2014-12-31, 15:36
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Debatten fortsätter i kommentarsfältet på Rambergs blogg. Några exempel på det goda hatet från hennes ivriga påhejare:

https://annerambergs.wordpress.com/2...llet/#comments

Som tur är finns det även kloka och sympatiska människor som ger hopp om framtiden. Gott nytt år allesammans!

Kommentarerna av hmhmhm är mycket bra!
Citera
2014-12-31, 15:44
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Peter Kadhammar skrev något liknande för ett par veckor sedan. Det finns fler och fler som börjar inse vad de har ställt till med. Dock var den här ännu mer ärlig på sätt och vis eftersom hon kallar sig själv makthavare utan omsvep och alltså är ansvarig för den katastrofala situationen som råder:

Nu upplever jag allt mer ett journalistiskt klimat där vi makthavare tror att vi är facit. Och, värre, att vi i alltför stor utsträckning står på samma sida som det politiska etablissemanget.

Tycker alla ska läsa den här artikeln.

Länk till Kadhammars krönika (som var riktigt bra) här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Dock följer han idag upp den med ett pekoral om religiös förföljelse (och ja, han har riktig otur i tankeprocessen).

Sammanfattning:
Citat:
30-tal. Kallt. Stöveltramp. Allas lika värde. Kristallnatt. Rasistiskadödsnazistsvenskar. Attentat.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle20095320.ab
Senast redigerad av hogerspoket 2014-12-31 kl. 16:03.
Citera
2014-12-31, 15:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Harrison hade enligt egen utsaga 5,0 i snitt på högstadiet, vilket i ärlighetens namn inte är så jävla imponerande - det räckte ju med att fjäska för lärare för att få 4å5+, vilken möjligen också skulle förklara varför hans klasskompisar studsade honom i pingisbordet. Ingen gillar ju egentligen lillgamla fjäskare.

Han må ha många brister, den gode professorn, han är inte dum (som i ointelligent).

Ur Hanlons & Occams respektive rakknivar i kombination med Rands

sluter jag mig alltså till att han är genuint ond och syftar till att söndra samhället.

Samma resonemang torde kunna appliceras på en annan skåneprofil. Frigolit. Inte heller han är 'dum' i ordets rätta bemärkelse.

OT-rant

Att Harrison sedan stuckit sin namne i något av snuskhålen på små söta kvinnliga humanistdoktorander må ju vara förlåtet - dels är det upprätthållande av patriarkal akademisk tradition, men framförallt lär han ju inte fått leka 'hide the salami' särskilt mycket i sin ungdom.
och har väl lite att ta igen nu när han har möjligheten att utnyttja sin maktposition. Man kan väl möjligentycka att det är en smula patetiskt att ragga på småbrudar som han (48 år) skulle kunnat vara far till.

Slutligen, visst är det festligt när mobbingoffer växer upp och börjar ägna sig åt just mobbing från SvDs debattsidor?

Dick - butthurt much?
--

Vad vet jag. Jag är ju bara en ung, bitter, historielös, obildad, dumrasistisk, arbetslös lantis, utan analysförmåga, som aldrig varit utanför kommungränsen och som gillar folköl, Ultima Thule och att elda moskéer och rycka hijabs av muslimska kvinnor. Samt nyfascistdödsnazistmördarrasistultranationalist. Apparently.

Gott nytt till alla övriga unga, bittra, historielösa och obildade lantisar här.

Sveriges osexigaste person 2005, brukar marknadsföra sig som pacifist. Att han profiterar friskt på de som historiskt krigat, dödat och dött bekommer honom säkerligen inte särskilt. Men i grunden är det inte ett ideologiskt ställningstagande, utan ett resultat av att han blev utslängd från K3 när han skulle göra militärtjänst och förklarad oduglig. Detta har han aldrig kunnat acceptera, ty han har en grandios självbild, och när denna repas, så polerar han den med ett omvänt ställningstagande. Karln är helt enkelt intelligent, självöverskattande och totalt opålitlig.

