Citat:
Ursprungligen postat av
Illsuionist
Men även med power pylon så måste väl bossen ta 7-8 minuter? Känns så segt att greater rifts ska handla till hälften om att snurra runt en boss.

Beror lite på Bossarna med, alla har dom olika mycket HP, visst håller jag med om 7-8 minuter även med PP.
Har aldrig haft turen/RNG att få både Conduit och PP på samma floor ännu, inte direkt att jag letar heller utan nöjer mig med en PP faktiskt.
Men sen att döda vita trash går "sjukt" snabbt, det som bråkar är vad för typ av Eliter/Champs som spawnar.
För mig går följande bort helt;
Electrical
Fire Chain
Shield
Reflect Damage (har dom Health Link och andra vettiga "skills" så dödar jag dom)
Cold går rätt bra som Barb då du inte påverkas av Freeze då du är under Wrath Of Berzerk.
Posion går på Elit/Champ om dom har andra vettiga "skills"
Det jag dock kraftig ogillar generellt med Diablo är hur dålig spread det är på crafting materials.
T6 eller GR så droppar en RG så sjukt lite Blåa, mängder med Gula material.
Kadala ger snudd på bara Gula items då du spenderar shards.
Detta gör att man är tvingad till att öppna alla kistor i spelet, rubba på kroppar och skrot överallt i hopp om blåa items för salvage.
Andelen blå kontra gula är så sjukt rubbad skillnad så jag fattar inte varför ingen rageat totalt emot Blizzard om det.
Maxar/optimerar min Follower just nu exempelvis och rerollar enheldel för den stackarn, även min övriga gear rerollas givetvis

Men mest går till Followern just nu, även om han är biffig så kan jag nog få in cirka 100k dps på han till om inte mer

Den fan kan nog lalla T6 solo om det vore möjligt