2015-02-10, 14:54
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det är ett jobb som kräver FÖRTROENDE. Det räcker med misstanke för att förstöra förtroendet. Det krävs inte bevis på att personen FAKTISKT misskött sitt jobb.

Ungefär som om en politiker för vänsterpartiet inte skulle vara lämplig för uppdraget om hen var stor aktieägare i ett företag som säljer vapen till Saudiarabien och sade sig privat stå för det men som politiker vara mot det. Eller en domare som dömer sexköpare men som själv på sin fritid köper sex. I båda dessa fall saknas bevis för att personerna missköter sitt jobb, men det uppkommer stora etiska frågetecken.

På dig

Jag frågar dig ännu en gång! Vad i helvete spelar hans åsikter för roll om han sköter sitt jobb? och kom inte med massa trams om att det är ett förtroende, han har ju uppenbarligen skött sitt jobb bra eftersom han är kvar i tjänst... Helt ärligt så skulle jag skita i om en svart läkare som hatade vita människor behandlade mig eftersom jag utgår ifrån att han är professionell i sin yrkesroll.
Citera
2015-02-10, 14:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
SD-juristen fick sparken enl. Aftonbladet. Första(?) huvudet har fallit under denna granskning.
Ouch, snacka om att SD viker ned sig.
Citera
2015-02-10, 14:55
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
Skulle stått "högerextrem" där va? Högerextrema grupper får inte betalt av två av Sveriges största tidningar. Skaffa lite verklighetsuppfattning...

Nu missuppfattade du mig.

De aktiva vänsterextremister som förstör för högerextremister finns på listor hos Högerextremister.

Högerextremister finns på listor hos vänsterextremister.

Om alla bara utgår ifrån att någon vill ha tag på din identitet bakom anonymiteten så skulle inte detta hända. Dvs folk hade inte registrerat sig på flashback med förnamn.efternamn@mittföretag.se
Citera
2015-02-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
Jag ser en röd tråd i alla de som hängts ut. Unga arga män frånskilda/ogifta män .
Ska vi se det som normen för alla andra som dagligen postar hat här på flashback?

Handlar det om att ni egentligen är ensamma?
det vore isåfall en större nyhetsstory för aftonbladet tycker jag

Så du vill generalisera? Hmm... Är det inte vad man klagar över att rasister och invandringskritiker gör? Inget mer än detta återkommande hyckleriet!
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsilul
Joel tvingas sluta, vet inte om de har kommit ut i media ännu.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-jurist-sparkas-efter-rasistinlagg
Jo, nu, hoppas på stämmning o motreaktion då det fria ordet är hotat. Jävla diktatur fasoner o polisanmälan gjord om förtal hoppas jag.
Senast redigerad av Bluebeast72 2015-02-10 kl. 14:58.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Om våldbrottslingen just våldtagit läkarens barn tror jag inte att läkaren skulle bedömas lämplig att utföra behandlingen.

Ja, är man personligen drabbad av något otäckt så kan det påverka ens omdöme negativt. Men man brukar av just den anledningen se till att någon som är personligt drabbad inte får uppdraget; t.ex att en polis utreder mordet på sin egen familj eller att en läkare tar hand om en skadad person som just dödat hans familj.

Men i övrigt - hur illa man än tycker om sådana gärningsmän rent generellt - så förväntas man sköta sitt jobb. Och är man professionell så gör man det.
Citera
2015-02-10, 14:57
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså det här att tidningarna luskar "rätt på hat", jag tycker det är snudd på rättsövergrepp, när folk hängs ut (eller hur jag ska uttrycka mig?).
Ja, jag vet att Flashback inte är en tillåten sajt i lagens mening, men oavsett näthat, så verkar mängder av krafter här som ger uttryck för folks yttrandefrihet.
Jag är övertygad om att de här journalisterna själva nyttjar Flashback i viss mån själva, i sina syften och uttrycker sina åsikter och njuter av yttrandefriheten. Flashback har fått priser för avslöjanden. Det finns journalister öppenhjärtligt talat om att de trivs på Flashback (när det passar dem).

Media ska aldrig ha makt! Så är det bara. Politiker ska ha makt. Men media är en sån instans som inte ska nyttja sin makt på det där sättet att de "sätter drev" på folk (typ nu "avslöjade näthatande politiker").

BTW: Vad har flashback att säga om att folk luskas rätt på, på forumet förresten?

Med tanke på att de påstår sig ha tillgång till 40.000 personer från Flashback så får man ju ändå tycka att inte hela flashback hängs ut..

De påstår sig ha "valt ut de 10-talet värsta rasisterna och nazisterna som har en makt-position i sverige"
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Läkaren skrev anonymt, det är Aftonbladet som har möjliggjort för patienterna att eventuellt kunna koppla läkarens åsiktsyttringar till en viss person.

Varför tror du att läkaren skrev anonymt?
Nej, det är läkaren som genom sitt uttryck möjliggjort för Aftonbladet att ta reda på vem han är ... och eftersom han står för dessa åsikter är han givetvis inte lämplig för en stor mängd människor ... Eftersom han inte kan låta bli att läcka patientinformation så är han inte lämplig någonstans inom sjukvården ...
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Om våldbrottslingen just våldtagit läkarens barn tror jag inte att läkaren skulle bedömas lämplig att utföra behandlingen.

Rätt dum jämförelse tycker du inte?

Terroristen som döda den brittiska soldaten som var på väg till jobbet i London för nåt år sedan blev skottskadad av en polis... han hade utfört bestialiska handlingar på denna soldat! fick läkarvård

Eller menar du att dessa invandrare har våldtagit denna läkares barn? och därför skulle han göra ett sämre jobb gentemot dem?
Citera
2015-02-10, 14:58
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att avslöja någons identitet på ett internetforum är både farligt och omoraliskt. Har personen t.ex. dristat sig till att kritisera Islam så kan det leda till att personens liv riskeras. Att man blir en Lars Vilks eller Salman Rushdie med dödshot emot sig.

Det borde Expressen och Aftonbladet tänka på.
Citera
Medlem
Varför har inte pedofiler jagats? Chauvinister? Hackare? Nedladdare?

Varför denna konstanta jagning efter SDare eller extremare politiska tyckare?
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Då är du körd. Och det är bara rätt.

På vilket sätt är jag körd....
Dom har ju fel fyra sista siffror på mig och jag kommer neka till döden att det är jag.
Jag bodde med många vänner ett tag och min dator med flashback var alltid inloggad, jag har blivit hackad osv osv osv.. Ingen är körd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in