Man måste ha denna bild klar för sig när man läser de utspel som han allt som oftast gör, i såväl böcker som artiklar som i blogginlägg på SvD.
Citera
2014-12-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Länk till Kadhammars krönika här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Nej jag menar en tidigare krönika i samma ton som Wegerups. Läs den om du inte gjort det:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle19962656.ab
Citera
2014-12-31, 16:02
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Nej jag menar en tidigare krönika i samma ton som Wegerups. Läs den om du inte gjort det:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle19962656.ab

My bad. Hade dock läst (men glömt) den.

Givet dagens pekoral undrar man ju dock hur Kadhammar som, i grunden, verkar rätt begåvad och sympatisk klarar av den kognitiva disonansen?

Then again, min ex-sambo hade en uppmätt IQ på >130 och klarade av att låta bli att varsebli verkligheten på daglig basis, utan att uppleva det som ett bekymmer - så det kanske är en fråga om kulturmarxistisk marinering sedan barnsben snarare än begåvning? Eller en skyddsmekanism?
Citera
2014-12-31, 16:05
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Står och lagar panacotta samtidigt som jag arbetar upp en viss berusning och är rent allmänt glad. Då blir det nyheter på radion. 50 flyktingar vägrar kliva ur en buss utanför Östersund, då de är missnöjda med att inte bli förda till en storstad.

Hur ska man se på detta? Är det inte otroligt att man i P1 rapporterar detta? Att "flyktingarna" vägrar svensk landsbygd är ju inte direkt någon nyhet för oss som skriver här. Är min känsla fel eller håller även SR på att svänga lite?
Citera
2014-12-31, 16:15
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Sveriges osexigaste person 2005, brukar marknadsföra sig som pacifist. Att han profiterar friskt på de som historiskt krigat, dödat och dött bekommer honom säkerligen inte särskilt. Men i grunden är det inte ett ideologiskt ställningstagande, utan ett resultat av att han blev utslängd från K3 när han skulle göra militärtjänst och förklarad oduglig. Detta har han aldrig kunnat acceptera, ty han har en grandios självbild, och när denna repas, så polerar han den med ett omvänt ställningstagande. Karln är helt enkelt intelligent, självöverskattande och totalt opålitlig.

Man måste ha denna bild klar för sig när man läser de utspel som han allt som oftast gör, i såväl böcker som artiklar som i blogginlägg på SvD.

Never attribute to stupidity that which is adequately explained by malice, being a mobboffer, having grandios självbild and being malaj-reject?

Harrisons 'being a dick'-rakblad?

Måhända kan detta (eller ett delmängd därav) förklara beteenden i tanke- och skrivprocessen hos mången svensk 'manlig' kulturpersonlighet/ledarskribent med såväl deltahanekaraktär som -fysik?

- Swedin
- Lindberg
etc. etc. repetitio ad nauseam.
Senast redigerad av hogerspoket 2014-12-31 kl. 16:22.
Citera
2014-12-31, 16:26
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
"Den här typen av invandring var allt annat än ovanlig under förhistorisk tid. När den sista inlandsisen började dra bort för cirka 14 000 år sedan var landet folktomt, en iskall tundra där ingen ville eller kunde bo permanent. Alla vi som lever i Sverige är alltså, på ett eller annat sätt, ättlingar till invandrare som har valt att flytta hit och stanna kvar. Eftersom landet befolkades från olika håll och vid olika tidpunkter är det omöjligt att resonera om urbefolkningar. Någon sådan har aldrig funnits."
Så fortsätter han texten igenom. Storslaget av vår Lundaprofessor! http://www.popularhistoria.se/artikl...-till-sverige/

Det är beklämmande att en historieprofessor ägnar sitt åt historieförfalskning när han deltar i mediakriget.

Svenskar är väl fortfarande i allra högsta grad en urbefolkning? Genetiskt sett härstammar vi till 85% från de som invandrade direkt efter istiden för 12 000 år sedan. Kan ens dagens kurder, tibetaner, eller amerikanska indianer hävda samma långa härstamning?

