Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Skall kött av något slag hålla sig så kan du salta ner det. Människor i Mellanöstern har som sagt också ätit gris i tusentals år utan problem. Det här är som sagt ett religiöst förbud och inte grundat i hygieniska avväganden.
sant, grisar är renligare än kossor, kossor sover i sin egna skit, grisar bajsar på ett ställe, sover på ett ställe.
Dom lägger sig i smutsen för att kyla ner sig, eller för att leka, därför tror folk dom är skitna djur, men ack nej, det är bara lek.
(enligt era kommentare, så blir man lite mörk rädd över hur lite ni verkar veta om djur, för detta fick jag lära mig skolan, fick inte ni de? )
Ang vaför dom inte äter det, så frågade jag en väns vän, på en fest som har börjat intressera sig för muslimer, och han svar var lite dåligt, men något med att grisar´s matsmälltning går mycket fortare än vad kossor´s gör.
För kossor har 4 magar, och det var flera dagar innan maten har gått igenom systemet.
På en gris så springer maten igenom på 3-4timmar, och av någon anledning så gillar man inte det.
Kanske för att våra matsmältning är mer likt en ko än en gris,
Somsagt vet inte alls om det stämmer, någon som hört något liknande?