2014-11-06, 18:29
Medlem
dont_blame_mes avatar
om ingen nämnt detta än, Persondatorer A

Turism A

vet inte vad de heter nu, men båda kurserna pluggade jag knappt två dagar på innan jag skickade in provet = mvg
Citera
2014-11-07, 00:29
Bannlyst
Får man läsa Naturkunskap 1 och 2 om man har läst övriga naturvetenskapliga ämnen? I så fall är det väl bara att köra på.
Citera
2014-11-09, 16:00
Medlem
Hejsan!

Jag har tänkt att anmäla några kurser via Komvuxs hemsida och på fliken 'Studieplanering', finns en underrubrik som heter 'Ange vilken utbildning'. Räcker det med att jag skall skriva (bara som ett exempel) 'Datautbildning' eller måste man vara specifik i stil med typ 'Datavetenskap'?

Tack på förhand
Citera
2014-11-09, 17:03
Medlem
Komvux matte fuska?

Går på en intensivkurs matte 3b, klassen är på ca 35 pers och det är två lektioner i veckan. Jag har börjat halka efter och tänkte fråga en polare om han kunde skriva Nationella provet istället för mig, nån som har testat det?

Behöver man visa leg, hur noggranna är de?
Citera
2014-11-09, 17:33
Medlem
Hur ska du klara av högskolan om du måste fuska dig till ett resultat på en ma3 kurs?
Citera
2014-11-09, 18:09
Bannlyst
Hur svårt ska det vara att bara sätta sig ned och plugga? Det är ju knappast så att du har något viktigt att göra? Matte 3 kan du ju lätt dra igenom på en helg... eller lider du av inlärningssvårigheter? ADHD?

Då ska du söka hjälp för det.
Citera
2014-11-09, 18:55
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fqlk
Går på en intensivkurs matte 3b, klassen är på ca 35 pers och det är två lektioner i veckan. Jag har börjat halka efter och tänkte fråga en polare om han kunde skriva Nationella provet istället för mig, nån som har testat det?

Behöver man visa leg, hur noggranna är de?

Varför har du halkat efter?
Citera
2014-11-09, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Varför har du halkat efter?

Det är väl ganska givet, av olika anledningar skitit att plugga? Bara en ren gissning, kan ha fel.
Citera
2014-11-09, 19:36
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Injectionz
Det är väl ganska givet, av olika anledningar skitit att plugga? Bara en ren gissning, kan ha fel.

Givetvis tänkte jag också i dessa banor. Förstår bara inte varför han i så fall medvetet halkar efter om han "kämpar" för att få plugga vidare.
Citera
2014-11-09, 20:39
Medlem
Byta komvux under terminen?

Jag skojar inte! Åtminstone de två kurserna jag läser är lärarna extremt nonchalanta. Rättar inte i tid, skriver inte datum osv. för inlämningar. Deras hemsida, där man lämnar in inlämningsuppgifterna etc är under all kritik! Jävla skämt! Lärarna (åtminstone de två jag har) bryr sig inte ett skvatt!

Undrar om jag helt enkelt kan byta till en annan skola nu mitt under terminen? Vet att jag kan vända mig till studieenheten men det är sent nu. Om det går så är det iaf det första jag gör imorgon...
Citera
2014-11-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karren-1
Hur ska du klara av högskolan om du måste fuska dig till ett resultat på en ma3 kurs?
Han kanske inte planerar att gå på högskolan...
Citera
2014-11-09, 21:35
Medlem
lighten-ups avatar
Vill bara så några saker klarlagda först - Är det möjligen så att du själv är skoltrött, skiter i läxorna mestadels och lämnar in saker för sent, och klankar trots det ner på skolan och lärarna inte de rättar sakerna "i tid"? Eller är det så att du sköter studierna och håller deadlines och är en så skötsam student som man kan kräva av dig?

Det man kan göra är att snacka med rektorn och berätta om saken. Fråga sen om lärarna har lärarlegitimation samt om de har genomgått en lärarutbildning på universitet/högskola. Troligen har inte rektorn koll på det, och kanske har inte lärarna någon riktig utbildning. Jag har hört av nyutbildade lärare att de vid anställning varken behövt visa att de har genomgått en 5-årig lärarutbildning på universitet eller att de faktiskt har lärarlegitimation
Senast redigerad av lighten-up 2014-11-09 kl. 21:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in