2015-02-01, 16:34
Medlem
Diciplina och Knugen…

Dessutom är ju tanken på att man skulle ägna sig åt att försöka "tysta sina meningsmotståndare" via att sätta dem på sin ignore lista väldigt gullig.

Bara för att jag har babianen på min ignore bland annat, betyder ju på intet vis att han inte kan trolla
vidare.
2015-02-01, 17:19
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Alltså, jag antyder inte att hans argument skulle vara felaktigt för att han är antifeminist. Jag antyder självklart att det finns en koppling mellan hans antifeminism och hans avsaknad av intellektuella förmågor.
Varför skulle det finnas en koppling däremellan?
Citat:
Som sagt, jag ser framför allt de skribenter som reagerar på mina inlägg. Sedan har forumet bara en handfull "feminister" och jag kan inte märka att någon av dem skulle sköta sig så dåligt som skribenterna på min lista.
Man har en tendens att lusläsa motståndarens inlägg noggrannare än meddebattörerna.
Citat:
De skriver i trådar på forumet, men alla idioter skriver inte i alla trådar. Alltså kan jag inte följa ditt förslag, som var att "surfa in i en aktuell, helst nystartad tråd och letar efter dina plågoandar", eftersom alla mina plågoandar inte kommer att återfinnas i en enda aktuell tråd. Är du verkligen så svagbegåvad att du behövde det där i klartext?
Om vi säger att du tillägnar en timme åt att titta i 100 trådar i detta forum, så ser du ganska snabbt om det är många av de du ignorerat som fortfarande är aktiva. Detta för att ignorerade inlägg syns bättre än de man inte ignorerat, ironiskt nog.

Personangrepp på slutet där, inte bra.
Citat:
Ja, du har berättat det en gång redan, och jag är fullständigt ointresserad av vilka enkla nöjen du finner i livet, jag har klargjort att jag inte delar dem.
Jag har bara svårt att se varför man känner sig manad att visa hövlighet mot människor man anser är totala idioter.
Citat:
Ja, men nu är det ju så att en stor del av skribenterna på min lista befinner sig där just för att de tramsar och går OT i trådarna, och inte bara för att de uttrycker sig kvinnofientligt.
Jag har själv svårt att se hur alla på din lista skulle vara notoriska OT-makare.
Citat:
Jag har förklarat vad jag anser vara skäl till mitt agerande, men du fortsätter upprepa samma trötta saga om att jag vill "tysta oliktänkande" och inte har något här att göra. Hur skulle jag möjligen kunna vara av uppfattningen att du är öppen för min version av historien?

Nej, nu har jag i alla falll gjort som jag lovat och rensat i listan, jag har tagit bort alla som inte är avstängda och som inte skrivit sedan September förra året, och sedan prövar jag att ge några en ny chans. Jag fick väl ändå bort ett drygt 30-tal namn, fast det har förstås tillkommit en del nya sen senast också. Om du nu anser att det är en så enkel uppgift kan du väl gå igenom listan och se efter om jag missat någon, eftersom det här av oklara skäl verkar vara väldigt viktigt för dig.
Inte då, jag tycker bara (personligen) att diskussioner blir mer intressanta om alla åsikter lyfts fram, och inte drygt hundratalet användares inlägg ignoreras. Om du anser att de går OT och vill ignorera dem för det är det naturligtvis din fulla rätt att göra så.

Drygt 30 stycken är borta alltså? Då återstår det att se om det blir någon nämnvärd skillnad.

Anledningen till att jag diskuterar detta är att om du skriver ett inlägg, som någon skribent vill svara på, som du har på ignore, så uppmuntrar du honom till att hålla tyst och inte svara. Det stryper diskussionen lite. Om inte annat så ignorerar du hans svar oavsett hur välformulerat, objektivt och faktabaserat det nu än är.
2015-02-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Drygt 30 stycken är borta alltså? Då återstår det att se om det blir någon nämnvärd skillnad.

