2015-02-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Svara då? Eller ska du låtsas vara upptagen och sen svara på någon annan fråga i ett annat ämne?

Går ju inte att klumpa ihop alla anledningar till att någon ignorerar en annan. I fall micro inte skriver, bör du i alla fall se det som en komplimang. Det är få som lyckas med det.

Alternativet till ignore, heter censur på riktigt. Låt oss inte gå den vägen. Underbart att istället bara kunna strunta i en del texter. Det som saknas är en ignore-plus-funktion som även tar bort svar på ignore-inlägg. Det skulle korta ner en del trådar enormt. (Skall jag behöva sätta dig på ignore för att du citerar micro för mycket? )

Frågan man bör ställa sig är ju vilket mål man har med att skriva här, för att sedan anpassa sin ignore-lista till svaret.
Senast redigerad av ManManne 2015-02-02 kl. 16:20.
2015-02-02, 16:20
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
På samma sätt som alla dokusåpor med namnet "Real housewives of" har ett totalt besöksförbud på TVn när jag tittar så har denna människa det i detta forumet. Jag saknar allt intresse av att se dylika program och väljer konsekvent bort dem det lilla jag nu ser på TV på samma sätt som jag väljer bort denna personen i detta forumet och andra människor i det dagliga livet.

Det finns ingen rättighet för alla som evt vill påkalla min uppmärksamhet att få den.
Min familj och mina närmsta vänner har det men där tar det stopp.
Så varför skulle jag vilja läsa något av en människa som inte har haft en vettig rad att skriva från dag ett. Med din logik skulle man tvinga igenom sig alla pissiga TV program bara för att?
Lyssna på alla a-lagare som vill förklara vad livet handlar om dyngraka redan kl 10.00?

Jag tror inte det.

Jag har en begränsad tid och den vill jag inte slänga bort på det jag finner menlöst.
Att läsa denna personens inlägg är en sådan sak, det är bara ett intellektuellt självskadebeteende att göra det som jag skrev tidigare. På samma sätt som att titta på valfri reality såpa imho.

Vill folk ha min uppmärksamhet får de faktiskt argumentera lite rationellt och ha lite på det torra i annat fall skiter jag i dem helt och hållet. Varför argumentera mot döva öron? Vill folk inte debattera utan bara ägna sig åt mission eller bara är fulla av sig själva, varför bry sig? Jag respekterar deras val att inte lyssna och lämnar dem ifred. Är de helt stolliga lämnar jag dem helt och hållet och ignorerar dem. Varför skulle det vara så svårt att acceptera menar du?

Ja Real wives of new york är inget för mig heller! Rika stay at home moms som bränner pengar..
Nej det är tur för tvdosan så man enkelt kan byta kanal.
Det är bara att byta kanal. Och ofta sätter man sig framför tvn för att se på det man blir erbuden.
Finns den typen också.

Ursäkta.. Förstår inte denna?
Med din logik skulle man tvinga igenom sig alla pissiga TV program bara för att?
Lyssna på alla a-lagare som vill förklara vad livet handlar om dyngraka redan kl 10.00?

Nej inte alls!
DET ÄR BARA ATT BYTA KANAL!
Med din logik så ställer du alltså in samtliga tider då kanalerna väljer att sända det du finner vara skit?

Du frågar :
Citat:
Varför skulle det vara så svårt att acceptera menar du?

Vi pratar om helt olika saker du och jag.

Jag blir bara att tänka på Scotts tråd:
(FB) Män är mer känslostyrda än kvinnor..
Sen Jim Carrey i Grinchen!

Tror du debatterar någonting helt annat nu.
Du får göra som du vill hemma, du och din fru!
Ska det vara falukorv med mos på onsdagar så är det så!!

Du glor på vad fan du vill och jag förstår varför DU sätter på IGNORE
2015-02-02, 20:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Svara då? Eller ska du låtsas vara upptagen och sen svara på någon annan fråga i ett annat ämne?
Vad skall jag svara på?
Jag ser inte en enda fråga, utan enbart att du för ett resonemang om vad du tycker ...

