Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-16, 10:14
  #493
Medlem
Skarmuslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Hat och racism i denna tråd istället för sakliga argument.


Det har alltid funnits en liten spillra Judar i Israel, alla har inte levt i diaspora.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hist...Land_of_Israel

Israel idag är det mest demokratiska landet i Mellanöstern.

Judendomen har inte många proselyter, för det är jobbigt att leva efter alla deras bud. Judendomen har större problem med att folk lämnar sin religion, sin kultur och gifter sig med andra etniska grupper.

Sedan är det kristendomen som lämnade tron på gamla testamentet, som det bara tolkar symboliskt som något förespeglade Jesus.
Kristendomen har en mycket med konkret och bokstavstrogen tolkning av nya testamentet.
Kristendomen lämnade den gamla tron för en ny lära.

Finner man GUDs ord och sanning hatisk och rasistisk då är man inte av GUDs folk. GUDs Israel är en Teokrati. Judarna har en omöjlig uppgift här vilket torde framgå. Har man likt judarna antagit namnet Israel i bedrägligt syfte så står 'man där som en demokratisk jude käbblandes om demokrati.

Du har helt fel igen. Kristendomen har inte lämnat tron på Bibeln som är det GamlaTestamentet och det NyaTestamentet.

Detta om judarna et Talmud;

”Hycklare, Jesaja profeterade rätt om er när han sade:*

Detta folk ärar mig med sina läppar, men deras hjärtan är långt ifrån mig.

Fåfängt dyrkar de mig, ty lärorna de lär ut är människors bud."



Jesus uppfyller profetiorna och inte bara bekräftar lagarna utan upplyfter dessa till att vara vida överträffande Juden et Talmud.
”I skolen icke mena att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har icke kommit för att upphäva, utan för att fullborda.”

”Ty jag säger eder, att om eder rättfärdighet icke övergår de skriftlärdes och fariséernas, så skolen I icke komma in i himmelriket.”

”I haven hört att det är sagt: ’Du skall icke begå äktenskapsbrott. Men jag säger eder: Var och en som med begärelse ser på en annans hustru, han har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.”

GUDs Son slår judarna på fingrarna gång på gång. Omskärelsen lyfter Jesus Kristus till att vara av hjärtat till skillnad från de obildade judarna och deras senare avart muslimerna. Hjärtats omskärelse är tron på Jesus Kristus GUDs Son.

De kristna förlorade fåren av Israel har i århundraden välsignat europas länder med den Kristna etiken. Idag med alltmer av judisk dekadens förfaller europa till en explosiv ökning av ogudaktiga omskurna trogna sin Satan.


Den kristna världen är den som byggts på Gudomliga rena uppmaningar till ett samhälle i god dygd. Fram tills den alltmer synliga förtappningen med jude-besatta kommunist-präster som pådyvlar juden som rättesnöre i var och varannan vers.

Idag med de genital-omskurnas mass-utbredning inser man GUDs vishet i särskiljandet av de ogudaktiga.

En demokrati är inte bättre än vad den leder till, vilket är förknippat med hur väl den följer GUD.
Med förtappade i majoritet är framtiden dyster i demokratin.

Just det du säger om att juden gifter sig med andra etniska grupper är väl beskrivet i Bibeln.
Om Isak's särskiljda heliga Säd;

”Jag skall göra dina ättlingar talrika som stjärnorna på himlen, jag skall ge dem alla dessa länder, och i din säd ska alla folk på jorden bli välsignade.”

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------
”Och nu får man höra om er att ni gör er skyldiga till detta stora onda och är otrogna mot vår Gud genom att gifta er med utländska kvinnor!”

”Min Gud, glöm dem aldrig, ty de har befläckat prästämbetet, prästernas och leviternas förbund.
Så renade jag israeliterna från allt utländskt, och jag fastställde arbetsordningar för prästerna och leviterna, så att var och en av dem visste vad han hade att göra.”
””Israels folk, prästerna och leviterna har inte avskilt sig från folken i landet och deras avskyvärda seder, från kanaaneerna, hettiterna, perisseerna, jevuseerna, ammoniterna, moabiterna, egypterna och amoreerna. De har tagit kvinnor från dessa folk till hustrur åt sig och sina söner, så att det heliga släktet har blandats med folken i landet. Ledarna och styresmännen var de första att begå en sådan trolöshet.” När jag hörde detta rev jag sönder mina kläder och även manteln, slet mitt hår och mitt skägg och blev sittande som förstenad. Hos mig samlades alla som fruktade Israels Guds ord, fulla av oro över trolösheten hos dem som återvänt. Jag satt som förstenad ända till kvällsoffret. ”


Idag men den profana jude dyrkande kyrkan förfaller europa alltmer in i ett svekfullt samhälle där skilsmässor multikultur multireligion multiraser förfall och död är resultatet. Fjärran från evigt liv.