Anledningen till att jag diskuterar detta är att om du skriver ett inlägg, som någon skribent vill svara på, som du har på ignore, så uppmuntrar du honom till att hålla tyst och inte svara. Det stryper diskussionen lite. Om inte annat så ignorerar du hans svar oavsett hur välformulerat, objektivt och faktabaserat det nu än är.
Förhoppningsvis ska det väl inte göra det med tanke på att jag tagit bort de 30 st. som inte längre är aktiva. Hade jag tagit bort 30 till hade det varit ödesdigert.

Jag antar att det är här vi skiljer oss åt. Jag betraktar situationen som att de är fria att svara på mina inlägg, men att jag informerat dem om att jag inte är intresserad av diskussion. Om de sedan anser att det är värt att skriva ett svar trots att jag inte vill diskutera får de göra det, och om de inte gör det så är det naturligtvis bättre att jag har informerat dem om att jag inte vill diskutera med dem, eftersom de då kan spendera sin tid med att få igång en diskussion som de själva tycker är intressantare. Oberoende om jag beundrar eller föraktar de övriga skribenterna på detta forum så önskar jag att de ska få genomföra ett informerat val och spendera sin tid på ett sätt som de anser är konstruktivt. Jag antar att jag tror att det ska leda till att debatten som helhet blir mer meningsfull, och att även dessa skribenter på något sätt ska kunna utvecklas, eller hitta vilken tillfredställelse det nu är de kan tänkas söka här.

Skribenterna på min lista befinner sig också där eftersom jag vet att även om de skriver något som vid en första anblick verkar som ett genomtänkt svar så kommer samtalet snabbt urarta. Då finns det helt enkelt andra med minst lika relevanta tankar som är mer värda min tid.

Men nu är det hög tid att jag tar fasta på vad jag skrev igår kväll och bryter detta samtal.
Senast redigerad av Disciplina 2015-02-01 kl. 17:57.
2015-02-01, 18:37
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Förhoppningsvis ska det väl inte göra det med tanke på att jag tagit bort de 30 st. som inte längre är aktiva. Hade jag tagit bort 30 till hade det varit ödesdigert.
Ja, du hade riskerat att råka läsa OT-inlägg.
Citat:
Jag antar att det är här vi skiljer oss åt. Jag betraktar situationen som att de är fria att svara på mina inlägg, men att jag informerat dem om att jag inte är intresserad av diskussion. Om de sedan anser att det är värt att skriva ett svar trots att jag inte vill diskutera får de göra det, och om de inte gör det så är det naturligtvis bättre att jag har informerat dem om att jag inte vill diskutera med dem, eftersom de då kan spendera sin tid med att få igång en diskussion som de själva tycker är intressantare. Oberoende om jag beundrar eller föraktar de övriga skribenterna på detta forum så önskar jag att de ska få genomföra ett informerat val och spendera sin tid på ett sätt som de anser är konstruktivt. Jag antar att jag tror att det ska leda till att debatten som helhet blir mer meningsfull, och att även dessa skribenter på något sätt ska kunna utvecklas, eller hitta vilken tillfredställelse det nu är de kan tänkas söka här.
Och då uteblir en potentiellt intressant diskussion, och kan resultera i att du får stå oemotsagd i fler inlägg än vad du kanske borde.
Citat:
Skribenterna på min lista befinner sig också där eftersom jag vet att även om de skriver något som vid en första anblick verkar som ett genomtänkt svar så kommer samtalet snabbt urarta. Då finns det helt enkelt andra med minst lika relevanta tankar som är mer värda min tid.
Det låter som att du har en förutbestämd uppfattning om hur diskussionen kommer sluta. Det är en tråkig inställning.
2015-02-02, 09:26
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Alltså, jag antyder inte att hans argument skulle vara felaktigt för att han är antifeminist. Jag antyder självklart att det finns en koppling mellan hans antifeminism och hans avsaknad av intellektuella förmågor.

Blev lite ledsen här.
En del sidor vill hävda samma gällande den feministiska personen.
Andra vill hävda det hör ihop med kvinnan.

Något vi allihopa borde bli bättre på att nyansera oss angående kanske?

Knugens-skug
Jag håller med dig jag.
Att sätta sina meningsmotståndare på ignore är lite som att ha förlorat.
Lady Dahmer gör det dagligen. För minsta lilla.