Vad jag anser har jag ju redan berättat.
2015-02-03, 06:26
Medlem
Djupfryss avatar
Vem fan bryr sig om vem som finns på någon rabiatfeminists ignorelista? Och vad är det för kriterier som gör att folk hamnar där? Nu kan jag ju inte veta vad som försiggår i PM, men ofta rör det sig om personer som har argument som feministerna inte kan blunda för trots att skygglapparna endast tillåter ledsyn.

Det där med att hota med ignore är så jävla patetiskt. "Jag har rätt och du har fel, om du inte fattar det hamnar du snart på ignore."
Vill man sätta någon på ignore så gör det bara, men vissa verkar tro att det får dem att framstå som smartare ju fler "dumskallar" de vägrar att prata med när det istället ofta är uppenbart att de förlorat en diskussion.

Jag tycker själv att ignorefunktionen är vettig, jag själv har inte behövt använda den men jag kan fatta om någon tramsar sönder alla ens inlägg eller bombarderar med PM att ignore har en viktig funktion. Att däremot tro att man får någon som helst respekt för att hota med ignore är ju infantilt.
2015-02-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vem fan bryr sig om vem som finns på någon rabiatfeminists ignorelista? Och vad är det för kriterier som gör att folk hamnar där? Nu kan jag ju inte veta vad som försiggår i PM, men ofta rör det sig om personer som har argument som feministerna inte kan blunda för trots att skygglapparna endast tillåter ledsyn.

Det där med att hota med ignore är så jävla patetiskt. "Jag har rätt och du har fel, om du inte fattar det hamnar du snart på ignore."
Vill man sätta någon på ignore så gör det bara, men vissa verkar tro att det får dem att framstå som smartare ju fler "dumskallar" de vägrar att prata med när det istället ofta är uppenbart att de förlorat en diskussion.

Jag tycker själv att ignorefunktionen är vettig, jag själv har inte behövt använda den men jag kan fatta om någon tramsar sönder alla ens inlägg eller bombarderar med PM att ignore har en viktig funktion. Att däremot tro att man får någon som helst respekt för att hota med ignore är ju infantilt.

Du kan inte veta? ….men!….ofta så beror det på personernas fantastisk argumentationsteknik, som vi stackars feminister inte klarar av att hantera...

ja tjena du.
2015-02-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Du kan inte veta? ….men!….ofta så beror det på personernas fantastisk argumentationsteknik, som vi stackars feminister inte klarar av att hantera...

ja tjena du.

Det stämmer ju dock till fullo.
Er främsta copingmechanism är ju ignorans och era skygglappar som stänger ute allt som motbevisar era vanföreställningar och er verklighetsfrånvändhet.
Ni undviker kategoriskt att svara på sakliga och faktabaserade inlägg och argument, och på samma sätt "underkänner" ni källor som talar emot era egna och ert fascistiska och hycklande dravel.

Att du nu uppvisar förnekelsen ni lever i är förvisso ganska roligt...
2015-02-03, 11:50
Bannlyst
Citat:

ja tjena du.

Snarare eran oförmåga till seriös debatt utan ni blir så känslomässigt laddade att ni saboterar debatterna, tar till rena drygheter, svarar som barn dvs larvar och dummar ner debatterna.

Förstår inte ens att det fortf finns folk som orkar ta er seriöst ens.
2015-02-03, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Det stämmer ju dock till fullo.
Er främsta copingmechanism är ju ignorans och era skygglappar som stänger ute allt som motbevisar era vanföreställningar och er verklighetsfrånvändhet.
Ni undviker kategoriskt att svara på sakliga och faktabaserade inlägg och argument, och på samma sätt "underkänner" ni källor som talar emot era egna och ert fascistiska och hycklande dravel.

