikslokal eller liknande. Det brukar vara en sån typ av vetskap som folk som inte tar droger har men som folk som tar droger saknar. Lustigt va?
Kan du utveckla, hur fan vet ni det?

vet helt klart...
Citera
2011-03-12, 00:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
vet helt klart...

Nej, du har inte handlat knark där...
Citera
2011-03-12, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkaret
Den person jag tidigare tipsat polisen om, som hade en sårskada på insidan i högra handen, har jag grävt lite ytterligare i.

Det visar sig att personens mamma drev ett företag nära korsningen Drottninggatan-Djurgårdsgatan. Det är också helt säkert att personen ifråga hade nycklar till den arbetsplatsen.

Föräldrarna är skiljda sedan NN var i tonåren. Pappan har flyttat från Linköping men mamman bor troligen än idag på Karl Dahlgrensgatan. Om detta är rätt person som jag hittat är det helt otroligt. Mamman bodde i så fall bara ett stenkast ifrån mordplatsen. Jag är dock osäker på om det är rätt person jag hittat där. Mamman alltså. Efternamnet stämmer, men förnamnet är jag väldigt osäker på. Får mer information om det om ett par dagar.

NN bor idag sambo med en kvinna och har ett par bonusbarn ihop med henne. Inga egna biologiska barn. Senast av mej kända adress på honom är i Skäggetorp.
Kopplingen till platsen är i så fall mammans arbetsplats, samt eventuellt hennes bostad. Det senare som sagt väldigt oklart ännu.

Därmed finns en plats där gärningsmannen, åtminstone för en tid, skulle kunna uppehålla sig. Om arbetsplatsen användes den här dagen, eller dagen efter, återstår att gräva fram. Det är nu så länge sen att det blir allt svårare för en utomstående att få fram sådana uppgifter. Åtminstone utan att konfrontera mamman eller NN direkt. Och det vill jag ogärna.

Det här är ju dock sånt jag tycker polisen borde kollat. Efter mitt tips om sårskadan.

Personen ifråga är idag drygt 35 år. Han har mellanljust hår, men ibland färgat ljusare och ibland mörkare.
Han är inte inbiten nikotinist sedan många år, men använder tidvis snus. Röker endast undantagsvis på fester.

Han ser något yngre ut än han är. Han är smal, vältränad, och runt 180 cm lång.

Han har vid 15-18 års ålder troligen ägt en butterfly kniv. Okänt än om det är av den typ som synts på bild. Personen som troligen sålt den till honom sålde vid tillfället två olika knivar. Den ena med guldfärgade raka handtag. Den andra identisk med den på bilden. Så denna uppgiten är inte säker på något vis.

Som person uppfattas NN som väldigt social och trevlig. När man lärt känna honom väl inser man att han under fasaden inte verkar må helt bra. Så har det varit sedan barndomen.
NN har alltid haft drömmar om att vara någon annan. En mer kraftfull och tuff person. Han har ibland blommat ut som en sådan, men aldrig genomfört någon kriminell eller våldsam handling mot någon människa. Som exempel kan sägas att just detta med snuset är typiskt. NN snusade när han ville göra sig lite tuff. Ungefär som ungdomar kan göra. Omgivningen och vänner reagerade på detta ibland.

Idag har NN nästan ingen kontakt med sina gamla vänner.

Vad gäller motivet tror jag att jag skrivit om teorin där tidigare. Om det skulle vara honom.
Jag har tidigare fått fram att han med säkerhet tränade på det gym som än idag ligger i tannefors. Han var sporadisk kund hos den mördade grabbens farsa. Han hade också någon form av meningsskiljaktighet med denne.
Om detta rörde något han handlat i dennes affär eller om det var något privat har jag inte lyckats få fram, men relativt klart är att han vid tiden för mordet var mer eller mindre arg på fadern.

Det vore helt otroligt om jag vetat om delar av den här kopplingen tidigare, med tanke på att jag samtidigt har en paralell teori kring att det är en mer eller mindre lejd mördare. Se mina tidigare inlägg kring en eventuell motivbild.
Det som gjorde att jag grävde vidare i den här änden var just sårskadan. Det kan inte varit många i Linköping som vid tiden för mordet hade en färsk sårskada som efter en kniv, på insidan av handen.

