2015-01-14, 18:51
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKindbergBatra
Wow det slog mig precis när jag läste din teori:

GM attackerar AL först, GM slår henne hårt, hon faller ner efter en smäll men är fortfarande vid medvetandet. M råkar gå förbi och ser vad som håller på att ske.

M känner igen GM och säger "men, "ahmed", vad håller du på med?

GM är nu rädd att hans identitet är avslöjad. AL hörde ju när M frågade vad "ahmed" gjorde. Han har nu två vittnen han måste göra sig av med. Han börjar med M för att sedan gå till AL som båda avlider.

Tankar?

EDIT:

Har det diskuterats om AL's man i tråden?

Han kanske drog på sig spel/knark/kriminella skulder som han inte kunde betala tillbaka?
Vad har du fått det där om Ahmed ifrån?
I vilket fall som helst så lär ju GMs DNA berätta att denne är av nordisk sort och inte någon Ahmed.
Citera
2015-01-16, 08:03
Medlem
substitutes avatar
pulver-henke har ju själv påstått sig vara GM.

i ett tidigare inlägg skriver han om mössan - jag citerar

"Mössan såldes på Statoil. Den ser förövrigt oerhört intetsägande ut, precis som vilken jäkla mössa som helst." (citat)

söker källan bakom faktum att: Mössan såldes på Statoil

Är det fastställt någonstans i tråden att mössan verkligen såldes på Statoil?

vet att Herrgurka också nämnt att den såldes där i ett ännu tidigare inlägg men
finns det någon bevis på - att så var fallet?

pusslar lite med olika teorier och märket Pointer som etablerades 2004, spelar
en viktig roll. Vill bara få det bekräftat.
Senast redigerad av substitute 2015-01-16 kl. 08:26.
Citera
2015-01-16, 08:50
Medlem
substitutes avatar
Nu när Anna-Lena spåret svalnat lite så spär jag på med ytterligare en teori,
dock förankrad i tidigare scenarion, där en bondpöjk skulle vara GM. Alltså
någon utanför stan, kanske på en bondgård, lite fyrkantig och bestämd
kille som har/hade sina ideal. Fallit utanför kakans radar.

Visste denna kille, eller hade han hört ryktas på skolgården att - Mohamed plågat något djur?
Absolut inga bevis på att så var fallet eller att det skulle ha hänt men - Mohamed - ung kille, tuff, vill imponera på kompisar, plåga katter osv, har hänt förr. Barn kan vara jäkligt elaka ibland.....

Eller såg denna bonne Mohamed göra något mot ett djur direkt på Åsgatan?
sparka ett djur, plåga ett djur, jaga - stressa ett djur, nästan till döds?

Allt stred mot hans moral och ideal, djurvän som han varit sedan barnsben.

Han spårade ur totalt, fick vansinnesutbrott och agerade sedan mot det enda vittnet,
Anna-Lena som också kanske kände igen honom.

Antingen tog han livet av sig efter all ånger och ångest, eller så lever han och frodas gott
i konungariket Sverige, bondgård, fru, barn, kossor o getter. Stoppar in en stor prilla och plöjer åkern, från boningshuset hörs ropen skalla - LEIF!!! - maten är klar
Senast redigerad av substitute 2015-01-16 kl. 09:39.
Citera
2015-01-16, 12:21
Medlem
MyTorturedEyess avatar
Den ena tuffa killen på Research-gruppen har väl kopplingar till Linköping? Har polisen kollat upp honom? Han är väl iofs straffad tidigare, så hans DNA borde väl ha uppmärksammats. Har polisen alltid tagit DNA på brottslingar?
Citera
2015-01-16, 13:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
söker källan bakom faktum att: Mössan såldes på Statoil

Är det fastställt någonstans i tråden att mössan verkligen såldes på Statoil?

"Mössan hittades efter flyktvägen i en tidningshållare utanför ICA. Mössan har sålts hos Statoil fram till för något år sedan."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10528817.ab
Citera
2015-01-16, 13:12
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Mössan hittades efter flyktvägen i en tidningshållare utanför ICA. Mössan har sålts hos Statoil fram till för något år sedan."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10528817.ab
Stort tack freddie
Citera
2015-01-18, 07:47
Medlem
AnnaKindbergBatras avatar
Det intressantaste spåret är väl ändå killen som åkte buss med en blödande hand?

