2015-01-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hmm iof kan man få ett par trifekta Firebird så kanske det är att föredra

Kan va så men samtidigt om man har ett par stygga Magefist 20%firedmg och Firebirdchest rollad med extra 15% blizzard så kan det nog vara den kompletta lösningen, tror jag..

Vad tror ni om detta exemplet... 650 mainstats eller 20% av den elementaldmg man kör? Jämt skägg?

BTW, tog precis GR37 med birden nu
Citera
2015-01-02, 19:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag undrar hur ni klarar med level 70 T6? Får ni inte panik?

Lirar inte HC

Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Kan va så men samtidigt om man har ett par stygga Magefist 20%firedmg och Firebirdchest rollad med extra 15% blizzard så kan det nog vara den kompletta lösningen, tror jag..

Vad tror ni om detta exemplet... 650 mainstats eller 20% av den elementaldmg man kör? Jämt skägg?

Jag försöker lista ut hurvida Furnace är ett måste, och då måste man byta ut en av MF eller CC.

I en enhands kombo kan man ju köra RROG med både MF/CC, men tar man bort offhanden så måstee en bytas ut.

Edit: Samtidigt, ~50% elite dmg och hög weapon dmg, mot 30% elite dmg och lägre weapon damage + 20% fire dmg från antingen MF eller CC.
Senast redigerad av ^Eaz 2015-01-02 kl. 19:07.
Citera
2015-01-02, 19:52
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:

Grattis!

Ang din fråga så är elem betydligt bättre. Beror ju klart på vad du redan har för stats, men jag räknade på 10k mainstat och 40% elem. Då gav 20% elem ungefär 2x mer dmg än 750 styrka.

Edit. Till Eaz. Har som sagt inte allt för mycket erfarenhet av wiz, men en furnace är helt klart det bättre alternativet. Du vill ju maxa doten så gott det går så en två handare med 1.0 i AS är svårslaget, speciellt då man även kör med rorg och inte kan ha en SOJ. Att öka dmg to elites från 15(unity) till 65 är jäkligt mycket dmg.

Även om CC är bra så skulle jag inte säga att de är livsviktiga för wiz. Man missar ju chansen att använda WH om man kör den setupen. Kan tillägga att jag iaf klarat grift 38 med wiz så mina funderingar kan iaf vara tänkvärda!
Senast redigerad av PhilDunphy 2015-01-02 kl. 20:08.
Citera
2015-01-02, 20:30
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Har inte spelar wiz allt för mycket, men jag skulle tro att en cindercoat helt klart är att föredra över sådana magefists. Det enda IAS påverkar borde vara skadan som hydran gör och den är väll nästan försumbar? Om de vore magefists med elem,int,cc,chd,cdr hade jag nog övervägt att använda dem istället för cindercoat. Annars är jag tveksam.

Citat:
Jag håller inte riktigt med om att Magefist inte är värda att byta, har man en välrollad Cindercoat samt ett par riktigt bra Firebirdgloves så är min erfarenhet att man tjänar på Cindercoat, ska kika lite igen ingame på detta då ni båda känner att det är värt med Magefist, har et par bra rollade

Här har ni min profil för den nuvarande setupen för wizen..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Fritte-2225/hero/51694263

Jag har cindercoat liggandes i stash med följande roll: 20% Element, 416 Int, 460 Vit, 3 sockets, 28% Reduce fire skills..
Citera
2015-01-02, 20:42
Medlem
Citat:
Grattis!

Ang din fråga så är elem betydligt bättre. Beror ju klart på vad du redan har för stats, men jag räknade på 10k mainstat och 40% elem. Då gav 20% elem ungefär 2x mer dmg än 750 styrka.

Edit. Till Eaz. Har som sagt inte allt för mycket erfarenhet av wiz, men en furnace är helt klart det bättre alternativet. Du vill ju maxa doten så gott det går så en två handare med 1.0 i AS är svårslaget, speciellt då man även kör med rorg och inte kan ha en SOJ. Att öka dmg to elites från 15(unity) till 65 är jäkligt mycket dmg.

Även om CC är bra så skulle jag inte säga att de är livsviktiga för wiz. Man missar ju chansen att använda WH om man kör den setupen. Kan tillägga att jag iaf klarat grift 38 med wiz så mina funderingar kan iaf vara tänkvärda!

Tack! den togs med 1h vapen ska tilläggas

Om man ska tro rankningen av Europa så är det Furren son gäller dock.. Väldigt tråkigt tycker jag då det är just det vapnet som gäller till allt och alla builds..
Citera
2015-01-02, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
För att flika in med en fråga här i er dialog..
Dessa DoTs som skadar, gör dom fortfarande skada om mobsen är utanför bilden och man springer ifrån dom?

