2015-02-10, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Precis. Aftonludret/Rödinggruppen ska inte få skit för att Joel sparkats, det ska enbart SD få. Det finns numera ingen stake i det där partiet.

Nåja. Båda ska ha skit men annars håller jag helt med.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
När lagarna om hets mot folkgrupp, förtal, förolämpning mm trädde i kraft vet jag inte men det ger nog en snabb googling dig svaret på skulle jag gissa.

Just ja... glömde borde att det är i en diktaturstat vi lever i! tack för påminnelsen!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är läkaren som genom sitt uttryck möjliggjort för Aftonbladet att ta reda på vem han är ... och eftersom han står för dessa åsikter är han givetvis inte lämplig för en stor mängd människor ... Eftersom han inte kan låta bli att läcka patientinformation så är han inte lämplig någonstans inom sjukvården ...

Har du belägg för att han har läckt personuppgifter? Jag har inte sett en enda uppgift som kan koppla de beskrivna fallen till fysiska personer. Jag utgår ifrån att fler än en handfull inavlade blinda utvecklingsstörda barn har immigrerat till Sverige då jag personligen har stött på ett antal.

Det där med att stå för det man säger, gäller det även homosexuella som på nätet är uppriktiga men som i det verkliga livet säger att de är heterosexuella, är de också hycklare som borde hängas ut?

Tänk om din doktor är bög men han ljuger om det, en förtroendefråga i allra högsta grad, eller? Tänk om du blir petad i stjärten av en bög, har du inte rätt att få veta vem doktorn egentligen är?

Lägg nu ner ditt tramsande och ta dig en kopp te med lite nervlugnande i, ett tips i all välmening.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ouch, snacka om att SD viker ned sig.

Vägen till den politiska makten spelar ingen roll, huvudsaken är att man når fram dit.
Skrev för ett bra tag sedan nu om att politiken kommer att få bekänna färg och nu är vi där.
Citera
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
...
Om du sedan menar att folk inte bör uttrycka sig illa mot andra individer enbart, så håller det fortfarande inte, då ett fritt internet är ett fritt internet.
Om man börjar någon typ av censur så har man inte längre yttrandefrihet, punkt.

Har du läst yttrandefrihetsgrundlagen?

Kan vi inte börja med att alla som hänvisar till yttrandefrihet tar och läser lagen? Då kanske vi slipper läsa sådana här inlägg in absurdum.

Jag bjuder på en länk med en sammanfattning som inte bör ta mer än ett par minuter att läsa. Passa gärna på att klicka er vidare till tryckfrihetsförordningen också, eftersom den har ett par förtydliganden som även gäller den förstnämnda.

http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Grundlagarna/Yttrandefrihetsgrundlag/
Citera
2015-02-10, 15:05
Bannlyst
Citat:
Att trakasseras och stalkas kan vem som helst bl vilket såklart är fel men varför uttrycker man åsikter som kan göra att man förlorar arbetet? Vad är syftet med det? Är du politiker och påstår att du är emot rasism, varför i hela helvete går du hem och spottar ur dig ditt hat emot muslimer då? Varför är det så viktigt att bete sig som ett svin på internet och spy ur sig en massa hat mot araber och kvinnor för att sedan skaka hand med med din palestinska kollega och ha sex med din fru?

Det är obehagliga saker att utsättas för ja men vet du vad? Det är otroligt obehagligt för en kvinna att inte kunna surfa lite på internet utan att behöva läsa att man är en spermtunna som ska knullas besinningslöst i alla hål eller att vara muslim och läsa att man är en apa som ska hängas som prydnader i träd. Det är obehagligt att läsa det här och veta att det kan vara din egen arbetskollega eller granne som uttrycker de här åsikterna. Varför ska det vara okej att bete sig på det här sättet på internet bara för att det är just internet?

Jag är inte emot anonymitet och att man ska få skriva sin åsikter men det finns gränser det är allt jag säger. Hets mot folkgrupp, kränkningar, förolämpningar, förtal osv är precis lika brottsligt och vedervärdigt när det sker på internet som om någon skulle stå och skrika ut det mitt i gatan. Är det så svårt att förstå?

Konkret exempel: jag har blivit kallad rasist för att jag fördömde attacken av islamisterna i Paris 7 januari i år! På den idiotnivån ligger "debatten" i Sverige idag. Därför ska anonymiteten skyddas, för man får inte ha någon åsikt som inte är 100% konsensus utan att på något sätt åtminstone få ett tjuvnyp någonstans.
Citera
2015-02-10, 15:05
Medlem
Citat:
När lagarna om hets mot folkgrupp, förtal, förolämpning mm trädde i kraft vet jag inte men det ger nog en snabb googling dig svaret på skulle jag gissa.

