2014-12-20, 15:39
Medlem
Schaegersros avatar
Har en fråga angående medlemskap i studentlund som är ett krav för att stå i kön där man måste bli medlem senast 6 januari. Jag har blivit accepterad på en 30p kurs och har där fått en anmälnignskod men kommer troligen komma in som reserv på förstahandsvalet. Borde jag invänta den anmälningskod som jag får då och när jag blir antagen som reserv skriva in mig i studentlund?
Citera
2014-12-20, 18:28
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaegersro
Har en fråga angående medlemskap i studentlund som är ett krav för att stå i kön där man måste bli medlem senast 6 januari. Jag har blivit accepterad på en 30p kurs och har där fått en anmälnignskod men kommer troligen komma in som reserv på förstahandsvalet. Borde jag invänta den anmälningskod som jag får då och när jag blir antagen som reserv skriva in mig i studentlund?
Registrera dig på Studentlund med den anmälningskoden du fått. Skulle du komma in på reservplats på ditt förstahandsval så meddelar du bara till den nationen du skriver in dig på att du behöver byta kår (om dina val är kurser på olika fakulteter).

Det är inga konstigheter.
Citera
2014-12-21, 17:33
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Hej!
Jag blev lite förskräckt nu! Tanken är att börja i Lund till hösten -15 men såg nu att om man blivit antagen innan så går man inte som novisch på afb? Jag blev antagen hösten -13 men valde att inte börja, kommer jag inte få någon förtur när jag då ska börja?
Citera
2014-12-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-of-Jazz
Hej!
Jag blev lite förskräckt nu! Tanken är att börja i Lund till hösten -15 men såg nu att om man blivit antagen innan så går man inte som novisch på afb? Jag blev antagen hösten -13 men valde att inte börja, kommer jag inte få någon förtur när jag då ska börja?

Stämmer.
Jag vet inte hur hårt de håller på detta, men detta är vad deras regler säger.
Du lär alltså få köa "vanligt" och bör räkna med att få vänta till December 2015-Januari 2016 på att få bostad via AFB.
Citera
2014-12-21, 18:08
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Stämmer.
Jag vet inte hur hårt de håller på detta, men detta är vad deras regler säger.
Du lär alltså få köa "vanligt" och bör räkna med att få vänta till December 2015-Januari 2016 på att få bostad via AFB.

Vilket jävla system.. men jag kan heller inte ställa mig i kö nu eftersom jag aldrig började? Då får man väl hoppas att polarna tar emot en med öppna armar för verkar ju vara rätt ont om andra sätt att få boende..
Citera
2014-12-23, 19:04
Medlem
Schaegersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Registrera dig på Studentlund med den anmälningskoden du fått. Skulle du komma in på reservplats på ditt förstahandsval så meddelar du bara till den nationen du skriver in dig på att du behöver byta kår (om dina val är kurser på olika fakulteter).

Det är inga konstigheter.
ok tack, bra med någon som har koll hur de ligger till.
Citera
2014-12-24, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-of-Jazz
Vilket jävla system.. men jag kan heller inte ställa mig i kö nu eftersom jag aldrig började? Då får man väl hoppas att polarna tar emot en med öppna armar för verkar ju vara rätt ont om andra sätt att få boende..

Stämmer. Du måste vara aktivt studerande för att få ställa dig i kön. Du kan alltså ställa dig i kön först i sommar när du får antagningsbevis.
Citera
2014-12-30, 00:00
Medlem
Thingols avatar
Någon som vet när det brukar dyka upp som mest lägenheter hos AFB? Ställde mig i kö i april och är rädd att jag inte kommer få någon bra lägenhet till sommaren om de blir lediga i den takt som det är nu.
Citera
2014-12-30, 08:03
Medlem
om man är lite äldre, 24+ och vill gärna bo med folk runt sin egen ålder. vart ska man söka sig då?
finns det några typska ställen där de nyanlända 20åringarna bor och något ställe där de lite äldre söker sig?
Citera
2014-12-30, 16:15
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strandmobil
om man är lite äldre, 24+ och vill gärna bo med folk runt sin egen ålder. vart ska man söka sig då?
finns det några typska ställen där de nyanlända 20åringarna bor och något ställe där de lite äldre söker sig?
Lite äldre skulle jag föreslå något i norra delarna av Lund likt Delphi eller Kämnarsrätten. De yngre söker sig nog främst till korridorer likt nationer, Parentesen och Sparta. Ulrikedal är nog rätt blandat, men känslan är att de yngre hellre bor närmare stan och nationer.
Citera
2015-01-02, 12:55
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strandmobil
Möjligtvis Kämnärsrätten eller Vildanden men det är överlag väldigt varierat, i synnerhet i korridorerna.
Citera
2015-01-02, 20:23
Medlem
Scraps avatar
Kanske självklart men, om jag får ett rum av afb, återställs mitt ködatum till det datum jag flyttade in i rummet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in