DH sentrys slutar ju skjuta efter att man inte själv ser dom eller Mobsen man ställde upp Sentryn för.

DoT's och hydras (samma som sentries) slutar att göra dmg någonstans kring 1.5 bildskärm, undantaget är FB-dotten på RG som är kvar tills att man lämnar zonen (när jag missar tiden på grift 39+ så teleporterar jag iväg och är afk tills att den där). Som Eaz påpekar så ska detta fixas i nästkommande patch. Vissa eliter verkar ha kvar samma dot vid lite längre avstånd än andra elites/mobs, men vanligtvis så försvinner den helt och hållet om man går för långt bort (samma avstånd som jag skrev tidigare). Hydrar och sentries återupptar skjutandet när man kommer inom range, detsamma verkar gälla dots (t.ex. haunt och pestillence).
Citera
2015-01-02, 21:40
Bannlyst
Citat:
Jag håller inte riktigt med om att Magefist inte är värda att byta, har man en välrollad Cindercoat samt ett par riktigt bra Firebirdgloves så är min erfarenhet att man tjänar på Cindercoat, ska kika lite igen ingame på detta då ni båda känner att det är värt med Magefist, har et par bra rollade

Jag tänkte bara inflika att IAS enbart påverkar Blazing Hydra atm, och ingen annan. I nästa patch ska däremot alla påverkas. Cast animation påverkas i och för sig, men det är ju inte så viktigt.
Citera
2015-01-02, 22:33
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Här har ni min profil för den nuvarande setupen för wizen..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Fritte-2225/hero/51694263

Jag har cindercoat liggandes i stash med följande roll: 20% Element, 416 Int, 460 Vit, 3 sockets, 28% Reduce fire skills..

Såhär skulle jag tro att det är bäst att geara en fb wiz för grifts. Ordningen är från bäst till sämst vid optimal gear.

1. Furnace, 5set, cindercoat, wh, rorg/unity, strongarm.

2. Maximus, 6set, wh, SOJ/unity, strongarm

3. Sun keeper, 5set, cindercoat, magefist, wh rorg/unity, strongarm. Ev. kan jag se 6 set å byta ut magefistsen å in med SOJ.

4. Hydra vapnet/devastator, samma som 3. fast SOJ och 6set är ett måste.

Som ni ser är de flesta meta-delarna som alla klasser måste använda sig av. Har man inget WH skulle jag bytt det mot ett vigilante belt. Det jag hade gjort skulle vara att testa dessa kombinationerna om jag haft gear till den å känt efter vad som känt bäst. Jag är nog lite mer kräsen än den vanliga spelaren, men om jag inte haft några av dessa kombinationer hade jag inte ens gett mig in i grifts.

Edit. Får även tacka för namnet på din wiz! Tog mig en liten googling och det var en fröjd
Citera
2015-01-03, 08:40
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Edit. Får även tacka för namnet på din wiz! Tog mig en liten googling och det var en fröjd

Citat:
Såhär skulle jag tro att det är bäst att geara en fb wiz för grifts. Ordningen är från bäst till sämst vid optimal gear.

1. Furnace, 5set, cindercoat, wh, rorg/unity, strongarm.

2. Maximus, 6set, wh, SOJ/unity, strongarm

3. Sun keeper, 5set, cindercoat, magefist, wh rorg/unity, strongarm. Ev. kan jag se 6 set å byta ut magefistsen å in med SOJ.

4. Hydra vapnet/devastator, samma som 3. fast SOJ och 6set är ett måste.

Som ni ser är de flesta meta-delarna som alla klasser måste använda sig av. Har man inget WH skulle jag bytt det mot ett vigilante belt. Det jag hade gjort skulle vara att testa dessa kombinationerna om jag haft gear till den å känt efter vad som känt bäst. Jag är nog lite mer kräsen än den vanliga spelaren, men om jag inte haft några av dessa kombinationer hade jag inte ens gett mig in i grifts.

Jag har en halvdassig Sun Keeper på min WD, kan ju testa med den, alt. crafta fram Devastator och se om det går bättre med mer buff på elemental.
Kör ju Devils Toung nu endast för DPSen på vapnet

Letar fortfarande Strongarms, samt att jag hade relativt jävla tur med HF-amuletten som jag crafta igår
Citera
2015-01-03, 08:46
Medlem
Någon annan som inte kommer in?
Blir disconnectad så fort jag joinar/skapar game.

Fått en felmeddelande att mina game assets inte matchar serverns.
Citera
2015-01-03, 09:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Någon annan som inte kommer in?
Blir disconnectad så fort jag joinar/skapar game.

Fått en felmeddelande att mina game assets inte matchar serverns.

Testade nu, funkar för mig.
Citera
2015-01-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Testade nu, funkar för mig.

Fan fortfarande samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto