2015-05-07, 04:40
Medlem
tältpinnes avatar
Vad kör ni för keybinds på Nat's? jag hittar ingen lösning som är i närheten av att vara komfortabelt.
Citera
2015-05-07, 08:19
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Ordningen är återställd. 53@11.47.

54@13.13

Edit; Men, vafalls, du har ju GR54 13.09 !
Får börja talla på mina 43st GR55 keys nudå
Senast redigerad av ImWorthless 2015-05-07 kl. 08:23.
Citera
2015-05-07, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
54@13.13

Haha:P vafan 43st 55er.... dela med dig:P Jag har 3:P
Citera
2015-05-07, 10:02
Bannlyst
Citat:
54@13.13

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Haha:P vafan 43st 55er.... dela med dig:P Jag har 3:P

Hur tar ni RG egentligen? Pylons? Måste ni ha Stonesinger?
Citera
2015-05-07, 11:05
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Hur tar ni RG egentligen? Pylons? Måste ni ha Stonesinger?

Vid GR53 fick jag Infernal Maiden och Power Pylon som jag sparade samt lite mobs runtomkring för att kunna spawna RG nära..

GR54 fick jag Skeleton King, samma där som ovan, sparade en PP samt mobs..

För mig, vid båda ovan så kör jag ut hela GR samt dödar RG även om tiden runnit ut, enda som fått mig att inte avsluta helt och hållet är om det verkligen är en RG som kräver en resistance-amulett eller att jag dött så pass mycket övrigt i griften innan så 30sec cooldown på resurrect är uppnåd.
Sker i regel alltid vid Raekor-mobs som härjar vilt utanför skärm och sen kommer med en jäkla raketfart och 1shottar
Citera
2015-05-07, 12:52
Bannlyst
Citat:
Vid GR53 fick jag Infernal Maiden och Power Pylon som jag sparade samt lite mobs runtomkring för att kunna spawna RG nära..

GR54 fick jag Skeleton King, samma där som ovan, sparade en PP samt mobs..

För mig, vid båda ovan så kör jag ut hela GR samt dödar RG även om tiden runnit ut, enda som fått mig att inte avsluta helt och hållet är om det verkligen är en RG som kräver en resistance-amulett eller att jag dött så pass mycket övrigt i griften innan så 30sec cooldown på resurrect är uppnåd.
Sker i regel alltid vid Raekor-mobs som härjar vilt utanför skärm och sen kommer med en jäkla raketfart och 1shottar

Men även med power pylon så måste väl bossen ta 7-8 minuter? Känns så segt att greater rifts ska handla till hälften om att snurra runt en boss.
Citera
2015-05-07, 13:49
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Men även med power pylon så måste väl bossen ta 7-8 minuter? Känns så segt att greater rifts ska handla till hälften om att snurra runt en boss.

Beror lite på Bossarna med, alla har dom olika mycket HP, visst håller jag med om 7-8 minuter även med PP.
Har aldrig haft turen/RNG att få både Conduit och PP på samma floor ännu, inte direkt att jag letar heller utan nöjer mig med en PP faktiskt.

Men sen att döda vita trash går "sjukt" snabbt, det som bråkar är vad för typ av Eliter/Champs som spawnar.
För mig går följande bort helt;
Electrical
Fire Chain
Shield
Reflect Damage (har dom Health Link och andra vettiga "skills" så dödar jag dom)

Cold går rätt bra som Barb då du inte påverkas av Freeze då du är under Wrath Of Berzerk.
Posion går på Elit/Champ om dom har andra vettiga "skills"

Det jag dock kraftig ogillar generellt med Diablo är hur dålig spread det är på crafting materials.
T6 eller GR så droppar en RG så sjukt lite Blåa, mängder med Gula material.
Kadala ger snudd på bara Gula items då du spenderar shards.

Detta gör att man är tvingad till att öppna alla kistor i spelet, rubba på kroppar och skrot överallt i hopp om blåa items för salvage.
Andelen blå kontra gula är så sjukt rubbad skillnad så jag fattar inte varför ingen rageat totalt emot Blizzard om det.
Maxar/optimerar min Follower just nu exempelvis och rerollar enheldel för den stackarn, även min övriga gear rerollas givetvis
Men mest går till Followern just nu, även om han är biffig så kan jag nog få in cirka 100k dps på han till om inte mer
Den fan kan nog lalla T6 solo om det vore möjligt
Citera
2015-05-07, 14:34
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Vad kör ni för keybinds på Nat's? jag hittar ingen lösning som är i närheten av att vara komfortabelt.

RoV - left click
Strafe - right click
SS - Q
EF - W
Prep. - E
Comp. - R
stop move - space

Håller inne right click och använder space för att casta RoV och EF. Vant mig vid nats genom en massa t6 runs men funkar lika bra i grifts. Nyckeln är utan tvekan stop move-binden och att ha den på space känns naturligt.
Citera
2015-05-07, 17:56
Medlem
Vad bör jag gambla på som nästa item? Har en 15% meteor/6% crit tal helm så kör inte med FB helm för push. Gloves med 10/50/secondary resist vore skönt som fan att få. Tror ni det är värt att gambla vapen för mig då mitt vapen är sämst?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Emlan-2618/hero/59934312
Citera
2015-05-07, 18:29
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Vad bör jag gambla på som nästa item? Har en 15% meteor/6% crit tal helm så kör inte med FB helm för push. Gloves med 10/50/secondary resist vore skönt som fan att få. Tror ni det är värt att gambla vapen för mig då mitt vapen är sämst?

Det är i princip alltid värt å rolla vapen så fort man har gear till att facerolla farming content. Vapen är helt klart den svåraste pusselbiten!
Citera
2015-05-07, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse

Har du inte devestator-plans? Eller en SS (behöver inte vara anciet). Har du TnT? Det är i alla fall något sånt som du ska ha.
Citera
2015-05-07, 20:11
Medlem
Citat:
Har du inte devestator-plans? Eller en SS (behöver inte vara anciet). Har du TnT? Det är i alla fall något sånt som du ska ha.
Alla devestators har blivit skit. Ingen SS har droppats och TnT kommer jag bara använda sista veckan eftersom wiz passive är helt värdelös så 2 fb är att föredra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in