2015-01-15, 14:02
Medlem
swebarbs avatar
Diablo har aldrig varit ett rättvisst spel, är det rättvisst att vissa får en furnace efter 100 paragon när jag själv fick min första efter 500 paragon eller? man kan klaga på mycket men det är så spelet och andra funkar helt enkelt, vissa får bättre items osv även om man spelar season och nu det kommer ancients och det känns surt men so what, va glad att även om man har en maxad char så kan man få chans att uppgradera ännu mer och det behövs om man vill pusha högre greater rifts.
Citera
2015-01-15, 19:18
Medlem
nedranss avatar
När är det season reset?
Citera
2015-01-15, 20:02
Medlem
Så efter hela den här PTRen har idioterna fortf. knappt gjort något åt den största gamekillern i spelet... nämligen trials. För mig och många andra är grifts det som gör spelet kul, att pusha sig högre och högre. Men när ens high lvl keys är slut så vafan... då loggar man ut för vem fan orkar köra trials endast för att få keys på en lvl långt under den man vill ge sig på. Orkar fan inte hoppa in på min DH för att få rätt lvl keys åt min BARB, liksom tar inte det bort hela poängen med dessa värdelösa trials?

Varför är blizzard så jävla envisa med att ha kvar skiten? Kan ju inte finnas en enda själ som vill ha dem där. Ser blizzard det som en timesink? not so much när folk slutar spela...

Om man vet att man inte kommer klara ett rift men ändå kör igenom det, vilken kan vara jobbigt nog ibland, så borde man iaf belönas med en ny key av samma lvl, på så sätt så kan man fortsätta försöka men man kringgår spammandet av keys som många gör.
Citera
2015-01-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Så efter hela den här PTRen har idioterna fortf. knappt gjort något åt den största gamekillern i spelet... nämligen trials. För mig och många andra är grifts det som gör spelet kul, att pusha sig högre och högre. Men när ens high lvl keys är slut så vafan... då loggar man ut för vem fan orkar köra trials endast för att få keys på en lvl långt under den man vill ge sig på. Orkar fan inte hoppa in på min DH för att få rätt lvl keys åt min BARB, liksom tar inte det bort hela poängen med dessa värdelösa trials?

Varför är blizzard så jävla envisa med att ha kvar skiten? Kan ju inte finnas en enda själ som vill ha dem där. Ser blizzard det som en timesink? not so much när folk slutar spela...

Om man vet att man inte kommer klara ett rift men ändå kör igenom det, vilken kan vara jobbigt nog ibland, så borde man iaf belönas med en ny key av samma lvl, på så sätt så kan man fortsätta försöka men man kringgår spammandet av keys som många gör.
Fortfarande ingen trading heller.
Det är dock inget nytt att Blizzard inte lyssnar på sina spelare.
Citera
2015-01-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Håller helt klart med!
Citera
2015-01-15, 20:27
Moderator
^Eazs avatar
Spelare söker spelare tas i tråden för detta
/Mod
Citera
2015-01-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Fortfarande ingen trading heller.
Det är dock inget nytt att Blizzard inte lyssnar på sina spelare.

Trading är för helvete det bästa som de tagit bort. Det är inget jävla World of Warcraft vi spelar här, trading ska inte finnas.

Finns det en klan från FB? Finns det risk att jag blir outad genom Bnet om jag joinar(?)
Senast redigerad av Woozah 2015-01-15 kl. 20:38.
Citera
2015-01-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Trading är för helvete det bästa som de tagit bort. Det är inget jävla World of Warcraft vi spelar här, trading ska inte finnas.
Jag tycker då inte det är roligt att sitta på 15 fulla IK set innan jag får fullt Raekor set. Då hade jag hellre bytt bort några av mina föremål mot andra föremål jag behöver.

Trading var det enda som höll Diablo II levande i över 10 år. ARPG utan trading är ett skämt. Vet inte varför du drar en parallel till World of Warcraft. Det har ingenting med saken att göra. Om något är det mer likt WoW när det inte går att trada. Så vitt jag vet kan man inte byta saker man får från raids i WoW. Dock kan man byta sämre föremål i båda spelen. (Gula i Diablo och gröna/blå i WoW.)
Citera
2015-01-15, 21:30
Medlem
Citat:
Jag tycker då inte det är roligt att sitta på 15 fulla IK set innan jag får fullt Raekor set. Då hade jag hellre bytt bort några av mina föremål mot andra föremål jag behöver.

Trading var det enda som höll Diablo II levande i över 10 år. ARPG utan trading är ett skämt. Vet inte varför du drar en parallel till World of Warcraft. Det har ingenting med saken att göra. Om något är det mer likt WoW när det inte går att trada. Så vitt jag vet kan man inte byta saker man får från raids i WoW. Dock kan man byta sämre föremål i båda spelen. (Gula i Diablo och gröna/blå i WoW.)

