Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Han måste jobba rätt hårt på sitt PK-kapital efter att han blev påkommen med att knulla doktorander.

Precis vad jag tänkte komma med. Förutom att vara särdeles servil inför makthavarna är han väl mest känd för att vara LU:s officiella kateder-Don Juan som deflorerar unga studentskor.
Citat:
Som pojke fick han 5,0 i betyg av lärarna och sitt huvud dunkat i ett pingisbord av klasskompisarna. Sedan dess har han skrivit 30 böcker, utvecklat en intellektuell fåfänga av historiska proportioner och friat till Katarina. Nu vaknar Dick Harrison strax före sex varje morgon för att genast fortsätta sitt idoga folkbildande.
Citat:
Dick Harrison ger flera prov på en tvångsmässig faktanit, men säger sig ha fått kontroll över sin inre besserwisser.
— Privat är det inte så farligt längre, men jag kan bli förbannad över okunnighet. Normalt sett brukar jag låta idioterna hålla på, men på en middag hamnade jag bredvid tre damer som var fruktansvärt fördomsfulla när de pratade om Thailand.
"Damerna" hade aldrig varit i Thailand, men var säkra på att det var ett resmål för bordellbesökare och pedofiler. "Tacka vet jag Paris", sa de och vände sig till honom för stöd. Då berättade en förbannad Dick Harrison om alla tempelruiner han sett i Thailand.
— Jag vräkte på dem en massa besserwisserkunskaper om landets historia och kultur. Det hade de jävlarna förtjänat. Till sist lämnade de bordet.
Dick Harrison tillhör en av de 1 100 personer som fått ett brev från hovet under våren. Han hämtar bröllopsinbjudan, stolt som en tupp. "Herr Dick Harrison" och "Fru Katarina Lindbergh" står det i sirlig stil. Brevet fick han sedan han varit lärare åt Daniel Westling en vecka i februari.
http://hd.se/mer/2010/06/04/dick-har...apsforakt-gor/
Men Dick ("Hej jag heter Dick, det betyder kuk på engelska") är medveten om varifrån vår berikande invandring har kommit ifrån.
Citat:
I Ellestadssjön i södra Skåne finns en liten udde, tidigare en ö, som kallas Mölleholmen. Under utgrävningar i slutet av 1980-talet fann arkeologer här lämningar efter en bosättning från 1000-talet – vikingatid. Men det var inga vikingar som bodde på Mölleholmen. När keramiken på utgrävningsplatsen analyserades stod det snart klart att det rörde sig om samma typ av lergods som tillverkades vid floden Oders mynning, i dagens tysk-polska gränstrakter.
Ändå pompöst måste det påpekas, ty alla invandrare är lika i sin olikhet gentemot svensken (vem det nu är som förfäktar idén om en helt rasren svensk det framgår aldrig, ty nyansering raserar Tricky Dicks halmgubbar).
Citat:
Den här typen av invandring var allt annat än ovanlig under förhistorisk tid. När den sista inlandsisen började dra bort för cirka 14 000 år sedan var landet folktomt, en iskall tundra där ingen ville eller kunde bo permanent. Alla vi som lever i Sverige är alltså, på ett eller annat sätt, ättlingar till invandrare som har valt att flytta hit och stanna kvar. Eftersom landet befolkades från olika håll och vid olika tidpunkter är det omöjligt att resonera om urbefolkningar. Någon sådan har aldrig funnits.
Suck!
Citat:
Likväl dröjer det ytterligare ett par sekler innan källorna är så utförliga att bilden av invandringen blir verkligt tydlig. Ett av de oftast citerade beläggen stammar från Erikskrönikan, som skrevs omkring 1330. Här anges att kung Magnus Birgersson, mer känd som Magnus Ladulås (kung 1275–90), gynnade ”utlenske men”. Med detta avsågs huvudsakligen tyskar. När riket skulle moderniseras, borgar och städer byggas och näringslivet effektiviseras behövdes kunnigt folk, människor som hade vad vi i dag kallar know-how. Sådana personer fanns i norra Tyskland, vars hansestäder dessutom framstod som optimala handelspartner.
Jaså Tyskar? Inga Somaliska bidrags-entreprenörer eller rumänska tiggarproffs, ändå, "invandring beriiiikar jööö".
Citat:
Få invandringsvågor har haft lika stor betydelse för Sverige som den tyska immigrationen under medeltiden. Tyskarna bidrog aktivt till utformningen av det politiska systemet, med kröning, hov, privilegiesystem och skatteväsen, till utvecklingen av städer med råd, borgmästare och borgararkitektur, till hövisk kultur och riddarideal. För att inte tala om hur de påverkade det svenska språket. En betydande del av svenskan består fortfarande av tyska låneord från medeltiden. ”Lev” ersattes av ”bröd” (tyska Brot), ”vindöga” av ”fönster” (tyska Fenster).
Vad har vi fått av dagens invandringsvågor förutom kreativa sätt att spränga polisstationer, diverse gutturala slanguttryck för nedsättande epitet på kvinnor och parabolantenner på balkonger? Så fortsätter han texten igenom. Storslaget av vår Lundaprofessor!
http://www.popularhistoria.se/artikl...-till-sverige/