2015-01-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Kanske självklart men, om jag får ett rum av afb, återställs mitt ködatum till det datum jag flyttade in i rummet?

Om du får ett rum, så avregistreras ditt ködatum och du måste göra en ny bostadskö-ansökan på hemsidan!
Citera
2015-01-03, 13:46
Medlem
Någon som vet hur det funkar med afbs dispens? Jag har tentor nu strax och de känns väl lite sådär. Klarar jag inte tentorna så kommer jag inte över kravet på 15hp denna terminen. Har alltid klarat mina poäng tidigare. När jag har läst på hemsidan förstår jag det som att man skall söka om dispens 10 dagar innan "dispensperioden" börjat. Men i mitt fall hade ju det varit i somras. Hur funkar det egentligen?
Undrar även om de räknar in sommarkurser i poängkravet. För med sommarkurser kommer jag över 15hp.
Senast redigerad av UrkUrkUrk 2015-01-03 kl. 13:49.
Citera
2015-01-03, 15:13
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrkUrkUrk
Någon som vet hur det funkar med afbs dispens? Jag har tentor nu strax och de känns väl lite sådär. Klarar jag inte tentorna så kommer jag inte över kravet på 15hp denna terminen. Har alltid klarat mina poäng tidigare. När jag har läst på hemsidan förstår jag det som att man skall söka om dispens 10 dagar innan "dispensperioden" börjat. Men i mitt fall hade ju det varit i somras. Hur funkar det egentligen?
Undrar även om de räknar in sommarkurser i poängkravet. För med sommarkurser kommer jag över 15hp.
Kontakta servicecenter eller bostadsombudsmannen, tror absolut att det ska gå att lösa.
Citera
2015-01-04, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Kontakta servicecenter eller bostadsombudsmannen, tror absolut att det ska gå att lösa.
Angående poängkravet känner jag en person som bodde kvar två terminer efter att han slutat studera utan att afb kom på honom. Någon som vet om något sådant fortfarande kan lyckas eller som systemet blivit automatiserat?
Senast redigerad av iLuvMoney 2015-01-04 kl. 01:50.
Citera
2015-01-06, 15:51
Medlem
utan.att.stannas avatar
Behöver ett boende i en månad i Lund innan jag får min egen lya. Någon som vet bättre alternativ än vandrarhem ( billigare) ?
Citera
2015-01-08, 00:43
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Angående poängkravet känner jag en person som bodde kvar två terminer efter att han slutat studera utan att afb kom på honom. Någon som vet om något sådant fortfarande kan lyckas eller som systemet blivit automatiserat?
*Många* ska enligt olika folk bo svart lite huller om buller har jag fått uppfattningen om. Så det verkar ju inte vara något vidare system de har..
Citera
2015-01-08, 17:03
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Ja det är fortfarande vanligt.
Citera
2015-01-08, 17:44
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Behöver ett boende i en månad i Lund innan jag får min egen lya. Någon som vet bättre alternativ än vandrarhem ( billigare) ?

Kolla bopoolen och se om du kan hitta något gör det samma innan jag kan få något via LKF.
Sökte intensivt i tre dagar innan jag fick napp så helt hopplöst är det inte.
Citera
2015-01-09, 15:18
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Kolla bopoolen och se om du kan hitta något gör det samma innan jag kan få något via LKF.
Sökte intensivt i tre dagar innan jag fick napp så helt hopplöst är det inte.
AA.. Har hört av mig till en del utan resultat.
Citera
2015-01-09, 20:23
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:

Provat blocket också?
Kan vara så att du är lite sent ute iofs, jag fick mitt boende i december.. Ingen lägenhet visserligen men rum i ett kollektiv.
Citera
2015-01-09, 21:17
Medlem
Citat:
Lägg upp en annons på blocket. Många som hyr ut lägger inte upp enga annonser eftersom de blir nedringda. De kontaktar istället folk som lagt upp egna annonser på blocket. Det var så jag fick boende för några år sedan.
Citera
2015-01-11, 18:42
Medlem
Scraps avatar
Brukar sökningarna till lägenhet explodera efter sommaren? Just nu är jag kanske på plats fem på de flesta ettor men jag tänker att många väljer att stanna i sina nuvarande boplatser tills efter sommaren på grund av bekvämlighet. Någon med erfarenhet om hur det brukar se ut? Vi snackar afb;s bostadskö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in