Men jag kan förstå hur långt det kan gå i vissa fall innan man till slut får nog och lägger på ignore!

För Lady Dahmer räcker det med att hennes sambo ger henne en komplimang vid morgon fikat.
2015-02-02, 09:33
Medlem
PKJuristens avatar
Disciplina ,Scottwalker och knugen, är hemskt nyfiken bara.
När är ni födda? Alltså under vilket årtionde?
Scott har jag för mig läst tidigare är född 84-86 kanke?
Disciplina 84 kanske?
Knugen, 86-88 kanske?
2015-02-02, 10:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Blev lite ledsen här.
En del sidor vill hävda samma gällande den feministiska personen.
Andra vill hävda det hör ihop med kvinnan.

Något vi allihopa borde bli bättre på att nyansera oss angående kanske?

Knugens-skug
Jag håller med dig jag.
Att sätta sina meningsmotståndare på ignore är lite som att ha förlorat.
Lady Dahmer gör det dagligen. För minsta lilla.

Men jag kan förstå hur långt det kan gå i vissa fall innan man till slut får nog och lägger på ignore!

För Lady Dahmer räcker det med att hennes sambo ger henne en komplimang vid morgon fikat.
Att lägga energi på att bry sig om vilka som väljer att lägga en på ignorelistan är verkligen att vara en förlorare om du frågar mig.

Varför skall andras tvingas se dina inlägg om de inte tycker du tillför något?
2015-02-02, 12:38
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att lägga energi på att bry sig om vilka som väljer att lägga en på ignorelistan är verkligen att vara en förlorare om du frågar mig.

Det beror på din agenda.

En del troll som finns i trådarna beter sig trolligt även på andra ställen.

Antingen skriver du något från hjärtat som du tror för någonting bra med sig.
Eller så skriver du innehållslöst som likaså kommer från hjärtat.

Att sätta misogyna rabiata feminister på ignore är det sämta för dessa människor.
Rabiata bittra häxor behöver få i sig lite kärleksfulla texter.
Oavsett de vill eller inte.

Att sätta på ignore är som att censurera världen.

Ignore är samma sak som besöksförbud.
Det speglar ens liv.

Varför befinna sig i situationer, forum, där man med 10 tals personer "ignore" eller sätter besöksförbud.

När man kan befinna sig i en situation där man låter sin egna hjärna sköta arbetet med censuren.
Annars sköter datorn eller besöksförbudet det åt dig.

Du blir en försvarslös individ

Citat:

Du lägger energi på någon som lägger energi på andra som lägger energi på att ifrågasätta andra ignorerande av skribenter.

Cirkeln är slutet!
Du måste se "Macrot" min vän
2015-02-02, 14:00
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det beror på din agenda.

En del troll som finns i trådarna beter sig trolligt även på andra ställen.

Antingen skriver du något från hjärtat som du tror för någonting bra med sig.
Eller så skriver du innehållslöst som likaså kommer från hjärtat.

Att sätta misogyna rabiata feminister på ignore är det sämta för dessa människor.
Rabiata bittra häxor behöver få i sig lite kärleksfulla texter.
Oavsett de vill eller inte.

Att sätta på ignore är som att censurera världen.

Ignore är samma sak som besöksförbud.
Det speglar ens liv.

Varför befinna sig i situationer, forum, där man med 10 tals personer "ignore" eller sätter besöksförbud.

När man kan befinna sig i en situation där man låter sin egna hjärna sköta arbetet med censuren.
Annars sköter datorn eller besöksförbudet det åt dig.

Du blir en försvarslös individ

Du lägger energi på någon som lägger energi på andra som lägger energi på att ifrågasätta andra ignorerande av skribenter.

Cirkeln är slutet!
Du måste se "Macrot" min vän
Finns en viss önskan om att slippa läsa intellektuellt dökött med.
Har själv en persons båda alias på min ignorlista orkar bara inte se människans evighetslånga haranger som inte ger ett skit att läsa om man nu inte uppvisar ett intellektuellt självskadebeteende.

