2015-01-27, 12:25
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Har en snabb fråga, lirar D3 RoS på ps3 för tillfället men börjar tröttna. Är det värt att köpa det till mac istället för att kunna köra GR?
Nej, det verkar ju vara betydligt roligare på konsol.
Citera
2015-01-27, 14:31
Medlem
Har aldrig spelat Diablo spelen, hur är dom i jämförelse med andra spel?
är det en vanlig RPG? Offline/Online?

Rekommenderar ni diablo 3 för xbox one?

Har dålig lina (10mbit/s) och letar efter offline spel med bra campaigns typ, diablo rätt eller fel val då?
Citera
2015-01-27, 14:32
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Har en snabb fråga, lirar D3 RoS på ps3 för tillfället men börjar tröttna. Är det värt att köpa det till mac istället för att kunna köra GR?

Jag lirar det både på konsol (ps4a) och på pc.
PC är helt klart roligare eftersom det blir mer "seriöst". precisionen ökar eftersom du har en musmarkör att styra efter. Samt att man inte kan dela gear eller kopiera gear utan man får slita lite mer för att komma dit man vill. Plus att det finns ett rankingsystem för grifter vilket ger allt farmande lite mer mening.

Men om du lirar RoS på ps3 borde du väl ha tillgång till grifter och leg gems också? eller kom den updaten bara till ps4a?
Citera
2015-01-27, 14:37
Medlem
swebarbs avatar
Jag har gjort en ny DH till lv70 som jag powerlvla och nu fick jag en danettas revenge båge ancient, drog upp den till 3530 damage, duger den så länge eller? har rätt kass gear då jag mestadels spelar barb men har nu över 9000 dex och redan 1,4 miljon damage efter 2 dagars spel lol..
Citera
2015-01-27, 15:15
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag har gjort en ny DH till lv70 som jag powerlvla och nu fick jag en danettas revenge båge ancient, drog upp den till 3530 damage, duger den så länge eller? har rätt kass gear då jag mestadels spelar barb men har nu över 9000 dex och redan 1,4 miljon damage efter 2 dagars spel lol..

Den duger väl tills vidare. men är ingenting att satsa på i längden skulle jag tro. Är väl Calamity, Krider eller Etrayu som gäller, Balefire funkar kanske också om man satsar på fire som element.
Själv rockar jag en Krider på min mainchar. Mest för att jag hatar att va tom på hatred.
Citera
2015-01-28, 16:41
Medlem
Aerosol-s avatar
Någon som vet om blizzard håller på och gör ännu en expansion osv? Vore intressant att veta.
Citera
2015-01-29, 11:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Någon som vet om blizzard håller på och gör ännu en expansion osv? Vore intressant att veta.

Fanns rykten rätt tidigt att det skulle komma 2-3 expansioner. Personligen känns det väldigt logiskt att det kommer minst en exp till. Antagligen mer. Skulle gissa att avkastningen rent ekonomisk är mycket högre vid producering av expansioner än nya titlar.

EDIT: Dessutom finns det mängder av "utrymme" för en expansion att fylla.
Citera
2015-01-29, 12:00
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-

Det fanns ju en läckt expansionsplan från Blizzard som visar att det ska vara en expansion till.

Artikel: http://techcrunch.com/2010/12/10/leaked-blizzard-roadmap-shows-release-dates-for-pretty-much-everything/

Bilden: http://o.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/resize/1823x915/quality/80/http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2010/12/blizzard-product-slate-leaked.jpg

Så, enligt den så ska expansion nummer 2 för Diablo komma Q4 2015.
Citera
2015-01-29, 12:06
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Men om man ser till release dates i bilden och faktiska release dates så ligger de efter lite. Man får nog lägga på 6 månader där så blir det nog hyfsat med verkligheten.

EDIT: Såg att de låg efter lite mer, två år på sina ställen.
Senast redigerad av Fenjal888 2015-01-29 kl. 12:09.
Citera
2015-01-29, 12:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Men om man ser till release dates i bilden och faktiska release dates så ligger de efter lite. Man får nog lägga på 6 månader där så blir det nog hyfsat med verkligheten.

Jo, det var ju planen i 2010

Dock, så verkar det som att det iaf finns planer på ytterligare en expansion.
Citera
2015-01-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

Är väl mer regel än undantag att blizz är försenade Sen känns det som det säkert kommer 3-4 större patchar innan nästa exp iaf.
Citera
2015-01-29, 14:15
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det fanns ju en läckt expansionsplan från Blizzard som visar att det ska vara en expansion till.

Artikel: http://techcrunch.com/2010/12/10/leaked-blizzard-roadmap-shows-release-dates-for-pretty-much-everything/

Bilden: http://o.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/resize/1823x915/quality/80/http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2010/12/blizzard-product-slate-leaked.jpg

Tack för en bra info ^Eaz ! Hade helt glömt bort att jag hade diablo3 + Reaper of souls liggande ett bra tag så ni blir det att lira upp alla klassaer Mitt absoluta favorit spel. Finns det bra svenska grupper att joina? Så folk får ta hänsyn att jag inte spelat på jäkligt länge så novis har man blivit allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in