Citat:
Vet inte om man ska dra för stora växlar på vad hon sa. Precis innan diskuterade man islamister som dödar oskyldiga. Hon försökte antagligen påpeka att detta inte var en vanlig självmordsbombning mot random oskyldiga människor. Utan att det var en riktad attack mot, i islamisternas ögon, fiender.
Men det var helt klart jävligt dåligt formulerat och hon har nog lärt sig en läxa. Men en humla gör ingen sommar och jag kan inte hitta några andra liknande uttalande från henne. Så min slutsats är att det är bättre att rikta in sig på erkända idioter som Özz och Arnstad.
Men det var helt klart jävligt dåligt formulerat och hon har nog lärt sig en läxa. Men en humla gör ingen sommar och jag kan inte hitta några andra liknande uttalande från henne. Så min slutsats är att det är bättre att rikta in sig på erkända idioter som Özz och Arnstad.
Citat:
Jag hade hållit med om hon enbart sagt att Charlie Hebdo-redaktionen "inte var oskyldig i det här fallet."Håller med, jag uppfattade det också som att hon menade att islamisterna inte betraktade dem som oskyldiga. Kan gott läggas i facket olycklig formulering. Fast jag förstår om folk hänger upp sig på det, vissa ledarskribenter har ju fortfarande inte släppt att Björn Söder sagt att judar och samer existerar.
Men det gjorde hon inte. Hon fortsatte: (i ca 30 sekunder, så det fanns gott om tid till att inse att "åh nej, det där blev fel, eehhhh jag menade att man kan förstå varför de blev attackerade..." - men icke!)
Citat:
... en redaktion som har attackerat med nidbilder av profeten Muhammed ... /// ... mycket provokativa formuleringar av Charlie Hebdo.
De har attackerat islam, alltså är motattacken rättfärdigad - därmed är de inte oskyldiga. Att hon sedan insåg att det så klart inte är särskilt smart att säga offentligt, och därefter försökte "förtydliga" sitt uttalande - det hjälper föga. Man ser tydligt vad hennes egentliga åsikt är.