Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-10-19, 16:07
  #1
Medlem
Sellouts avatar


Länk till stämningsansökan och dom: (FB) Dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Länk till FUP: (FB) Dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna


Länk till sammanfattning:
https://www.flashback.org/sp44531079



Länk till sammanställning: https://www.flashback.org/sp44848694

/Mod





En 8 årig pojke blev knivhuggen i halsen och dog på väg till sjukhus. 15 meter längre bort höggs en kvinna, född 1948, ihjäl på öppen gata. Offren kände inte varandra. 20 åring jagas av polisen.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...549333,00.html

Så har ännu ett vansinnes dåd utförts. Hur sjukt kan samhället bli egentligen?
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2021-08-09 kl. 10:36.
Citera
2004-10-19, 16:13
  #2
Medlem
Henkeeee-s avatar
Fick höra det imorse..Skedde tydligen ca 100 meter från platsen där min farsa bor. Hela min familj + alla mina vänner bor i Linköping (Jag har bott där i 20 år) så det kändes(känns - han är ju inte gripen än) jävligt obehagligt.
Hur fan är man funtad om man hugger en 8 år gammal pojke i halsen?
Tydligen är gärningsmannen i 20-årsåldern också, precis som jag, så man kanske vet vem det är..
Citera
2004-10-19, 16:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Fick höra det imorse..Skedde tydligen ca 100 meter från platsen där min farsa bor. Hela min familj + alla mina vänner bor i Linköping (Jag har bott där i 20 år) så det kändes(känns - han är ju inte gripen än) jävligt obehagligt.
Hur fan är man funtad om man hugger en 8 år gammal pojke i halsen?
Tydligen är gärningsmannen i 20-årsåldern också, precis som jag, så man kanske vet vem det är..

Svårt psykiskt rubbad måste denna jävel vara, vem fan kan gå och jugga en 8åring i halsen!?!?
Detta är en total idiot som kommer åka dit inom närmsta dagarna/veckan.
Sånna hära psykoptaer borde skickas till ngt hårdare fängelse i sverige där han antagligen skulle bli misshandlad till döds.
Folk som sitter på kåken gillar nämligen INTE personer som går på Småbarn varesig sexuellt lr med våld.
Citera
2004-10-19, 16:43
  #4
Medlem
Thomas Crowns avatar
Det är väl någon som hört röster igen.Skjut dåren i knäskålarna och skicka upp honom till Jokkmokk där han kan få bli björnmat.
Citera
2004-10-19, 16:44
  #5
Medlem
tomibollens avatar
Tja han har väl hängt på Flashback för mycket och kollat
på alla halshuggningsfilmerna som finns här...till
slut trubbas man ju av...
Citera
2004-10-19, 16:45
  #6
Medlem
Sellouts avatar
Gärningsmannen måste ju vara ordentligt störd, eller vara påverkad av piller. Sånt här är så obegripligt. Men med dagens neddragningar inom sjukvården var det inte så oväntat. Det blir med största sannolikhet ännu värre i framtiden.
Citera
2004-10-19, 17:40
  #7
Medlem
Carpe Diems avatar
Psykiatrireformen kallas det. Den innebar att ett stort antal psykiskt sjuka dumpades ut på gatan. Ordföranden i Psykiatriutredningen var Bo Holmberg, make till Anna Lindh. Det var denna "reform" som har inneburit att ett mycket stort antal psykiskt sjuka har gått under. I detta fall drabbades uppenbarligen två andra människor.
Citera
2004-10-19, 18:01
  #8
Medlem
Wittgensteins avatar
Kan ju även tilläggas att ett stort antal av landets hemlösa är psykiskt sjuka människor som fallit offer för denna reform.
Citera
2004-10-19, 18:31
  #9
Medlem
Boddies avatar
Ja fy fan det har kännts idag vad som hännt. Det börjar verkligen bli för mycket av det här nu men som någon sa här innan så är det ju inte lustigt. Visst hänger det ihop med hur psykvården fungerar eller rättare sagt inte fungerar. Var förbi med grabben och lämnade en vit ros tidigare idag och det känns verkligen.
Citera
2004-10-19, 18:42
  #10
Medlem
gärningsmannen kommer troligtvis få omkring två år sluten psykiatrisk vård, sen är den saken ur världen. fy fan.
Citera
2004-10-19, 19:01
  #11
Medlem
Henkeeee-s avatar
Boddie, också linköpingsbo? Hade jag inte varit på annan ort för tillfället så hade jag nog gjort samma sak.. Det känns när en sån här sak händer så nära inpå sin familj..
Citera
2004-10-19, 19:35
  #12
Awaiting Email Confirmation
Hoppas verkligen dom får tag på honom för hans egens skull så han kan få det bra framöver med gratis bostad, gratis god mat , gratis vård och tandvård, gratis internet, gratis utbildning, gratis stjärnadvokat, etc etc etc etc etc etc



Och vi som sköter oss....sitter bara här och ser på!!???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback