2015-02-10, 14:59
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Varför har inte pedofiler jagats? Chauvinister? Hackare? Nedladdare?

Varför denna konstanta jagning efter SDare eller extremare politiska tyckare?

Nu har ju en Sverigedemokrat och en marxstisk rövslickare från Miljöpartiet hängts ut.
Fler från sjuklövern får man hoppas..
Citera
2015-02-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är ju just detta att man kan trakasseras och stalkas, avskedas från arbetet, förlora sin studieplats osv. Annars finns det knappast någon större anledning att inte vara öppen med vem man är, men just detta är ju rätt obehagliga saker att utsättas för.

Att trakasseras och stalkas kan vem som helst bl vilket såklart är fel men varför uttrycker man åsikter som kan göra att man förlorar arbetet? Vad är syftet med det? Är du politiker och påstår att du är emot rasism, varför i hela helvete går du hem och spottar ur dig ditt hat emot muslimer då? Varför är det så viktigt att bete sig som ett svin på internet och spy ur sig en massa hat mot araber och kvinnor för att sedan skaka hand med med din palestinska kollega och ha sex med din fru?

Det är obehagliga saker att utsättas för ja men vet du vad? Det är otroligt obehagligt för en kvinna att inte kunna surfa lite på internet utan att behöva läsa att man är en spermtunna som ska knullas besinningslöst i alla hål eller att vara muslim och läsa att man är en apa som ska hängas som prydnader i träd. Det är obehagligt att läsa det här och veta att det kan vara din egen arbetskollega eller granne som uttrycker de här åsikterna. Varför ska det vara okej att bete sig på det här sättet på internet bara för att det är just internet?

Jag är inte emot anonymitet och att man ska få skriva sin åsikter men det finns gränser det är allt jag säger. Hets mot folkgrupp, kränkningar, förolämpningar, förtal osv är precis lika brottsligt och vedervärdigt när det sker på internet som om någon skulle stå och skrika ut det mitt i gatan. Är det så svårt att förstå?
Citera
2015-02-10, 15:00
Bannlyst
Fyfan vad dålig stil av sd. Nu blir det svp.
Citera
2015-02-10, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att avslöja någons identitet på ett internetforum är både farligt och omoraliskt. Har personen t.ex. dristat sig till att kritisera Islam så kan det leda till att personens liv riskeras. Att man blir en Lars Vilks eller Salman Rushdie med dödshot emot sig.

Det borde Expressen och Aftonbladet tänka på.

Ett par veckor efter Charlie Hedbo attacken också!
Men det hade vinklats och beskyllts på offret - "vi måste ha en diskussion på hur långt hatet får synas och höras!". Inget om att det inte är mer än avvikande åsikter. Vad är nästa steg?

Beskylla Breiviks offer för att de inte ska gå runt och göra sig hörda.
Citera
2015-02-10, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Varför har inte pedofiler jagats? Chauvinister? Hackare? Nedladdare?

Varför denna konstanta jagning efter SDare eller extremare politiska tyckare?

Där har du ju svaret.
Citera
2015-02-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Sen när blev det olagligt med avvikande åsikter i Sverige?

När lagarna om hets mot folkgrupp, förtal, förolämpning mm trädde i kraft vet jag inte men det ger nog en snabb googling dig svaret på skulle jag gissa.
Citera
2015-02-10, 15:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att avslöja någons identitet på ett internetforum är både farligt och omoraliskt. Har personen t.ex. dristat sig till att kritisera Islam så kan det leda till att personens liv riskeras. Att man blir en Lars Vilks eller Salman Rushdie med dödshot emot sig.

Det borde Expressen och Aftonbladet tänka på.

Det har de nog tänkt på. Men tror du att de tycker att det är negativt?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ouch, snacka om att SD viker ned sig.

Precis. Aftonludret/Rödinggruppen ska inte få skit för att Joel sparkats, det ska enbart SD få. Det finns numera ingen stake i det där partiet.
Citera
Medlem
Hur kan man säga att Judendomen och Islam är en ras.. Om man tror det så borde man fan inte få vara journalist, så jäkla patetisk tidning..
Citera
2015-02-10, 15:03
Medlem
Reellfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
På vilket sätt är jag körd....
Dom har ju fel fyra sista siffror på mig och jag kommer neka till döden att det är jag.
Jag bodde med många vänner ett tag och min dator med flashback var alltid inloggad, jag har blivit hackad osv osv osv.. Ingen är körd
Ingen icke-rasist kommer någonsin tro på det där.. Bara det att det just är en minoritet av flashbackare som hängs ut talar emot er.

Enda hedervärda du kan göra är att gå ut annars kommer andra göra det för dig.
Citera
Bannlyst
Fan vad jag lider med juristen. Hans karriär är död nu.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
När lagarna om hets mot folkgrupp, förtal, förolämpning mm trädde i kraft vet jag inte men det ger nog en snabb googling dig svaret på skulle jag gissa.

Berätta gärna vilka av inläggen de två uthängda skrivit som bör falla under allmänt åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in