2015-01-14, 19:24
Medlem
Pickmylussys avatar
Before I go to sleep med Nicole kidman.
En kvinna som vaknar upp utan minne. Visar sig att hon glömmer allt varje dag när hon går och lägger sig. Trots det lägger hon ihop pusslet och blir misstänksam mot sin omgivning.

Kass story, dålig insats av nicole. Fångar aldrig ens intresse och slutet blir mest ett ... "K."

2/10. Sevärd.
Citera
2015-01-14, 19:24
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Trailern var verkligen spännande. Då var min filmkväll räddad från tråkiga serier på tv.

Kul!
Citera
2015-01-14, 19:36
Medlem
gurkmajjas avatar
Cargo: http://www.imdb.com/title/tt0381940/?ref_=nv_sr_1

Tysk sci-fi är man inte bortskämd med.

En ung kvinna tar jobb som läkare på ett lastrymdskepp som ska transportera byggmaterial till en rymdstation. Jorden är inte längre beboelig och en ny värld har skapats för människan, RHEA, som sägs vara ett paradis. Läkarens dröm är att få råd att ta sig till RHEA eftersom hennes syster befinner sig där sedan 7 år.

Under resans gång börjar märkliga saker inträffa och snart vet läkaren inte vem hon ska tro och lita på.

En hyfsat spännande sci-fi även om jag tycker att den där riktiga spänningen inte riktigt infinner sig. Dock är det en jävligt snygg film. Fotomässigt är det lite som en modern 2001: A Space Odyssey. Stabilt skådespeleri om än inte lysande.

IMDB:s betyg är hyfsat rättvisande tycker jag men jag ökar lite för det snygga fotot och för att det är en god tysk insats i genren.

6.5/10

The Andromeda Strain: http://www.imdb.com/title/tt0066769/?ref_=nv_sr_1

Originalet från 1971. Samma plot som i den usla remaken från 2008 men ändå är det här en helt annan film.

En satellit har kraschat i en avlägsen del av New Mexico. Den hamnar i en liten by som ligger isolerat och nästan alla i byn dör. Nu börjar jakten på svar om vad det är för något i denna satellit som tar död på folk på några sekunder.

En härlig 70-talsfilm med den rätta känslan. Snygga miljöer och klassiskt 70-talsskådespeleri. Filmen är ganska spännande i stort sett från början. Dock tycker jag att karaktärerna är lite lama och man får inte direkt någon känsla för någon av dem. Men det blir väl oftast så i en film där ingen direkt har huvudrollen, utan där denna delas av ett flertal personer. Den här är helt i klass med mer moderna "virusfilmer" som 28 days later o l, men med ett lite långsammare tempo och givetvis färgad av sin tidsera.

7/10
Senast redigerad av gurkmajja 2015-01-14 kl. 19:39.
Citera
2015-01-14, 19:47
Medlem
P.Gs avatar
Pride (2014)

Trots klichéerna så är det alla gånger en bra feelgood-film. Är det något britterna kan så är det sin hatkärlek till Thatcher-eran. Dominic West gör dessutom en minnesvärd biroll.

3/5
Citera
2015-01-14, 20:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nu känner jag mig förolämpad. Nej då, men ja det kunde man kanske ha anat.

Nej, klart att du inte ska känna dig förolämpad, men med tanke på ditt betyg till Tesis så drog jag slutsatsen att Blind Dead inte är något för dig.
Citera
2015-01-14, 20:29
Medlem
nihilverums avatar
CB4 (1993), som en direkt följd av en rekommendation från användaren erection.

Filmen är överlag väldigt lik Fear of a Black Hat, som kom ut 1994 och även den är en mockumentär om en påhittad rap-grupp. Medan Fear of a Black Hat följer gruppen NWH (Niggaz With Hats) så följer filmen CB4 gruppen CB4 (Cell Block 4). I båda filmerna är grupperna uppenbart inspirerade av den riktiga rap-gruppen NWA.

Jag tycker att en jämförelse av de genomsnittliga IMDb-betygen ger en rättvis bild av filmernas relativa kvaliteter - Fear of a Black Hat är helt enkelt lite roligare än CB4. Det är dock tänkbart att CB4 hade en högre budget - tidigt i filmen förekommer ett flertal verkliga, kända musiker (däribland Ice-T och Ice Cube) och andra kändisar i fejkade intervjuklipp där de uttalar sin beundran för CB4.

Mitt betyg till CB4 blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset (att jämföra med 7.5/10 eller 4/5 för Fear of a Black Hat).
Citera
2015-01-14, 20:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
CB4 (1993), som en direkt följd av en rekommendation från användaren erection.

I'm black ya'll!
Citera
2015-01-14, 20:33
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Lite får du nog ändå skylla dig själv som av egen fri vilja valde att se avskrapet? 😖

Värst av allt är att jag betalde för att se den på bio. Tänkte, okej filmen i sig är nog inte så bra men det är en skräckfilm i 3D, lite skoj i 90 minuter åtminstone? Liksom motorsåg ut ur skärmen. Men nej, 3D:n sög den med och filmen var inte ens avsedd för materialet.
Men trodde ju inte filmen skulle vara så dålig första gången jag såg trailern, visste heller inte då det skulle vara en direkt uppföljare fören jag såg filmen.
Citera
2015-01-14, 20:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Värst av allt är att jag betalde för att se den på bio. Tänkte, okej filmen i sig är nog inte så bra men det är en skräckfilm i 3D, lite skoj i 90 minuter åtminstone? Liksom motorsåg ut ur skärmen. Men nej, 3D:n sög den med och filmen var inte ens avsedd för materialet.
Men trodde ju inte filmen skulle vara så dålig första gången jag såg trailern, visste heller inte då det skulle vara en direkt uppföljare fören jag såg filmen.

Glad att jag laddade hem den och inte betalade för den i något avseende, originalfilmen för mig är en helig ko som man inte rör hursomhelst.
Citera
2015-01-14, 21:09
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Glad att jag laddade hem den och inte betalade för den i något avseende, originalfilmen för mig är en helig ko som man inte rör hursomhelst.

Jag står vid din sida.
Citera
2015-01-14, 21:22
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Så sant, bannemig helgerån
Citera
2015-01-14, 21:56
Medlem
Deathmaker

Obehaglig som utspelar sig i ett enda rum där seriemördaren Fritz Haarmann blir förhörd. Filmen är baserad på anteckningarna från hans riktiga förhör

Götz George gör väldigt bra ifrån sig som Fritz, kanske en av dom bästa prestationerna av en seriemördare som gjorts.

http://www.imdb.com/title/tt0114704/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in