Men. Märkliga ting har skett förr.

Jag vet lite mer detaljer än det jag skrivit ovan, men känner inte att flashback är ett speciellt säkert ställe att lägga ut information på. Hur skyddad är man som användare här egentligen?

Alltså om det där stämmer det du skriver måste du fan tipsa polisen. Du skrev idag är han 35, då var han alltså 27 då va??
Citera
2011-03-13, 20:55
Medlem
Saltkarets avatar
Kommer inte längre.
Det finns 4 personer med moderns namn och efternamn i Linköping.

1 av dem bor på Drottninggatan 50.
Det är förbannat nära mordplatsen.

Pappan har jag förresten fått reda på är död numera.

Jag ger upp. Och kommer för övrigt inte så mycket längre ändå.
Är så irriterad på polisen. Jag bara förutsätter att de redan checkat detta och vet om detta. Har de inte gjort det är de jubelidioter. Kan en idiot som jag hitta allt detta genom google och hitta.se så kan man ju undra...

Jag tror nånstans att de vet mer om detta än de offentliggjort. Åldern på gärningsmannen till exempel. Där tror jag att de vet mer än de säger. Eller rättare sagt tror att de vet mer. Annars borde de inte låst sig vid en så pass ung person. Och det kan vilselett dem något otroligt.
Citera
2011-03-14, 01:20
Medlem
Completoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Bodde i området vid tiden för mordet och blev därför förhörd samt topsad. Jag fick uppfattningen att man har en lajv-teori som bygger på att GM skulle vara aktiv lajvare och att detta skulle kunna lett till att GM haft svårt att skilja på verklighet och lajv på något bisarrt sätt. Exempelvis fick jag direkta frågor om jag deltagit i rollspel eller spel där man fått uppdrag i verkliga livet osv. Kändes helsnurrigt.. utredningen verkar ha klappat ihop totalt :/

När hände detta?
Jag och flera till som skrivit i denna tråd bodde i området vid tillfället och stämde ungefärligt överens med ålder/utseende men har aldrig blivit topsade. Tycker fortfarande att det är oerhört konstigt.
Citera
2011-03-14, 16:04
Medlem
Det var väl i höstas har jag för mig? Först knackade ju polisen dörr i närområdet och efter det var det tyst i flera år. Sen blev jag kallad för topsning nu tidigt i höstas (kan ha varit sensommaren 2010). Var bodde du vid tidpunkten för mordet?
Citera
2011-03-14, 16:54
Medlem
men är det någon som har nåt seriöst om det här mordet för det har gått nu cirka 7 år av mordet och mördaren tror att han kommer undan med en 56 årig kvinna och en 8 årig pojke på sitt samvete vi måste tipsa polisen med alla våra tips vi har jag ringde till polisen och tipsade om den där idck för någon vecka sedan och dom skulle ringa upp mig men dom gjorde inte det så jag ska ringa upp polisen snart igen.
Citera
2011-03-14, 22:53
Medlem
Completoriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Det var väl i höstas har jag för mig? Först knackade ju polisen dörr i närområdet och efter det var det tyst i flera år. Sen blev jag kallad för topsning nu tidigt i höstas (kan ha varit sensommaren 2010). Var bodde du vid tidpunkten för mordet?

Barnhemsgatan.
Ja, polisen var hemma hos mig när jag var ensam hemma en dag. Berättade att jag var sjuk från skolan på morddagen och att min mamma var hemma och sjukanmälde mig (var 17 år). Dock kunde jag helt klart ljugit ihop den historien. Ingen har pratat med mina föräldrar. Har för mig att de ringde till polisen och bekräftade uppgifterna jag lämnat dock, men det skulle helt klart kunnat vara någon av mina vänner bara som hade ringt.
Skönt att iaf någon topsas. Konstigt att inte alla som var i den åldern vid tidpunkten inte blev kollade mer i och med att de tror att det var någon i närområdet som gjorde det. Jättekonstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in