Att du nu uppvisar förnekelsen ni lever i är förvisso ganska roligt...

Det är för att dom "förlorar" debatten om dom tar den på mannens planhalva dvs verkligheten och rationella logiska argument.

Istället stannar man på sin planhalva dvs illusionen och irrationaliteten om att alla är lika värda och vi får inte slåss! Sluta va elak då du vill väl inte vara dum?

Det är ungefär så feminister "vinner" debatter. Genom att verka snällast.
2015-02-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorodensson
Snarare eran oförmåga till seriös debatt utan ni blir så känslomässigt laddade att ni saboterar debatterna, tar till rena drygheter, svarar som barn dvs larvar och dummar ner debatterna.

Förstår inte ens att det fortf finns folk som orkar ta er seriöst ens.

Humor! av de fåtal som klarar föra seriösa debatter på detta forum skulle jag våga påstå att av den lilla skaran feminister, eller folk som hyser feminsitiska åsikter, som faktiskt sitter här så ingår de flesta i den gruppen.

Av de som ständigt går i känslorespons, sitter och länkar skit, kör personpåhopp eller bara ägnar sig åt rent trams eller debattsabotage är majoriteten en överväldigande del antifeminister.

Du själv verkar ju ha begåvningen onekligen. Finns liksom inget att tillägga.
2015-02-03, 15:42
Bannlyst
Citat:
Humor! av de fåtal som klarar föra seriösa debatter på detta forum skulle jag våga påstå att av den lilla skaran feminister, eller folk som hyser feminsitiska åsikter, som faktiskt sitter här så ingår de flesta i den gruppen.

Av de som ständigt går i känslorespons, sitter och länkar skit, kör personpåhopp eller bara ägnar sig åt rent trams eller debattsabotage är majoriteten en överväldigande del antifeminister.

Du själv verkar ju ha begåvningen onekligen. Finns liksom inget att tillägga.

Kan givetvis trolla sönder för att jag känner för det. Främst pga att det inte finns några feminister att föra seriösa debatter med.

Så vad skulle jag annars göra? Lyssnar ni inte på logik får jag nå er med känslomässig stimuli istället.

Det är så ni får fungerar.

Vill du ta en seriös debatt? Dåså, låt mig gissa hur länge tills du tappar det? Fem, tio minuter? 15 kanske?

Vilket ämne du vill shoot o peka bara.
2015-02-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorodensson
Kan givetvis trolla sönder för att jag känner för det. Främst pga att det inte finns några feminister att föra seriösa debatter med.

Så vad skulle jag annars göra? Lyssnar ni inte på logik får jag nå er med känslomässig stimuli istället.

Det är så ni får fungerar.

Vill du ta en seriös debatt? Dåså, låt mig gissa hur länge tills du tappar det? Fem, tio minuter? 15 kanske?

Vilket ämne du vill shoot o peka bara.

Du har redan förlorat, kära du.

Den tråd du just startat säger allt om din okunskap i att formulera ett vettigt frågeställning med en bas.

Jag kan diskutera med dig i den men du får ju fasen formulera först vad du frågar efter.
2015-02-03, 15:58
Bannlyst
Citat:
Du har redan förlorat, kära du.

Den tråd du just startat säger allt om din okunskap i att formulera ett vettigt frågeställning med en bas.

Jag kan diskutera med dig i den men du får ju fasen formulera först vad du frågar efter.

Som ni ser, bad jag feministen om en seriös debatt.

"kära du"

"säger allt om din okunskap"

"Jag kan diskutera med dig i den men du får ju"
Jag kan diskutera med dig men då måste det vara på mina villkor först bla bla bla
(Fastän lägg märke att jag lät henne välja diskussion helt på egna villkor fritt )

Nu vet ni varför man aldrig tar en feminist seriöst eller ens diskuterar seriöst med dom. Det går inte.
Senast redigerad av Thorodensson 2015-02-03 kl. 16:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in