2014-01-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Båda meningarna är fel i sak. Sakfel 1: om Mysmagnus återkommande trollade mina inlägg med en dåres envishet (så som du tidigare gjort med mig) så skulle jag tröttna efter ett tag och bli ilsken.

Sakfel 2: Grabbsen som klagar i denna tråd önskar inte detta:

Jag vill det absolut inte och jag är en av grabbarna som klagat i denna tråd. Det jag önskar är huvudsakligen högre debattnivå och mindre trollande.

Lappar hade hon givetvis fått

Men inte det sådant innehåll. Dessa citat är sånt jag sagt i affekt när du med en dåres envishet trollat mina inlägg. Du förtjänade dessa invektiv.

Lappen i trappuppgången hade snarare sett ut så här:

Det är lönlöst att diskutera politik med Noola av dessa skäl:
1) förklarar egna åsikter med två luddiga meningar. När förtydliganden efterfrågas så upprepas samma sak i all oändlighet.
2) förvränger vad andra skriver och ställer knasiga frågor utifrån dessa förvrängningar. Om man svarar på frågan utifrån det man faktiskt skrivit så upprepas ursprunglig förvrängning och samma knasiga frågor i det oändliga.

Noola är helt enkelt en papegoja som varken kan göra sig förstådd eller återge vad andra säger korrekt. Diskussion rekommenderas för den som tycker att papegojor är trevliga sällskapsdjur.
Ja, precis. Nån sån stalkergalning vill jag inte ha efter mig i verkliga livet.
2014-01-08, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Är du säker?
Vad är dålig debattstil? Det jag stör mig på är när människor inte kan svara på frågor utan istället försöker vända på steken och komma med en möjlig eller helt omöjlig motfråga, alternativt "sarkasm".
Jag ser det ur alla läger och kan inte ens hålla styr på mina egna fingrar, men om vi räknar inlägg lite. Vilka gör det mest?
"Under all värdighet" syftar inte på debattstilen som sådan, utan snarare det som Roi kallar "tonfall" och på diverse invektiv o.d. Att många män beter sig som skitstövlar helt enkelt.

Om vi talar debattstil på ett tekniskt plan så är det inte givet att männen är sämre än kvinnorna.
Senast redigerad av bjursa 2014-01-08 kl. 17:00.
2014-01-08, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja, precis. Nån sån stalkergalning vill jag inte ha efter mig i verkliga livet.
Du har inget att säga i sak? Har du inga problem med att du påstår saker som är felaktiga? Eller att den debattstil du tidigare uppvisat har allvarliga brister? Du lyckas bortse från allt sakinnehåll i inlägget du svarar på, och tar fasta på min självironi. Bra jobbat tösen
2014-01-08, 17:07
Medlem
Citat:
"Under all värdighet" syftar inte på debattstilen som sådan, utan snarare det som Roi kallar "tonfall" och på diverse invektiv o.d.

Naja, kan nog stämma, men jag tycker det är uppenbart att man kan bli förbannad när folk inte vill debattera.
2014-01-08, 17:11
Medlem
Citat:
Du har inget att säga i sak? Har du inga problem med att du påstår saker som är felaktiga? Eller att den debattstil du tidigare uppvisat har allvarliga brister? Du lyckas bortse från allt sakinnehåll i inlägget du svarar på, och tar fasta på min självironi. Bra jobbat tösen
Nä, jag har inget mer att säga i sak än att din hangup på mig för att du anser än det ena än det andra om mina förmågor gör mig glad att du inte har min adress.
2014-01-08, 17:11
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
"Högtravande ordbajseri av sämsta sort, ignorerar frågor, ämnet och anser att kvinnor bör domineras, hunsas och sättas på plats inom alla områden."

Intressant att du uppfattar mig på det sättet. Då vill jag även be att du:

"Eftersom det här ämnet lätt blir infekterat förväntar vi oss att ni underbygger era påståenden, gärna med exempel. Lösa anklagelser kommer att raderas och eventuellt varnas."

