Citat:
Ursprungligen postat av
Opilus5500
Provade den nya builden för DH Cold, build sjukt skoj och krossar allt nästan

.
Lirade ny karta igår kändes som, fick "Misery field men kartan i sig var nästan helt omgjord, de var mer vattendrag och massor av broar och bäckar och annorlunda monster vilket var riktigt skoj!
Länka gärna eller beskriv din DH lite, med Elemental DPS, Cost Reduce och övriga buffar.
En DH som kör annat är Fire-build är i mina ögon omöjligt på högre nivåer.
Fire har sin Cindercoat dom kan köra med nu då Taskers är världelösa, och fortfarande ha m6 med set-ringen..
Cost Reduce under 50% är inte spelbart om man vill komma upp i nivåer på Great Rift samt att man behöver mycket Hatred Gen så en Kridershoot är enda tänkbara vapen för en DH idag (ovsett element man spelar)
Jag körde WD då patchen kom och kört endast WD, med stor rädsla över hur jag visste att min DH skulle förstöras totalt av denna Patch.
Min DH före patchen var den char jag spelade med 99% av tiden, av just rädsla för vad som skulle ske med Marauder, så testade jag PTR.
Väl där så bevisades det hur dom trasade sönder DH.
Som sagt, jag testade idag lite DH och för att få den spelduglig på T6, så fick jag gå ner 800k i elemental DPS pga byte av Gear.
TWH går inte längre, Steady Striker går inte (inte lacunis heller)
Reapers är ett absolut måste (hade tur och lyckades crafta några fina Ancient)
Crimson Set (Skor och bälte) och rerollade handskar för cost reduce (tappade AS där)
HF-Amu med Blood Vengance passive (passiv är exakt samma som Reaper bracer, ger tillbaka resources då man plockar upp Globes)
jag har nu 25.48 % Cost Reduce, Reapers med 28% återbäring av Resource och Blood Vengance Passive med 30% återbäring.
Det går inte att mangla med sentrys längre som man kunde förut, en speedrift på T6 solo är inte ens att tänka på.
OM man nu inte kör Fire med cindercoat samt Crimsons och all annan gear sönderrollad med massa cost reduce på.