Citat:
Exakt. Marika har inte samma beroendeställning som många andra. Hon går en annan utbildning & ser en annan karriär framför sig, oberoende av vad de ondskefulla postmarxisterna kokar ihop. Detta ger henne ett helt annat självförtroende än någon bolånetorsk som är rädd att bli av med jobbet.Ja, nu är det uppenbarligen dags. Marika verkar vara förstahandsmålet, ty hon är kanske den som varit tydligast utan att vara en formell del av fiendesidan. Den strategiska planen är sannolikt att om man krossar och/eller stöter ut henne från MSM, så blir hon antingen tyst eller går till alternativmedia, vilket för deras del är i det närmaste samma sak. Då har man också statuerat ett exempel för att visa andra som inom systemet opponerar sig, att man skall inte sticka upp, eller ut.
Operation Formgren är också på taktisk nivå att betrakta som ett spaningsanfall. Har man framgång här, så kan man tillämpa ungefär samma taktik mot andra som Arpi eller Dahlberg. Lyckligtvis är Marika någorlunda väl bepansrad; hon är inte beroende för brödfödan av en anställning i MSM, hon har en annan karriär på gång som sannolikt går rätt väl, hon är tuff som tåget och kan nog ta rätt mycket eld och stå pall. Hon vet så klart att detta handlar mer än om henne själv, och det ger så klart extra styrka
Jag tror på Marika!
Operation Formgren är också på taktisk nivå att betrakta som ett spaningsanfall. Har man framgång här, så kan man tillämpa ungefär samma taktik mot andra som Arpi eller Dahlberg. Lyckligtvis är Marika någorlunda väl bepansrad; hon är inte beroende för brödfödan av en anställning i MSM, hon har en annan karriär på gång som sannolikt går rätt väl, hon är tuff som tåget och kan nog ta rätt mycket eld och stå pall. Hon vet så klart att detta handlar mer än om henne själv, och det ger så klart extra styrka
Jag tror på Marika!
Personligen tror jag dock att Arpi är huvudmålet, det här med Formgren är mest lite uppvärmning.
Jag anställer civilingenjörer lite då & då, så om det kommer in en jobbansökan från henne i framtiden så lär den inte hamna i botten av högen, om man säger så.