2015-01-15, 09:56
Medlem
Out-of-Steps avatar
Tack för inviten till klanen Eaz . Lirade lite med Ixxen etc.

Tycker stt patchen verkar bra, speciellt för monks som fått möjlighet till många fler fungerande builds. Inget verkar ha ändrats på Wizzard så där är allt lugnt )
Citera
2015-01-15, 11:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Tack för inviten till klanen Eaz . Lirade lite med Ixxen etc.

Tycker stt patchen verkar bra, speciellt för monks som fått möjlighet till många fler fungerande builds. Inget verkar ha ändrats på Wizzard så där är allt lugnt )

Jag höll på att fixa med massa annat igår medans jag spelade så var inte helt fokuserad.

Funderar på om man ska byta ut hydran på wizarden igen iom att den nerfades lite och sätta in Mirror Image igen. Körde med MI tidigare eftersom den är trevligt med Strongarm Bracers och dina clones kastar Black Hole.

Dock, slängde på Hydra senare för att snabbare bygga Firebird stacks mot Rift Guardians, men nu är jag lite fundersam om man ska gå tillbaka till MI.
Citera
2015-01-15, 11:58
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag höll på att fixa med massa annat igår medans jag spelade så var inte helt fokuserad.

Funderar på om man ska byta ut hydran på wizarden igen iom att den nerfades lite och sätta in Mirror Image igen. Körde med MI tidigare eftersom den är trevligt med Strongarm Bracers och dina clones kastar Black Hole.

Dock, slängde på Hydra senare för att snabbare bygga Firebird stacks mot Rift Guardians, men nu är jag lite fundersam om man ska gå tillbaka till MI.

Nerfade de verkligen Hydran? De sänkte dmg men ökade väl atkspd? Har iofs inte koll på om det blev netto buff eller nerf.

Lirade med MI och ingen Sign.spell tidigare, sjukt kul build! Bytte ut Blizzard mot ET med 15% dmg runan.
Citera
2015-01-15, 12:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Nerfade de verkligen Hydran? De sänkte dmg men ökade väl atkspd? Har iofs inte koll på om det blev netto buff eller nerf.

Lirade med MI och ingen Sign.spell tidigare, sjukt kul build! Bytte ut Blizzard mot ET med 15% dmg runan.

Mjo, vet inte själv huruvida det är en nerf eller inte när det kommer till att bygga upp FB dmg.

Tänkte testa lite i afton.

MI är kul, när alla djävla black holes poppar upp överallt, helt underbart. Det är en bra "försvar" också eftersom mobsen hålls borta från dig.
ET har jag faktiskt aldrig testat.
Citera
2015-01-15, 12:13
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Mjo, vet inte själv huruvida det är en nerf eller inte när det kommer till att bygga upp FB dmg.

MI är kul, när alla djävla black holes poppar upp överallt, helt underbart. Det är en bra "försvar" också eftersom mobsen hålls borta från dig.
MI är skoj, främst pga taunten och Black Hole som du nämner .

Är tveksam till att Hydra faktiskt blev nerfad, möjligtvis på RG (och/eller single target som sällan rör dig) då Mammoth inte stackar. Blazing blev det ingen ändring på, så vitt jag vet fungerade %AS på denna redan innan patchen.
Senast redigerad av Out-of-Step 2015-01-15 kl. 12:15. Anledning: Tillägg
Citera
2015-01-15, 12:18
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:

Grejen att skita i SP är att dina MI's spammar alla dina feta spells (jag körde Frost nova också), ET ger alla dina fire-skills +15% dmg och BH +30% (med strongarm). De gör ju ingen dmg men din hydra och dina ET gör å andra sidan betydligt mer.

Denna build körde jag tidigare: http://www.d3head.com/calculator/skill#zozIpd8zRt68mRgV8MjdS8czkgI8cIRn853S88vm852C 852n
Senast redigerad av ♫♫♫ 2015-01-15 kl. 12:21.
Citera
2015-01-15, 12:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Grejen att skita i SP är att dina MI's spammar alla dina feta spells (jag körde Frost nova också), ET ger alla dina fire-skills +15% dmg och BH +30% (med strongarm). De gör ju ingen dmg men din hydra och dina ET gör å andra sidan betydligt mer.

Denna build körde jag tidigare: http://www.d3head.com/calculator/skill#zozIpd8zRt68mRgV8MjdS8czkgI8cIRn853S88vm852C 852n

Fan det där är lite intressant.

Byta ut Frost Novan mot Meteor eftersom jag gillar att Meteor täcker ett stort område när man farmar

Ska testa lite i afton
Citera
2015-01-15, 12:42
Medlem
keranos avatar
Någon som sitter och trycker på en schysst lightningbuild till monken nu efter nya patchen?
Citera
2015-01-15, 13:10
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Fan det där är lite intressant.

Byta ut Frost Novan mot Meteor eftersom jag gillar att Meteor täcker ett stort område när man farmar

Ska testa lite i afton

Kanske kan funka om du har The Grand Vizier eftersom Meteor är ganska AP-törstig. Min erfarenhet är att man snabbt kan få slut på AP eftersom ET är ganska dyr.

Ett annat alternativ är ju att ha kvar FN men byta ut ET mot Meteor, då får du grymt bra CC som gör att du kan träffa enklare med Meteor. Med TGV blir faktiskt Meteor billigare än ET men du tappar ju +15% dmg.
Citera
2015-01-15, 13:20
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Kanske kan funka om du har The Grand Vizier eftersom Meteor är ganska AP-törstig. Min erfarenhet är att man snabbt kan få slut på AP eftersom ET är ganska dyr.

Ett annat alternativ är ju att ha kvar FN men byta ut ET mot Meteor, då får du grymt bra CC som gör att du kan träffa enklare med Meteor. Med TGV blir faktiskt Meteor billigare än ET men du tappar ju +15% dmg.

Er, fan skrev fel menade Blizzard. Sorry.

Kör med Furnace så blir ingen staff
Citera
2015-01-15, 13:44
Medlem
Opilus5500s avatar
Provade den nya builden för DH Cold, build sjukt skoj och krossar allt nästan .

Lirade ny karta igår kändes som, fick "Misery field men kartan i sig var nästan helt omgjord, de var mer vattendrag och massor av broar och bäckar och annorlunda monster vilket var riktigt skoj!
Citera
2015-01-15, 13:56
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Provade den nya builden för DH Cold, build sjukt skoj och krossar allt nästan .

Lirade ny karta igår kändes som, fick "Misery field men kartan i sig var nästan helt omgjord, de var mer vattendrag och massor av broar och bäckar och annorlunda monster vilket var riktigt skoj!

Länka den, ska ge min DH ett försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in