2015-01-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrkUrkUrk
Någon som vet hur det funkar med afbs dispens? Jag har tentor nu strax och de känns väl lite sådär. Klarar jag inte tentorna så kommer jag inte över kravet på 15hp denna terminen. Har alltid klarat mina poäng tidigare. När jag har läst på hemsidan förstår jag det som att man skall söka om dispens 10 dagar innan "dispensperioden" börjat. Men i mitt fall hade ju det varit i somras. Hur funkar det egentligen?
Undrar även om de räknar in sommarkurser i poängkravet. För med sommarkurser kommer jag över 15hp.
Har det löst sig för dig? Är i en liknande situation..
Citera
2015-01-13, 00:14
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alovis
Har det löst sig för dig? Är i en liknande situation..
Har du använt dispensen än? Finns en övrig dispens du kan använda åt allt. Har fått en lägenhet nu som jag ska flytta in i i februari men var tvungen att använda dispensen för att jag inte uppfyllt studiekraven när jag stod i kö... Lite fundersam på ifall man blir vräkt nu om jag inte klarar poängen en gång till? Låt säga att det händer och de missar det men upptäcker det två år senare, då har jag ju tekniskt sett inte uppfyllt studiekrav. Känns ju stört att vräka någon då två år efter. Någon som vet hur hårda AFB är och om någon faktiskt blivit påkommen?
Citera
2015-01-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Har du använt dispensen än? Finns en övrig dispens du kan använda åt allt.
Nej, det har jag inte men jag trodde att man bara kunde ansöka om dispens innan dispensperioden började. Jag trodde ju inte att jag skulle hamna i den här situationen då. Det skulle alltså funka att söka dispens för ht14 nu?
Citera
2015-01-13, 14:36
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alovis
Nej, det har jag inte men jag trodde att man bara kunde ansöka om dispens innan dispensperioden började. Jag trodde ju inte att jag skulle hamna i den här situationen då. Det skulle alltså funka att söka dispens för ht14 nu?
Vet inte hur dispensperiod fungerar men för mig fick jag bara ett mail där de sa att jag kunde använda övrig dispens.
Citera
2015-01-20, 01:06
Medlem
Ska ta studieuppehåll denna vårterminen. Går det att ansöka om dispens för den här terminen? Om jag säger upp lägenheten kommer jag ha kvar mina köpoäng till höstterminen?
Citera
2015-01-21, 11:51
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Brukar sökningarna till lägenhet explodera efter sommaren? Just nu är jag kanske på plats fem på de flesta ettor men jag tänker att många väljer att stanna i sina nuvarande boplatser tills efter sommaren på grund av bekvämlighet. Någon med erfarenhet om hur det brukar se ut? Vi snackar afb;s bostadskö.
Det brukar det göra men rimligtvis med folk med kortare kö-datum, samtidigt kommer det ju också upp fler lägenheter efter sommaren, så om du har ett hyffsat kö-datum borde du kunna knipa en lägenhet då.
Citera
2015-01-21, 12:53
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Det brukar det göra men rimligtvis med folk med kortare kö-datum, samtidigt kommer det ju också upp fler lägenheter efter sommaren, så om du har ett hyffsat kö-datum borde du kunna knipa en lägenhet då.
Alright. Fick urdåligt lotterinummer i somras men det kanske går ändå. Tack för svaret =)
Citera
2015-01-21, 13:32
Medlem
jzprs avatar
Har 1,5 år kötid hos afb och började plugga nu för två daga sedan. Tycker ni det är värt att ta ett korridorsrum på Parentesen/Sparta (vilket jag har möjlighet till just nu) med min långa kötid eller bör jag vänta på något bättre? Vill endast bo i korridor!
Citera
2015-01-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holop
Ska ta studieuppehåll denna vårterminen. Går det att ansöka om dispens för den här terminen? Om jag säger upp lägenheten kommer jag ha kvar mina köpoäng till höstterminen?
Om du inte har använt din dispens och tagit dina poäng tidigare är det inga problem, jag sökte dispens förra veckan för ht14 och den blev beviljad. Kötiden kommer du behålla.
Citera
2015-01-22, 19:52
Medlem
Kausalitets avatar
Flyttar in på Parantesen nästa helg. Någon som kan bekräfta eller dementera det man har hört om stället? Är det lika spårat som folk säger eller är det mytbildning? Kommer man att ha roligt?
Citera
2015-01-23, 22:43
Medlem
Jag ska börja plugga i Lund till hösten och ska köpa bostadsrätt. Har en relativt fri budget och för mig är läget det absolut viktigaste. Ska börja läsa ekonomi, vill bo mitt i "smeten" och är lite av en festprisse.

Min fråga är vilken adress som är bäst att bo på sett från mitt perspektiv. Vilket håll i centrum är bättre/sämre? Nord, syd, öst, väst?
Citera
2015-01-24, 22:53
Medlem
Någon som vill öppna dörren vid ica?

30kr till den som öppnar
E: någon snäll öppnade

OnT: bor i vildanden, är det najs?
Senast redigerad av felixitoz 2015-01-24 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in