Det här är inte ens det värsta; att man kan bli fängslad för sina åsikter som i fascistiska länder utan att det har blivit normaliserat att man ska förföljas och bli bestraffad genom att förlora sitt jobb, en uppmuntrad indirekt att bryta relationer, att bli tvingad till att stå upp och förklara sig etc.

Ska detta vara ett fritt land? Visst, vissa kommentarer kan betraktas som olagliga men sanningen är att det jag skrev stämmer även in på de kommentarer som inte är olagliga. Bara en sån som att vara en förintelseförnekare; undra vilka konsekvenser det kan ge.
Citera
2015-02-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Fyfan vad dålig stil av sd. Nu blir det svp.

Och SvP är bättre? Haha tillåt mig att skratta högt.
Citera
2015-02-10, 15:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
Kan någon förklara för mig hur det är möjligt att luska fram användare med hjälp av en mailadress.
Det enda scenariet jag hittar är: Personen i fråga har ett liknande användarnamn som sin personliga mailadress.

Nej. Det finns fler sätt. Bland annat massiva samkörningar mot myndighetsregister mm, vilket är precis som Aschbergs företag Piscatus sysslar med.

Har du använt samma e-postadress även i andra sammanhang, även om adressen i sig är helt anonym, är risken stor att du kan hittas ändå. Det var så många skribenter på Avpixlat hittades.
Citera
2015-02-10, 15:07
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Fan vad jag lider med juristen. Hans karriär är död nu.

Det är riktigt vidrigt. Enkelspårig offentlig skampåle i hela landet på det här viset är långt värre straff än vad våldsbrottslingar får. Och detta trots att han inte ens är dömd för någonting. Det är riktigt jävla vidrigt när kvällspressen nu blir både åklagare och domare över vanliga privatpersoner.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Sopigt av flashback att drälla iväg användarnas mailadresser -- om det är vad som skett. Men spelar liten roll i långa loppet. Detta kommer att blåsa över. Aftonbladet och massa liberaler och vänstermuppar kan förfasa sig ett tag. Men sedan då?

Tror man att folks åsikter i kontroversiella frågor bara försvinner? Att flashbacks flera hundra tusen skribenter plötsligt tänker "från och nu är jag tyst, Helin & Aftonbladet vs. Flashback 10-0” och ”jag ger upp, jag tycker som researchgrupp, AFA & Aschberg vill”.

Med tusentals inägg per dygn är det självklart att en hel del oslipade epitet om negrer, araber, zigenare och somaliska våldtäktsmän följer med i floden. Vad AB nogsamt undviker att berätta om är alla högst begåvade diskussioner som ständigt pågår på Flashback. Och som är i överväldigande majoritet. Drevet syftar förstås inte alls till att komma till rätta med rasism och hets mot folkgrupper. Syftet är istället ett uselt och desperat försök näpsa en konkurrent som har fler läsare, högre trovärdighet, skickligare skribenter samt är avsevärt mer läsvärd än publikationer som Aftonbladet.

Lycka till, det kommer självfallet inte att lyckas.
Senast redigerad av Månsan 2015-02-10 kl. 15:17.
Citera
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:

Fast ta exempelvis muslimer, som de flesta av dessa skribenter har skrivit elände om.

Att påstå att muslimer är en folkgrupp är som att påstå att amerikaner är en folkgrupp. Det är samma diversitet! Vi har östasiatiska muslimer, araber, kurder, och fler folkgrupper än vad jag kan komma på.

Rent numerärt och som en maktfaktor så har muslimer större inflytande än vad Sverige har på den internationella kartan.

Och politisk islam måste diskuteras, precis som alla andra ideologier samt att det mycket väl existerar i länder som Saudi Arabien, Afghanistan, Irak, Iran osv.
Det är sedan beklagligt att vissa uttrycker sig kränkande om muslimer, men det finns människor som uttrycker sig kränkande om exakt allt och då tänker jag specifikt på allt som sägs om vita män.

Vita män i världen är en stor maktfaktor det med, men det inkluderar inte alla vita män. Ändå så är det socialt accepterat att kritisera och håna oss (jag är en vit man, dock helt utan reell makt).
Muslimer är också en stor maktfaktor, inte lika okej att kritisera och håna dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in