Högtravande kan jag förstå, men att jag skulle ignorera frågor, jag anstränger mig för att svara på frågor, och att jag anser att kvinnan ska sättas på plats inom alla områden har jag svårt att känna igen mig själv i särskilt när det beskrivs på ett så extremt sätt. Men jag kanske har dålig självinsikt? Som sagt var, underbygg dina påståenden!

Hehe, viktigpettern Bjursa går i taket när någon kritiserar hans oklanderliga debattstil. Jag trodde du var C faktiskt. Även om jag inte ordagrant sett dig be någon hålla käften.

Min debattstil är ibland medvetet dålig och raljant, ex när jag får nog av ordvrängningar och offtopic, blir sur för att jag håller på att bli överkörd, eller för att jag tror jag är rolig. Och ibland har jag tyvärr omedvetet en skitdålig debattstil därför att jag inte kan läsa skriven svenska ordentligt.
En egenskap som jag till min tröst ändå tycks dela med rätt många här, kvinnor, feminister, män och annat löst folk.
2014-01-08, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Hehe, viktigpettern Bjursa går i taket när någon kritiserar hans oklanderliga debattstil. Jag trodde du var C faktiskt. Även om jag inte ordagrant sett dig be någon hålla käften.
Viktigpetter? JA, det har väl ingen missat? Går i taket? nej. Blott en nyfiken undran hur jag kan uppfattas på fel. Jag trodde också att jag var C, men det var inte där jag placerades. Deriverbar gissade att jag var H och jag höll med om att jag är högtravande, men att resten var fel. C är betydligt mer korrekt om än tillspetsat. Får jag pris som forumets ärligaste individ nu?
Senast redigerad av bjursa 2014-01-08 kl. 17:30.
2014-01-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag tycker man kan tolka den här tråden som att de flesta männen som diskuterar här tycker det är helt ok så länge män startar ett oändligt antal trådar om att kvinnor är horaktiga, ointelligenta, får skylla sig själva om de blir våldtagna, borde inte få rösta, saknar förmåga till logiskt tänkande, vill ha män som misshandlar dem, beter sig som barn, ljuger om våldtäkt, osv osv, medan ett fåtal trådar från kvinnor med förhållandevis oförargliga ämnen som outbildade män, manligt håravfall eller om män verkligen borde vara inom det militära så förstör det forumet och borde genast upphöra.

Jag undrar vad de skulle tycka om kvinnor som diskuterar här skulle börja strö lika mycket hat och lika många invektiv omkring sig som männen gör? Hat- och invektivnivån på forumet skulle inte stiga mer än nån futtig procent men reaktionsnivån skulle förmodligen stiga med tusentals procent.

Håll er kritik till de "män" som startar dessa trådar istället för att dra alla män över samma kant.

Kvinnor brukar kunna hålla sig från att strö hat omkring sig på detta forum, ni (många av er) feminister däremot fyllständigt lyser med hat och oförståelse mot alla som ifrågasätter er kära ideologi.

Känns kritik mot feminist = kvinnohatare igen?
Senast redigerad av oLf 2014-01-08 kl. 18:22.
2014-01-08, 18:19
Medlem
Nytt pyssel

Mina allra bästa debattörer på detta forum.
Som motvikt till negativa spiral det blir att ständigt fokusera på minussidorna.

Och obs! obs! obs!

Mina åsikter kring detta och de jag nu kommer på i all hast, finns fler, säkerligen färgad av de jag pratat med den närmsta tiden och har jag glömt någon sympatisk själ så är jag hemskt lessen. Och ja bägge "sidor" finns med. Och ja, säkert präglat av mina egna åsikter.
Så ni behöver inte tala om det för mig.
Se det som lite kul i vintermörkret.

