2015-01-13, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaFever
Är det kört för mig att bli antagen till komvux?

Jag gick ut gymnasiet utan att ha läst klart Fysik B och Kemi B. Sökte dessa kurser på komvux tidigare och kom in men gjorde aldrig klart kurserna då jag var lat och dum och samtidigt kom in på högskolan ändå. Nu vill jag gärna läsa kurserna igen men tänker att jag kanske inte får då jag inte läste klart dom tidigare?

Har just nu betyget IG i Fysik B och inget betyg alls i Kemi B (läste den aldrig i gymnasiet). Gäller vuxenutbildningen i Göteborg.
Nej har du IG/F i kursen, vare sig från gymnasiet eller komvux, får du läsa om kursen. Du kan också läsa in kursen på egen hand och göra en prövning. I regel ser det ut så här, men det kan ju hända att vissa kommuner har andra regler.
Citera
2015-01-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej har du IG/F i kursen, vare sig från gymnasiet eller komvux, får du läsa om kursen. Du kan också läsa in kursen på egen hand och göra en prövning. I regel ser det ut så här, men det kan ju hända att vissa kommuner har andra regler.

Tack för svar! Har lagt in en ansökan nu och hoppas på det bästa
Citera
2015-01-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Med avslutade gymnasiestudier syftar de väl på att man har ett slutbetyg/avgångsbetyg/gymnasieexamen, som jag tolkar det. Om det var det du undrade över?

nja inte direkt, jag kan formulerade mig dålig. Jag ringde skolverket och uhr idag och fick hjälp! så ja man kan läsa upp merit poäng i moderna språk i efterhand om någon undrar det Kommer höja mig med 1,5 vilket är sjukt nice
Citera
2015-01-17, 23:35
Medlem
Komvux

Hejsan, jag ska söka några extra kurser på komvux. Jag gjorde det för ett tag tillbaka och sökte då bara en skola, och nu sökte jag igen bara en skola, men kom och tänka på en sak, när man sökte till t.ex gymnasiet för flera år sen så sökte man ju 100 skolor eller högskolor också för den delen.

Söker man flertal skolor inom komvux också eller bara 1? (lost i mitt huvud) Eller har komvuxskolor alltid plats för folk eller vad lol
Citera
2015-01-17, 23:43
Avslutad
Ett komvux räcker. Ibland kan de hänvisa dig till ett annat komvux om kursen inte kan ges.
Citera
2015-01-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Ett komvux räcker. Ibland kan de hänvisa dig till ett annat komvux om kursen inte kan ges.

Jag förstår! Tack!
Citera
2015-01-19, 21:55
Medlem
Dimaks avatar
Blir för jävla hungrig vid 12 tiden då det är mat, får vi som går Komvux äta där eller? brukar vänta tills jag kommer hem men nu har jag ju två heldagar (månda tisdag) och idag fick jag äta för första gången vid 17:00 tiden, han bara med kaffe och en macka på morgonen.
Citera
2015-01-19, 22:01
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Blir för jävla hungrig vid 12 tiden då det är mat, får vi som går Komvux äta där eller? brukar vänta tills jag kommer hem men nu har jag ju två heldagar (månda tisdag) och idag fick jag äta för första gången vid 17:00 tiden, han bara med kaffe och en macka på morgonen.

Varför fixar du inte en liten matsäck(några smörgåsar) som du kan ta med dig?
Citera
2015-01-19, 22:19
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Varför fixar du inte en liten matsäck(några smörgåsar) som du kan ta med dig?
Jadu , det kan man undra, herregud haha !
Citera
2015-01-27, 07:01
Medlem
Tungsvensks avatar
Hallå! Om jag hoppar av två gymnasie kurser på komvux , visst är det inga problem att söka samma kurser på samma skola nästa period?
Citera
2015-01-30, 19:53
Bannlyst
Någon som kan rekommendera en bra komvuxskola på distans i Stockholm där man inte fjantar loss med webbkamera och mikrofon vid examination?

Obligatoriskt salsprov är helt okej. Slutsamtal på telefon även det.
Citera
2015-02-04, 13:06
Medlem
-poke-s avatar
Komvux - läsa långa kurser på kort tid

I och med de nya reglerna bla bla, går inte att läsa till sig fullständigt gymnasiebetyg efter 1 Juli 2015 bla bla bla.

Till saken nu, på grund av olika omständigheter har jag inte kunnat söka till Komvux förens nu. Jag ska läsa 400 gymnasiepoäng och har tills slutet av Juni på mig. Min fråga är, har någon av er läst långa kurser på kort tid? Har ni några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in