Varför läsa något av skit som inte skriver annat än just skit?
2015-02-02, 14:27
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Finns en viss önskan om att slippa läsa intellektuellt dökött med.
Har själv en persons båda alias på min ignorlista orkar bara inte se människans evighetslånga haranger som inte ger ett skit att läsa om man nu inte uppvisar ett intellektuellt självskadebeteende.

Varför läsa något av skit som inte skriver annat än just skit?

Det får de som läser skit av skribenter som bara skriver skit svara på?
Du har en person på din "lista" som du verkligen inte vill veta av. Inte en vindpust eller text ska kännas från denna anonyma människa.

Om ni känner att ni befinner er på ett ställe där ni inte mår bra av vad ni läser, så varför fortsätta läsa?
Måste det verkligen till en funktion av "besöksförbud"?

vad är de det handlar om ? Kolla åt ett annat håll?

Detta är ett forum.
Vi håller inte med varandra.
Vi har olika agenda med vår läsning och vårt skrivande.

För mig känns det som om att en del feminister och antifeminister vill upplysa människor!
en upplysning om ett bättre samhälle!

Nu diskuterar jag med personer som är väl engagerade här på feminist delen.

Ni vill ignorera människor av olika anledningar.
Bajs och skit hör jag.
Idioter.

De och vi!
För vad är SYFTET ?
Lite tvärtemot om vad jämställdhet och feminism handlar om :/
2015-02-02, 14:30
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:

Svara då? Eller ska du låtsas vara upptagen och sen svara på någon annan fråga i ett annat ämne?
2015-02-02, 15:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det får de som läser skit av skribenter som bara skriver skit svara på?
Du har en person på din "lista" som du verkligen inte vill veta av. Inte en vindpust eller text ska kännas från denna anonyma människa.

Om ni känner att ni befinner er på ett ställe där ni inte mår bra av vad ni läser, så varför fortsätta läsa?
Måste det verkligen till en funktion av "besöksförbud"?

vad är de det handlar om ? Kolla åt ett annat håll?

Detta är ett forum.
Vi håller inte med varandra.
Vi har olika agenda med vår läsning och vårt skrivande.

För mig känns det som om att en del feminister och antifeminister vill upplysa människor!
en upplysning om ett bättre samhälle!

Nu diskuterar jag med personer som är väl engagerade här på feminist delen.

Ni vill ignorera människor av olika anledningar.
Bajs och skit hör jag.
Idioter.

De och vi!
För vad är SYFTET ?
Lite tvärtemot om vad jämställdhet och feminism handlar om :/
På samma sätt som alla dokusåpor med namnet "Real housewives of" har ett totalt besöksförbud på TVn när jag tittar så har denna människa det i detta forumet. Jag saknar allt intresse av att se dylika program och väljer konsekvent bort dem det lilla jag nu ser på TV på samma sätt som jag väljer bort denna personen i detta forumet och andra människor i det dagliga livet.

Det finns ingen rättighet för alla som evt vill påkalla min uppmärksamhet att få den.
Min familj och mina närmsta vänner har det men där tar det stopp.
Så varför skulle jag vilja läsa något av en människa som inte har haft en vettig rad att skriva från dag ett. Med din logik skulle man tvinga igenom sig alla pissiga TV program bara för att?
Lyssna på alla a-lagare som vill förklara vad livet handlar om dyngraka redan kl 10.00?

Jag tror inte det.

Jag har en begränsad tid och den vill jag inte slänga bort på det jag finner menlöst.
Att läsa denna personens inlägg är en sådan sak, det är bara ett intellektuellt självskadebeteende att göra det som jag skrev tidigare. På samma sätt som att titta på valfri reality såpa imho.

Vill folk ha min uppmärksamhet får de faktiskt argumentera lite rationellt och ha lite på det torra i annat fall skiter jag i dem helt och hållet. Varför argumentera mot döva öron? Vill folk inte debattera utan bara ägna sig åt mission eller bara är fulla av sig själva, varför bry sig? Jag respekterar deras val att inte lyssna och lämnar dem ifred. Är de helt stolliga lämnar jag dem helt och hållet och ignorerar dem. Varför skulle det vara så svårt att acceptera menar du?
Senast redigerad av MeanME 2015-02-02 kl. 15:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in