2014-12-30, 18:33
  #8941
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Haha jag föll också för 75 mm bomben idag. Köpte den som ska vara Lila och silver (tyckte det lät ovanligt å fräckt). Röda och gröna känns lite tråkiga.

För er som är intresserade så är det 200 fram krut i denna. Kan jämföras med .50 monsters 38 gram

200g låter jäkligt maffigt för en 3". Köpte 3" från GFF i år och dom har mellan 130-145g (beroende på effekt)
Citera
2014-12-30, 18:40
  #8942
Medlem
ekstys avatar
Sådär, nu var jag klar med mina inköp! Hade tänkt köpa en woodstock, men den var slut. Det borde jag ju kanske räknat med nu dagen innan kan man tycka i efterhand. Nästa år kanske!

Så totalt blev det alltså följande:
Extreme Fireworks:
1st Knallraket
2st Thunder King
1st Flower Power
+ lite utländska grejer

Här kommer en bild också!
http://i.imgur.com/q4zR7hM.jpg?1
Citera
2014-12-30, 18:40
  #8943
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
200g låter jäkligt maffigt för en 3". Köpte 3" från GFF i år och dom har mellan 130-145g (beroende på effekt)


Får väl hoppas på att det är något att ha. Vad får man betala för en 3" bomb därifrån och är de något att ha?

Är det lagligt för oss utan tillstånd att köpa shells som man själv laddar om de är under 3"?
Citera
2014-12-30, 18:47
  #8944
Medlem
VemSaDets avatar
Drog av nyss 35 monster.
Den var väldigt fin grym stor krevad med jävligt skön tryck.

Edit: kan tänka mig att 4mine skulle vart kanon.
Men det får bli till nästa år :/
__________________
Senast redigerad av VemSaDet 2014-12-30 kl. 18:52.
Citera
2014-12-30, 18:50
  #8945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben

Är det lagligt för oss utan tillstånd att köpa shells som man själv laddar om de är under 3"?

Nej.
Citera
2014-12-30, 18:59
  #8946
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Nej.

Hur går det med årets skörd då Mo?
Citera
2014-12-30, 19:09
  #8947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Hur går det med årets skörd då Mo?

Kör färre men värre år och drar en rak och en vinklad arrangemangstårta + lösa shells vid 12-slaget. På fel typ av firande för att kunna skjuta hela kvällen tyvärr. Blivit en del tårtor i mellandagarna som kompensation
Citera
2014-12-30, 19:14
  #8948
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Ni vet inte om det finns något stort rör med en stor smäll där det blir som ett "guld(eller annan färg) regn som ligger kvar i luften och sänker sej sakta?

Sveas 4" mine är nog helt ok, 249 kr. Hänger inte kvar så länge men hade köpt om jag hade haft mer att spendera
https://www.youtube.com/watch?v=4pihr8ZIN3E

Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Drog av nyss 35 monster.
Den var väldigt fin grym stor krevad med jävligt skön tryck.

Edit: kan tänka mig att 4mine skulle vart kanon.
Men det får bli till nästa år :/


Ja Monster .35 är enormt bra! Fick en förut som gick lite lågt och den small mer än ordentligt
4" är nog alldeles ypperlig men man är för snål/klok/fattig men den skulle garanterat gör intryck bland en själv och folk iaf!
Citera
2014-12-30, 19:15
  #8949
Medlem
Då är årets tårtor köpta. Blev en Woodstock från Extreme och en Absolut Gold från Svea !
Citera
2014-12-30, 19:50
  #8950
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Drog av nyss 35 monster.
Den var väldigt fin grym stor krevad med jävligt skön tryck.

Edit: kan tänka mig att 4mine skulle vart kanon.
Men det får bli till nästa år :/

Älskar 35 monstrerna.Synd de inte var några kroner billiga.Annars hade man gärna köpt mer än ett paket.
Citera
2014-12-30, 20:00
  #8951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Ja precis! Skulle också villa gå runt och kika och pilla(försiktigt)


Det får man på sina håll!
Hos Sven vid rätt tillfällen? 😆
Smålands krutbruk tror jag har det arrangerat på det viset att man strosar runt bland produkterna á la snabbköp-style! Riktigt trevligt!
Citera
2014-12-30, 20:20
  #8952
Medlem
Har redan skjutit av ett 12-pack med Sveas Monster Airbombs, finfina grejer, öppnade ett nytt paket ikväll och provskjöt två, ännu finare dessa två! Glitter som sakta föll mot marken, blev riktigt förvånad vilken skillnad det var, då var jag ändå väldigt imponerad av det första paketet så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in