Citat från "Ethnic Groups of Europe: An Encyclopedia" (källa)
Citera
2014-12-31, 16:34
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Hur ska man se på detta? Är det inte otroligt att man i P1 rapporterar detta? Att "flyktingarna" vägrar svensk landsbygd är ju inte direkt någon nyhet för oss som skriver här. Är min känsla fel eller håller även SR på att svänga lite?

Tänk om det är så att kombinationen av att ha en rödgrön regering+ en genom DÖ abdikerad allians och bortkopplat SD kan skapa någon sorts skapande paus som ger möjlighet för självprövning på olika håll. En tanke bara.
Citera
2014-12-31, 16:42
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Står och lagar panacotta samtidigt som jag arbetar upp en viss berusning och är rent allmänt glad. Då blir det nyheter på radion. 50 flyktingar vägrar kliva ur en buss utanför Östersund, då de är missnöjda med att inte bli förda till en storstad.

"Jag flyger ofta runt över den svenska landsbygden. Det vill jag råda fler att göra. Det finns oändliga fält och skogar. Det finns så mycket plats man kan tänka sig. Den som hävdar att landet är fullt måste visa var det är fullt" -- Fredrik Reinfeldt, 2014. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19982413.ab

"Fuck you, Fredrik Reinfeldt. Vi kräver att få bo i en storstad." --Syriska flyktingar, några veckor senare.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vag...lyktingboende/

Citat:
Till dominerande del var det män från Syrien som anlänt och de var uppriktigt chockade.
– Jag är 75 år och kommer från Mellanöstern. Så skickas jag till ett ställe där det ser ut så här, säger Isan Hydr och pekar på det isiga underlaget.
http://www.op.se/jamtland/ostersund/...-till-grytan-1

Senast redigerad av Milo.Minderbender 2014-12-31 kl. 16:48.
Citera
2014-12-31, 17:04
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
"Jag flyger ofta runt över den svenska landsbygden. Det vill jag råda fler att göra. Det finns oändliga fält och skogar. Det finns så mycket plats man kan tänka sig. Den som hävdar att landet är fullt måste visa var det är fullt" -- Fredrik Reinfeldt, 2014. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19982413.ab

"Fuck you, Fredrik Reinfeldt. Vi kräver att få bo i en storstad." --Syriska flyktingar, några veckor senare.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vag...lyktingboende/

http://www.op.se/jamtland/ostersund/...-till-grytan-1

Ja, där svenska soldater inhysts för att tränas i att försvara fäderneslandet, där är förstås alldeles för obehagligt om man är lyxflykting. Media som publicerar detta kan väl inte tro att det skapar sympati för syrierna, utan inser väl att det visar på vansinnet i systemet?

Men det är förstås en god sak för Migränverkets dåliga ekonomi, om man kan övertala till litet hungerstrejker under några veckor. Det är inte mycket, men många bäckar små.

Nå, det kommer snart någon välbetald jurist sättandes...
Senast redigerad av Strix m/94 2014-12-31 kl. 17:07.
Citera
2014-12-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Jädra pjosk. DN-rapportartikeln, avslutas i alla fall med upplysande klarhet (hur det enskilda ärendet löstes eller löses återstår dock att berätta):
Citat:
Fredrik Bengtsson, Migrationsverkets presschef, säger till TT att man som asylsökande inte har rätt att välja var man blir placerad.

– Vi har sett ibland att asylsökande har en bild av vad som väntar i Sverige. När bilden inte överensstämmer med verkligheten så blir det problem. Man tycker inte att det man möts av är det man förväntat sig. När vi i detta läge har så många som kommit till Sverige i år kan vi inte placera dem där de själva vill bo.

Men det står de asylsökande fritt att bo någon annanstans än där de erbjuds plats, säger Fredrik Bengtsson.

– Om man nu vägrar gå av så åligger det den asylsökande själv att lösa sin boendesituation genom släktingar eller vänner. Men det Migrationsverket erbjuder är det här, tillägger han.
De kan ju betala marknadsmässig hyra i Malmö, om inte Jämtlands natur duger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in