Citat:
Gällande PH så förefaller han pga sin fallenhet för ordböjande, vissa referenspunkter och hängande i litteraturforat, vara ett alternativt trollkonto åt någon uttråkad litteraturstuderande, snarare än en isolerad och psykotisk förtidspensionär, som han utgav sig för att vara.
Men visst, frånvaron av andra spaningsuppslag i det här fallet gör att det inte skadar att lyfta på alla stenar. Tror dock inte att han är personen ni letar efter.
Men visst, frånvaron av andra spaningsuppslag i det här fallet gör att det inte skadar att lyfta på alla stenar. Tror dock inte att han är personen ni letar efter.
Ja, jo. Men om det nu var ett trollkonto --- så varför blev det inaktivt precis som själva trollandet kom? Det kanske finns en rimlig förklaring till det. Men jag tycker inte det verkar vara så vanligt med trollkonton som inaktiveras innan de hinner "skörda frukten".
Men det även andra saker som gör att jag inte tror att PH var ett trollkonto. För det första måste det ha gått på lågvarv, samt gått i cykler. Det är bara i en försvinnande liten del av inläggen som han kan misstänkas för att trolla. Och det är ingen entydig utveckling på detta trollande isåfall. Det finns inlägg där han antyder att han är gärningsman, för att sen vilja vara med på rekonstruktioner av brottet. Ja, jag vet inte. Men jag håller med om att det är intressant eftersom det inte finns så mycket annat att gå på. PH-spåret är nog det enda sättet som Flashback har någonting överhuvudtaget att bidra med.
Det kan ju vara att han lade trollningen på en väldigt hög nivå. Bland annat så tror jag att han i inlägget om gärningsmannaprofilen, det som han börjar med "This is the Pulver-Henke speaking" ( (FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna), refererar till The Zodiac Killer, som inledde ett av sina brev till media med "This is the Zodiac Killer speaking" (http://en.wikipedia.org/wiki/Zodiac_Killer). Jag tycker att "the":et i detta sammanhang är intressant, eftersom jag tänker att han annars hade skrivit det utan "the". Sen om det säger någonting är en annan fråga.