Nej, men så är livet. Trading förstör enligt mig då det blir en ekonomi i ett spel som inte behöver en ekonomi.

Diablo II hölls i livet för att det var ett bra spel. Trading i D2 var ju ett skämt, 98% av gångerna så blev du lurad och fick ett item som var duplicated och försvann. Trading gjorde Diablo II kasst.

Jag drog paralleller helt enkelt för att många som vill ha trading menar egentligen AH. Trading finns, sluta spela ensam så kan ni samarbeta (byta) sets ni får med varandra och samtidigt få mer items.
Citera
2015-01-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, men så är livet. Trading förstör enligt mig då det blir en ekonomi i ett spel som inte behöver en ekonomi.

Diablo II hölls i livet för att det var ett bra spel. Trading i D2 var ju ett skämt, 98% av gångerna så blev du lurad och fick ett item som var duplicated och försvann. Trading gjorde Diablo II kasst.

Jag drog paralleller helt enkelt för att många som vill ha trading menar egentligen AH. Trading finns, sluta spela ensam så kan ni samarbeta (byta) sets ni får med varandra och samtidigt få mer items.
Om man vill ha AH säger man väl AH. Trading och AH är absolut inte samma sak.
Ta inte illa upp, men du var nog en lättlurad stackare om du blev lurad 98% av gångerna. Du kanske inte heller hört talas om d2jsp? Om jag ska vara helt ärlig har du nog inte spelat Diablo 2.

De senaste 6 minuterna "bumpades" t.ex. över 50 trådar i eu softcore ladder delen. På senare dagar var trading det enda som höll Diablo 2 levande, som jag redan sagt.
Citera
2015-01-15, 22:46
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Provade den nya builden för DH Cold, build sjukt skoj och krossar allt nästan .

Lirade ny karta igår kändes som, fick "Misery field men kartan i sig var nästan helt omgjord, de var mer vattendrag och massor av broar och bäckar och annorlunda monster vilket var riktigt skoj!

Länka gärna eller beskriv din DH lite, med Elemental DPS, Cost Reduce och övriga buffar.

En DH som kör annat är Fire-build är i mina ögon omöjligt på högre nivåer.
Fire har sin Cindercoat dom kan köra med nu då Taskers är världelösa, och fortfarande ha m6 med set-ringen..

Cost Reduce under 50% är inte spelbart om man vill komma upp i nivåer på Great Rift samt att man behöver mycket Hatred Gen så en Kridershoot är enda tänkbara vapen för en DH idag (ovsett element man spelar)

Jag körde WD då patchen kom och kört endast WD, med stor rädsla över hur jag visste att min DH skulle förstöras totalt av denna Patch.
Min DH före patchen var den char jag spelade med 99% av tiden, av just rädsla för vad som skulle ske med Marauder, så testade jag PTR.
Väl där så bevisades det hur dom trasade sönder DH.

Som sagt, jag testade idag lite DH och för att få den spelduglig på T6, så fick jag gå ner 800k i elemental DPS pga byte av Gear.
TWH går inte längre, Steady Striker går inte (inte lacunis heller)
Reapers är ett absolut måste (hade tur och lyckades crafta några fina Ancient)

Crimson Set (Skor och bälte) och rerollade handskar för cost reduce (tappade AS där)
HF-Amu med Blood Vengance passive (passiv är exakt samma som Reaper bracer, ger tillbaka resources då man plockar upp Globes)

jag har nu 25.48 % Cost Reduce, Reapers med 28% återbäring av Resource och Blood Vengance Passive med 30% återbäring.
Det går inte att mangla med sentrys längre som man kunde förut, en speedrift på T6 solo är inte ens att tänka på.

OM man nu inte kör Fire med cindercoat samt Crimsons och all annan gear sönderrollad med massa cost reduce på.
Citera
2015-01-15, 22:55
Medlem
Citat:
Om man vill ha AH säger man väl AH. Trading och AH är absolut inte samma sak.
Ta inte illa upp, men du var nog en lättlurad stackare om du blev lurad 98% av gångerna. Du kanske inte heller hört talas om d2jsp? Om jag ska vara helt ärlig har du nog inte spelat Diablo 2.

De senaste 6 minuterna "bumpades" t.ex. över 50 trådar i eu softcore ladder delen. På senare dagar var trading det enda som höll Diablo 2 levande, som jag redan sagt.

+1, den där killen har förmodligen aldrig suttit foten på d2jsp, synd för honom. Jag tycker trading är väldigt viktigt för att upprätthålla communityn, som exempelvis d2jsp gjorde med d2. Woozah är en värdelös spelare

När kommer season 2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in