Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Det är ju just detta att man kan trakasseras och stalkas, avskedas från arbetet, förlora sin studieplats osv. Annars finns det knappast någon större anledning att inte vara öppen med vem man är, men just detta är ju rätt obehagliga saker att utsättas för.
Att trakasseras och stalkas kan vem som helst bl vilket såklart är fel men varför uttrycker man åsikter som kan göra att man förlorar arbetet? Vad är syftet med det? Är du politiker och påstår att du är emot rasism, varför i hela helvete går du hem och spottar ur dig ditt hat emot muslimer då? Varför är det så viktigt att bete sig som ett svin på internet och spy ur sig en massa hat mot araber och kvinnor för att sedan skaka hand med med din palestinska kollega och ha sex med din fru?
Det är obehagliga saker att utsättas för ja men vet du vad? Det är otroligt obehagligt för en kvinna att inte kunna surfa lite på internet utan att behöva läsa att man är en spermtunna som ska knullas besinningslöst i alla hål eller att vara muslim och läsa att man är en apa som ska hängas som prydnader i träd. Det är obehagligt att läsa det här och veta att det kan vara din egen arbetskollega eller granne som uttrycker de här åsikterna. Varför ska det vara okej att bete sig på det här sättet på internet bara för att det är just internet?
Jag är inte emot anonymitet och att man ska få skriva sin åsikter men det finns gränser det är allt jag säger. Hets mot folkgrupp, kränkningar, förolämpningar, förtal osv är precis lika brottsligt och vedervärdigt när det sker på internet som om någon skulle stå och skrika ut det mitt i gatan. Är det så svårt att förstå?