Eller har han redan utretts?
Citera
2015-01-25, 02:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKindbergBatra
Det intressantaste spåret är väl ändå killen som åkte buss med en blödande hand?
Eller har han redan utretts?

Jag vet inte hur utrett det är "Jasmine" kallades vittnet som hörde av sig via en annan person. Tror inte det är avfört men man har inte gått ut med någon direkt info, tex vilken linje eller var han steg av.

Jag har nu gjort lite klippdockor och ritat lite på en karta. Den kanske rakaste förklaringen för mig som ser två personer. Skrev ner några frågetecken också.
Självklart har också polisen tänkt ungefär så här, man kan få till det ur diverse uttalanden.
http://tinypic.com/view.php?pic=2ch8glu&s=8#.VMRF0ixW-t8
Citera
2015-01-29, 01:26
Medlem
Över tio år har passerat och vi vet inte mer än det vi visste då. En person som har ett samvete skulle nog inte orkat med. Att personen skulle varit så sjuk att han inte skulle minnas nåt tror jag inte på, för han verkar ju någorlunda klar i huvudet då han avlägsnat sig från brottsplatsen snabbt och smidigt,vilket inte stämmer överens med andra fall där förövaren varit i ett psykotiskt tillstånd. Tror mördaren snarare har en grav personlighetsstörning.
Citera
2015-01-30, 19:33
Medlem
Yeahvlens avatar
Det är väl känt att GM står och väntar på M och att M attackeras först, och sedan A-L. Eftersom blod från M finns även hos A-L?

Om man nu efter 10 år inte lyckats med någonting, varför byter man inte folk som jobbar med fallet? Alltså, tänk i nya banor. Egentligen, vem fan går omkring med en butterflykniv? Jo en kille som förmodligen går i högstadiet och vill vara lite häftig. Hur gammal är han då? Inte 20 som polisen tror. Snarare mycket yngre, och med det faktum att GM inte har hittats borde man kanske vidga sina teorier.

Jag tror GM kan vara så ung som 12-13 år vid tillfället, och att det är den enkla anledningen att han kommer undan. Han står och väntar på M. Tanken är att han ska skrämma honom (eller riktat mot någon i hans familj), men av någon anledning går det snett och sinnet rinner på honom. A-L ser hela händelsen och GM tror att A-L känner igen honom, varför även hon attackeras.

Det här är en vanlig kille som spelar fotboll och går i högstadiet vid den tiden. Nu avliden.

Min teori.
Citera
2015-01-30, 20:26
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahvlen
Det är väl känt att GM står och väntar på M och att M attackeras först, och sedan A-L. Eftersom blod från M finns även hos A-L?

Om man nu efter 10 år inte lyckats med någonting, varför byter man inte folk som jobbar med fallet? Alltså, tänk i nya banor. Egentligen, vem fan går omkring med en butterflykniv? Jo en kille som förmodligen går i högstadiet och vill vara lite häftig. Hur gammal är han då? Inte 20 som polisen tror. Snarare mycket yngre, och med det faktum att GM inte har hittats borde man kanske vidga sina teorier.

Jag tror GM kan vara så ung som 12-13 år vid tillfället, och att det är den enkla anledningen att han kommer undan. Han står och väntar på M. Tanken är att han ska skrämma honom (eller riktat mot någon i hans familj), men av någon anledning går det snett och sinnet rinner på honom. A-L ser hela händelsen och GM tror att A-L känner igen honom, varför även hon attackeras.

Det här är en vanlig kille som spelar fotboll och går i högstadiet vid den tiden. Nu avliden.

Min teori.

Låter snarare som GW:s teori. Polisen har kollat barn. Finns absolut äldre idioter som går omkring med balisonger.
Citera
2015-01-30, 20:41
Medlem
Yeahvlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Låter snarare som GW:s teori. Polisen har kollat barn. Finns absolut äldre idioter som går omkring med balisonger.

Jag tror inte polisen kollat barn i den omfattningen. Dom utgår ju från att han är i 17-20 års åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in