Sannerligen är Esekiel 21; Israels GUDs budskap till Jude-nationen. En dåtida profetia i ny aktion; version.

Det finns ingen Messias för judarna et Jude-nationen, de är nöjda med att förkasta GUD och leva i sin satansdyrkan.
Citera
2021-10-16, 11:57
  #494
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Personangrepp från er Kristna istället för att specificera argument, varför diskuterar ni så.
Det är lite svårt med personangrepp på en anonym idiot bakom ett alias, håller du inte med om det?
Oss kristna? Sista jag kollade var det bara jag som svarade dig. Vilket religion jag eventuellt hör till har du ju ingen aning om.
Jag angriper inte dig utan försökte i mitt fösta svar helt enkelt korrigera din missuppfattning att jag påstått att judar va smutsigare än andra. Det skrev jag aldrig. Faktum är att jag skrev Hebreer för det är en smula oklart nä de verkligen blev judar. Oavsett ras eller hudfärg skrev jag att de saknade tvål och vatten och därför blev smutsiga. Precis som vem som helst skulle ha blivit. Menar du att jag har fel där får du gärna komma med ett motargument med källa på det.

När jag besvarat dig om detta så förstod du inte det svaret heller utan kastar ut tomma hot. Antingen får du komma med något konkret svar eller så kanske du kan byta tråd till något som passar dig bättre.
Citera
2021-10-17, 08:15
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
Jag har läst lite genom Google-sökning och det stod att de (grisarna) vältrar sig i smuts och äter ex-krementer (vet inte vad det betyder) sen enligt gamla testamentet eller moseböckerna så är det för att de tvetydiga klöver och inte idisslar, men vad gör ett djur så bra för att den idisslar? Kossor rullar runt i smuts också som sin egen avföring , jag har sett det själv.
Jesus åt inte gris och han var omskärd.
Citera
2023-12-16, 15:42
  #496
Medlem
Därför att dom äter inte sånt som är högre stående än dom själva.
Citera
2023-12-16, 15:50
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratinazisten
Äter judar inte gris? Det vore kul att veta varför har jag aldrig hört talas om. Muslimer gör det inte för att dom tycker att grisar är smutsiga
Eller känner ett nära släktskap.
Citera
2023-12-16, 18:05
  #498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Exakt varför förbudet kom till från början vet jag inte men i Toran (de fem Moseböckerna) står det "Du skall endast äta djur som har heldelade klovar och som idisslar, svinet har visserligen heldelade klovar men idisslar inte, det skall du hålla för orent". Islam har jag ingen koll på alls, jag är jude.
Jag har två teorier:
1) Judarna är Guds utvalda folk och skall inte vara lika med andra folkslag.
Att inte äta svin och annan mat är bara en utav alla olikheter som Gud kräver att judarna följer.
2) Svinkött är inte bra för hälsan.

Oavsett vilken anledning Gud hade för att ge regler om mat i Toran så har dom ett viktigt eller ett symboliskt syfte.
Citera
2023-12-17, 18:50
  #499
Medlem
senhackarens avatar
Muslimer blir retade för att dom inte äter gris

Judar däremot ser man inte på samma sätt. Dom har förtur som vanligt.
Citera
2023-12-17, 18:51
  #500
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Jesus åt inte gris och han var omskärd.

Jesus åt nog gris i smyg, men det kommer vi aldrig få veta ändå
Citera
2023-12-17, 19:24
  #501
Medlem
Förbudet mot att äta gris har funnits i regionen i tusentals år och uppstod före islam och kanske också före judendomen.
Citera
2023-12-17, 21:39
  #502
Avstängd
KungPungPats avatar
Grisen genmodifierades och en del av genen kommer från människan, vilket gör att grisorgan kan ersätta människors organ när dom slutar fungera. Som att grisen är en jättenära släkting.

Därför skrevs det ner för att varna kommande generationer om fanskapet vi kallar svin och gris.. som folk skulle äta.

Visst.. parasiter är nog en del av anledningen till att grisen inte ska ätas, men det gäller ju alla sorters kött, så kannibalism är nog den ursprungliga anledningen till att heliga människor inte äter just grisen och vildsvinen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback