2014-12-14, 21:09
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Hmm? Kan du skilja mellan ideologi och samhälle i sig och mellan ideologier och politiska partier och praktiskt styrande? Tror du ska rota runt lite där, du har, enligt min enkla mening, nån luddighet där som gör att vi talar förbi varandra…men jag kan inte identifiera vad.
Du uttrycker dig väldigt oklart. Menar du att feminister inte har någon makt?
2014-12-14, 21:24
Medlem
Citat:
Sussa? moi?

Visst kan delvis hålla med dig, tror det finns flera orsaker, som feminist får du fler påhugg av denna sort, följ mig i nån tråd och du ser att jag får åtskilliga flera svar än average…pga mina åsikter och att folk vet att jag är kvinna och feminist, det vill man ju gärna tampas med…(de kan ju försöka)

Sen kan man ju reagera olika på detta, vissa sållar säkert stenhårt, jag försöker förhålla mig så öppen jag kan och svara alla jag hinner även om inläggen kan hålla låg kvalitet, eftersom jag inte har en aning om vem det är jag bemöter. Kan vara en barnrumpa, kan vara någon som är sjuk, inte kan formulera sig, inte har alla pållar på plats. etc. Bättre med en mindre elakhet än en för mycket. och jag är inte här för att trampa på folk utan för att det ska finnas lite fler feminister på forumet, det behövs kort och gott, för vilka ska ni annars diskutera med eh?

men jag drar en gräns vid för grova personpåhopp och trams av viss sort då blir det ignore, har en prydlig liten lista redan.

Tillräcklig förklaring?

Jag köper att ni får fler påhopp, fler ifrågasättanden osv vilket inte är konstigt när ni förvarar dogmatik.

Jag finner att ni ofta förutsätter att feministisk teori är sanning och att alla som ni debatterar med vet att det är sanning, när de i verkliga fall inte köper feministisk teori.
För extraordinära påståenden förväntas extraordinära bevis.

Periodvis hänger det mängder med feminister här på /f150 men nu verkar det lite torrt på den fronten.
2014-12-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag köper att ni får fler påhopp, fler ifrågasättanden osv vilket inte är konstigt när ni förvarar dogmatik.

Jag finner att ni ofta förutsätter att feministisk teori är sanning och att alla som ni debatterar med vet att det är sanning, när de i verkliga fall inte köper feministisk teori.
För extraordinära påståenden förväntas extraordinära bevis.

Periodvis hänger det mängder med feminister här på /f150 men nu verkar det lite torrt på den fronten.

haha, ibland får jag spunk här inne, det blir så offantligt dumt bitvis…

det fetade:
Ne, just man kallar sig naturligtvis för feminist för att man anser att denna ideologi har fel på alla punkter...

ge mig ett sånt där "extraordinärt påstående" tack. OCH kommer du in med löneskillander så sätter jag dig på ignore…ett fullt dogmatiskt hot, ni bara måste ha nått annat på er långa lista över allt som feminister har fel i.

f150???
2014-12-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Du uttrycker dig väldigt oklart. Menar du att feminister inte har någon makt?

jag har uttryckt mig klart som korvspad (utan korvar )

Nu får du läsa om eller sätta dig och plugga lite kring ideologier och politik eller tjaffa med nån annan.
2014-12-14, 21:54
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
jag har uttryckt mig klart som korvspad (utan korvar )

Nu får du läsa om eller sätta dig och plugga lite kring ideologier och politik eller tjaffa med nån annan.
Är det inte bättre om du bara utvecklar hur du menar? Jag blir inte klokare hur många gånger jag än läser.

Som jag förstår dig, så menar du att män som råkar ut för saker inte handlar om maktutövande, utan om sorgliga tillfällen. När en kvinna emellertid råkar ut för våld, kanske i en relation, och förövaren är man, så är det uttryck för dominans och förtryck. Därför anser du att feminism behövs. Stämmer det?

Om det stämmer, är den enda slutsatsen jag kan dra att feminismen just finns för att hjälpa kvinnor, inte män.
2014-12-14, 21:59
Medlem
Citat:
haha, ibland får jag spunk här inne, det blir så offantligt dumt bitvis…

det fetade:
Ne, just man kallar sig naturligtvis för feminist för att man anser att denna ideologi har fel på alla punkter...

ge mig ett sånt där "extraordinärt påstående" tack. OCH kommer du in med löneskillander så sätter jag dig på ignore…ett fullt dogmatiskt hot, ni bara måste ha nått annat på er långa lista över allt som feminister har fel i.

f150???

Detsamma gäller väl en religiös?
Bara för att du tror att feministiska teorier stämmer, så stämmer de inte.

Ja det blir bitvis väldigt dumt...
2014-12-14, 22:26
Medlem
Citat:
Detsamma gäller väl en religiös?
Bara för att du tror att feministiska teorier stämmer, så stämmer de inte.

Ja det blir bitvis väldigt dumt...

Och bara för att du tror att feministiska teorier inte stämmer, så stämmer de

vad är f150?
2014-12-14, 22:29
Medlem
Citat:
Och bara för att du tror att feministiska teorier inte stämmer, så stämmer de

vad är f150?

Hallå? Det är du som måste bevisa dina påståenden, inte jag som måste motbevisa dem. Det är så det funkar.

Eller finns Gud för att du inte kan motbevisa det?
Finns mycket lustigheter i sånt fall, och ingen kan motbevisa det.
Det här är varför jag jämställer feminism med religion och feminister med religiösa fanatiker

Tycker att du ska kika lite på Christopher Hitchen, finns mycket på U-tube.
2014-12-14, 22:49
Medlem
[quote=oLf|51484862]Hallå? Det är du som måste bevisa dina påståenden, inte jag som måste motbevisa dem. Det är så det funkar.

Eller finns Gud för att du inte kan motbevisa det?
Finns mycket lustigheter i sånt fall, och ingen kan motbevisa det.
Det här är varför jag jämställer feminism med religion och feminister med religiösa fanatiker

Well jag tycker feminismen bevisar sina teser som går att bevisas alldeles utmärkt…

Du kan ju nämna en så kan jag garanterat försvara den, bah…

antofeminismen däremot ligger satans så risigt till, vad har ni bevisat överhuvudtaget?

gud är just en sådan tes som inte är bevisförningsbar what so ever, så dum jämförelse från början.
2014-12-14, 22:53
Medlem
Citat:
Well jag tycker feminismen bevisar sina teser som går att bevisas alldeles utmärkt…

Du kan ju nämna en så kan jag garanterat försvara den, bah…

antofeminismen däremot ligger satans så risigt till, vad har ni bevisat överhuvudtaget?

gud är just en sådan tes som inte är bevisförningsbar what so ever, så dum jämförelse från början.

Vi gör inga fantastiska påståenden som vi krävs styrka, vi tar avstånd från feministisk teori och då i synnerhet patriarkatet.

Men bevisa patriarkatet vettja, ingen har lyckats hittills så det ska bli intressant
2014-12-14, 22:58
Medlem
Citat:
Vi gör inga fantastiska påståenden som vi krävs styrka, vi tar avstånd från feministisk teori och då i synnerhet patriarkatet.

Men bevisa patriarkatet vettja, ingen har lyckats hittills så det ska bli intressant

men sötnosen, nu har du dina fiskar varma.

jag har redan gjort detta några ggr…jag ska leta upp en diskussion jag hade med herr hundtoreraren nr 1 mr. Ivan Pavlov (sympatisk gentleman) så slipper jag skriva om allt…

(FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J

vil du läsa hela diskussionen så finner du den i denna tråd runtomkring s 73.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-12-14 kl. 23:03.
2014-12-14, 23:04
Medlem
Citat:
men sötnosen, nu har du dina fiskar varma.

jag har redan gjort detta några ggr…jag ska leta upp en diskussion jag hade med herr hundtoreraren nr 1 mr. Ivan Pavlov (sympatisk gentleman) så slipper jag skriva om allt…

(FB) Enda tråden för debatt om debattörerna i F&J

vil du läsa hela diskussionen så finner du den i denna runtomkring s 73.

"Patriarkat (av grekiskans πατριάρχης, patriarkhēs, fadersvälde), patrikarkal och patriarkalisk (oinskränkt fadervälde) är gamla begrepp för samhällen som kännetecknas av fäders inflytande inom familjen, manliga ledares envälde och övervikt för männens inflytande i samhället.[1][2] Inom sociologi, antropologi och feminism åsyftar begreppet teorier om en samhällsordning som ger fäder och äldre män institutionaliserad makt över kvinnor, barn, yngre män, och egendom, exempelvis som familjeöverhuvuden, klan- eller statsledare, ålderman/byäldste, religiösa ledare, etc.[3][4] I traditionellt patriarkala kulturer bygger männens enväldiga makt och privilegier ofta på agnatisk arvsrätt, det vill säga att den äldsta sonen ärver gården. Ett av kvinnor och mödrar dominerat samhälle kallas däremot matriarkat, något som emellertid är ovanligt[källa behövs][5]. Emellertid har matrilinjär arvsrätt, dvs att döttrar ärver egendomen, förekommit i en rad kulturer"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Patriarkat_(sociologi)

Har manliga ledare envälde?
Har fäder och män institutionaliserad makt över kvinnor, barn, yngre män, och egendom?
Ärver män all egendom?

Du har inte bevisat ett dyft, men försök gärna igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in