2013-07-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcil436
Kan nån plz svara. Måste veta om jag ska skriva på ett lite längre kontrakt imorgon.

Troligtvis inte... Du kan enkelt gå tillbaka ett eller två år i tråden och se hur det gick för folk då.
Citera
2013-07-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Troligtvis inte... Du kan enkelt gå tillbaka ett eller två år i tråden och se hur det gick för folk då.
Ok men ungefär hur lång tid extra? Försöker hitta men ingen som varit riktigt min situation.
Citera
2013-07-24, 00:22
Medlem
Estresss avatar
Edit: Nu känner jag mig riktigt dum, hittade svaret på min fråga direkt efter att jag postat i tråden.
Senast redigerad av Estress 2013-07-24 kl. 00:26.
Citera
2013-07-24, 00:42
Medlem
Citat:
Ok men ungefär hur lång tid extra? Försöker hitta men ingen som varit riktigt min situation.

Jag kan nästan garantera dig att om du går tillbaka i tråden till Januari 2013 samt 2012 kommer du hitta inlägg i stil med "Jippie jag fick en bostad nu, jag har köat sen XXXX".
Jag skulle chansa på Februari/Mars dvs 5-6 månader.
Citera
2013-07-24, 20:00
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Kan nån plz svara. Måste veta om jag ska skriva på ett lite längre kontrakt imorgon.
Nej, det är inte realistiskt att du får något boende där du kan flytta in 1 januari. Räkna med inflytt mars tidigast. Det beror så klart på söktrycket men sett till de senaste åren torde det landa däromkring.
Citera
2013-07-27, 19:44
Medlem
Hur är det att bo i korridor på nation jämfört med korridor på afb? Tänker främst på Helsingkrona.
Citera
2013-07-28, 03:50
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Hur är det att bo i korridor på nation jämfört med korridor på afb? Tänker främst på Helsingkrona.
Oftast skitigare kök och andra allmänutrymmen på nation. Mer fest och socialare korridorare på nation generellt. Så gick snacket när jag bodde i Lund.

Är du lite yngre, gillar sprit och får korn på ett korridorsrum i nation första terminen hade jag nog tagit det. Efter något halvår har du tillräckligt med kötid för att få ett rum via AFB, och efter ett drygt år en egen lägenhet.
Citera
2013-07-28, 14:18
Medlem
jzprs avatar
Hur är Östra Torn som område?
Citera
2013-07-28, 14:33
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Det där skiljer sig väldigt från nation till nation och mellan olika korridorer. Jag har varit på nationskorridorer som är exemplariskt rena och afb-korridorer som ser ut som fan.
Citera
2013-07-28, 14:51
Medlem
Tack för alla svar! Så generellt festas det mer på nationerna? Någon som vågar gissa på hur ofta? Kan det inte vara lite problematiskt om sammanhållningen är för stor? Konstig stämning om man knullat runt och så? Fast å andra sidan är det trevligt med gemenskap.

Någon som vet något specifikt om hur det är på helsingkrona?
Citera
2013-07-28, 14:53
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Tack för alla svar! Så generellt festas det mer på nationerna? Någon som vågar gissa på hur ofta? Kan det inte vara lite problematiskt om samanhållnigen är för stor? Konstig stämning om man knullat runt och så? Fast å andra sidan är det trevligt med gemenskap.

Någon som vet något specifikt om hur det är på helsingkrona?
Jag har bara varit på två av korridorerna på Helsingkrona och båda har varit ganska standard. Kök som inte är miserabla men inte heller perfekta. Och att sammanhållningen blir för stor tror jag inte någon ser som ett problem. Du kan trots allt distansera dig från din korridor precis hur mycket du vill.
Citera
2013-07-28, 17:38
Medlem
Dr.Lecters avatar
Jag tänkte utbilda mig där nere nästa höst. Hur ser det ut om det är så att man bokar sig på tre bostäder och sedan, klockan 24.00, så ligger man först i två eller tre bostadsköer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in