Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Alltså, jag antyder inte att hans argument skulle vara felaktigt för att han är antifeminist. Jag antyder självklart att det finns en koppling mellan hans antifeminism och hans avsaknad av intellektuella förmågor.
Varför skulle det finnas en koppling däremellan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Som sagt, jag ser framför allt de skribenter som reagerar på mina inlägg. Sedan har forumet bara en handfull "feminister" och jag kan inte märka att någon av dem skulle sköta sig så dåligt som skribenterna på min lista.
Man har en tendens att lusläsa motståndarens inlägg noggrannare än meddebattörerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
De skriver i trådar på forumet, men alla idioter skriver inte i alla trådar. Alltså kan jag inte följa ditt förslag, som var att "surfa in i en aktuell, helst nystartad tråd och letar efter dina plågoandar", eftersom alla mina plågoandar inte kommer att återfinnas i en enda aktuell tråd. Är du verkligen så svagbegåvad att du behövde det där i klartext?
Om vi säger att du tillägnar en timme åt att titta i 100 trådar i detta forum, så ser du ganska snabbt om det är många av de du ignorerat som fortfarande är aktiva. Detta för att ignorerade inlägg syns bättre än de man inte ignorerat, ironiskt nog.
Personangrepp på slutet där, inte bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Ja, du har berättat det en gång redan, och jag är fullständigt ointresserad av vilka enkla nöjen du finner i livet, jag har klargjort att jag inte delar dem.
Jag har bara svårt att se varför man känner sig manad att visa hövlighet mot människor man anser är totala idioter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Ja, men nu är det ju så att en stor del av skribenterna på min lista befinner sig där just för att de tramsar och går OT i trådarna, och inte bara för att de uttrycker sig kvinnofientligt.
Jag har själv svårt att se hur alla på din lista skulle vara notoriska OT-makare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Jag har förklarat vad jag anser vara skäl till mitt agerande, men du fortsätter upprepa samma trötta saga om att jag vill "tysta oliktänkande" och inte har något här att göra. Hur skulle jag möjligen kunna vara av uppfattningen att du är öppen för min version av historien?
Nej, nu har jag i alla falll gjort som jag lovat och rensat i listan, jag har tagit bort alla som inte är avstängda och som inte skrivit sedan September förra året, och sedan prövar jag att ge några en ny chans. Jag fick väl ändå bort ett drygt 30-tal namn, fast det har förstås tillkommit en del nya sen senast också. Om du nu anser att det är en så enkel uppgift kan du väl gå igenom listan och se efter om jag missat någon, eftersom det här av oklara skäl verkar vara väldigt viktigt för dig.
Inte då, jag tycker bara (personligen) att diskussioner blir mer intressanta om alla åsikter lyfts fram, och inte drygt hundratalet användares inlägg ignoreras. Om du anser att de går OT och vill ignorera dem för det är det naturligtvis din fulla rätt att göra så.
Drygt 30 stycken är borta alltså? Då återstår det att se om det blir någon nämnvärd skillnad.
Anledningen till att jag diskuterar detta är att om du skriver ett inlägg, som någon skribent vill svara på, som du har på ignore, så uppmuntrar du honom till att hålla tyst och inte svara. Det stryper diskussionen lite. Om inte annat så ignorerar du hans svar oavsett hur välformulerat, objektivt och faktabaserat det nu än är.