Känner ni igen:

A.
Extremt hög akademisk nivå, Högtravande, ibland lite snudd på ord för ordens egens skull. Väldigt bright, välinsatt och välformulerad oftast alltid mangahuvudet på spiken. Glider in då och då sätter folk på plats, och försvinner i fjärran med ryggen spikrak.

B.
Lite som A. akademisk, lite stiv i ryggen, (en silverhögaffel månne?), men med större värme, alltid korrekt, välinsatt och då och då viss lust till små retfulla och humoristiska oneliners, äger förmåga se bägge sidor och uttrycka detta

C.
Åsikter är oftas skit, Lite larvig, men debattör med stor humor och insikt om att detta är främst en lekplats där C. kan trava runt lite. Rätt kul prata med och snällare än socker längst där inne trots mycket tramsande. Så han kommer med för att C. gör mig lite glad då och då. Sådana behövs de med.

D.
Välformulerad, yngre, seriös och väldigt debattintresserad och vill på alla plan just dela åsikter, kör oklanderlig debatt och svarar på precis alla frågor i km långa inlägg.
Inte så ofta inne.

E.
Lite streetsmart, kör sitt race, och manglar sina debattmoståndare; ofta med glimten i ögat, med välformulerad och skarp tunga. (svårt så jag ger ledråd: en foxlady)

F.
Lite som E. underfundig kul, lite kortare inlägg. Right on, sitter som ett smäck.

G.
Korrekt ända ut i yttersta lillfingernageln. Lite som A. surfar in då och då och "städar upp" Elegant, snyggt och prydligt och har rätt i 99,999% , surfar ut och lämnar en "air"av äldre gediget pergament efter sig.

H.
Mysfarbror. Snäll, klok och godsint, sprider en farbroderlig "hygge" omkring sig.

I.
Lite Samma stuk som H. i min uppfattning. Men mer ny? och debattsugen.
Vill veta, är ärlig och äger också förmåga se bägge hållen, visa sina svagare sidor och uttrycka det. Fint som snus.

J.K.och L.
Rakt, direkt på, korrekt, välformulerad och ärlig. Inget skitsnack här inte.

M.
Intelligent, ödmjuk och omsorgsfull stil. Månar om folk, men klarar ändå presentera hård, konkret och välformulerad kritik.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-01-08 kl. 18:48.
2014-01-08, 18:39
Medlem
Gubbskems avatar
A. Disciplina

B. Deriverbar

Dessa var superlätta. Kan nästan ta gift på det. Dina beskrivningar är enligt mig inte helt klockrena dock. Men när jag använder min otroliga förmåga att känna in andra sidans tankar och känslor så blir det glasklart.

Ifall F är mysmari som jag misstänker vill jag gärna göra en obduktion av din hjärna för att se dina kopplingar.
Senast redigerad av Gubbskem 2014-01-08 kl. 18:44.
2014-01-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
A. Disciplina

B. Deriverbar

Dessa var superlätta. Kan nästan ta gift på det. Dina beskrivningar är enligt mig inte helt klockrena dock. Men när jag använder min otroliga förmåga att känna in andra sidans tankar och känslor så blir det glasklart.

1 rätt. 1.= Diciplina.
men B är fel.

Du är med också...

nej asvårt skriva om bra egenskaper hos folk på ett lika tydligt sätt.

Edit: F är inte Mysis så du slipper gräva i min hjärna....Puh!
Senast redigerad av ScottWalter 2014-01-08 kl. 18:50.
2014-01-08, 18:50
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
1 rätt. 1.= Diciplina.
men B är fel.

Du är med också...

nej asvårt skriva om bra egenskaper hos folk på ett lika tydligt sätt.

Ja, men då är ju B Katzyn. Kanske min favorit"feminist" även om hon själv inte kallar sig det och trots att jag bråkat ibland. Mest för skojs skull. För hon är en av få som kan ge lite oväntade mothugg tillbaka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in