2026-01-08, 10:55
Medlem
Harrybs avatar
Längesedan jag la upp någon bild här. Men det här blev det till nyår

https://imgur.com/a/Kul2jnq

Citat:
Ursprungligen postat av Jetsetjoffe1907
Vilken produkt var ni allra mest nöjda med i år?

Blev generellt nöjd med alla mina produkter. Är väldigt glad att jag tog Falcon ifrån Extreme samt Jauggunaut ifrån Funke, som dom två stora tårtorna. Visst dom kostar en del. Men Falcon har många skott och håller på i 2 minuter i ett bra tempo, så man får ändå njuta utav den.

Jauggunaut har ett riktigt bra lagom tempo, som gör att man får njuta utav varje effekt i den.

Detta nyåret lutar det mycket åt att köra iaf S-max ifrån Extreme.
Citera
2026-01-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Längesedan jag la upp någon bild här. Men det här blev det till nyår

https://imgur.com/a/Kul2jnq

Blev generellt nöjd med alla mina produkter. Är väldigt glad att jag tog Falcon ifrån Extreme samt Jauggunaut ifrån Funke, som dom två stora tårtorna. Visst dom kostar en del. Men Falcon har många skott och håller på i 2 minuter i ett bra tempo, så man får ändå njuta utav den.

Jauggunaut har ett riktigt bra lagom tempo, som gör att man får njuta utav varje effekt i den.

Detta nyåret lutar det mycket åt att köra iaf S-max ifrån Extreme.

Tjusig bild! Ingen dålig laddning där inte ser ju onekligen ut som att du nöp ett premiärpaket hos 4verkeri med. Hur pass var kötiden för det? Var de nån pjäs där som stack ut?

Intressant att du nämner s-max, den har jag span på med såg den på AF-pyros nyårsvideo och den såg ju verkligen fin ut.

Jag har lite på kommande nyårs bruttolista men den kommer ju säkerligen revideras några gånger, kommer inte bli alla men de som finns där just nu är;

Mustang - den va så grym så jag bara måste uppleva den en gång till.

Wilk - varje film jag ser nu tycker jag den är variationsrik och spännande.

S-max - saknat vinkel i år åt de får man här och även i Wilk.

Pozoga - älskar blått och guld! Men ska denna bli aktuell hade jag velat länka ihop den med nån annan tårta, hade nog gjort sig i mitten mellan en trevlig 30 mm och en finaltårta med bra tempo.

Kolos - alla verkar gilla den som kört den och bräker på sista 8 skotten bra. Ser ut och ha bra häng med!

Funkenweide Scala - den var grym i närmast vindstilla. Stora utslag och fantastiskt häng
Citera
2026-01-08, 14:50
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Tjusig bild! Ingen dålig laddning där inte ser ju onekligen ut som att du nöp ett premiärpaket hos 4verkeri med. Hur pass var kötiden för det? Var de nån pjäs där som stack ut?

Intressant att du nämner s-max, den har jag span på med såg den på AF-pyros nyårsvideo och den såg ju verkligen fin ut.

Jag stod aldrig i någon kö. Jag frågade om han hade kvar och det hade han 😏

Alla pjäserna i det paketet var faktiskt riktigt bra. Okej Brocade X var ganska kass. Men dom andra produkterna var riktigt bra, ifrån Sky Painter. Drog av alla tårtorna i det paketet lite då och då under kvällen. Bra innan tolvslaget paket 🤣

Jag fick uppleva S-max live på en provskjutning. Och jag tyckte den var riktigt bra.

Men får se hur mycket man vågar planera. Känns inte som ett totalförbud mot fyrverkerier är långt borta. Så jag tänker inte köpa på mig för mycket.

Det enda jag köpte i år utöver bilden var några paket marksolar och flugor. Skippa one-shots helt i år. Vill inte ha ett lager med sådant längre.
Citera
2026-01-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Jag stod aldrig i någon kö. Jag frågade om han hade kvar och det hade han 😏

Alla pjäserna i det paketet var faktiskt riktigt bra. Okej Brocade X var ganska kass. Men dom andra produkterna var riktigt bra, ifrån Sky Painter. Drog av alla tårtorna i det paketet lite då och då under kvällen. Bra innan tolvslaget paket 🤣

Jag fick uppleva S-max live på en provskjutning. Och jag tyckte den var riktigt bra.

Men får se hur mycket man vågar planera. Känns inte som ett totalförbud mot fyrverkerier är långt borta. Så jag tänker inte köpa på mig för mycket.

Det enda jag köpte i år utöver bilden var några paket marksolar och flugor. Skippa one-shots helt i år. Vill inte ha ett lager med sådant längre.

Så gött, då förstår jag att du slog till. Kraftigt rabatterat ju och då behöver det inte vara toppklass på varje pjäs för att man ska va nöjd jag spolade också oneshots. Tiden är för knapp, publiken för otålig och helt ärligt är tårtor roligare. Nåt litet paket räcker och det har jag så jag klarar mig på i 4-5 år till skulle jag tro..

Tyst småpyro bättre då. Kan brännas med gott samvete tidigare på kvällen eller vid andra festliga tillfällen. Stör inte, stillar otåligheten och funkes flugor o solar höll hög kvalitet.
Citera
2026-01-08, 21:19
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Så gött, då förstår jag att du slog till. Kraftigt rabatterat ju och då behöver det inte vara toppklass på varje pjäs för att man ska va nöjd jag spolade också oneshots. Tiden är för knapp, publiken för otålig och helt ärligt är tårtor roligare. Nåt litet paket räcker och det har jag så jag klarar mig på i 4-5 år till skulle jag tro..

Tyst småpyro bättre då. Kan brännas med gott samvete tidigare på kvällen eller vid andra festliga tillfällen. Stör inte, stillar otåligheten och funkes flugor o solar höll hög kvalitet.

Allt kan brännas på gott samvete. Det gäller bara att bränna av saker på rätt platser och rätt tid. Små pyro kan vara roligt med jämna mellanrum men annars är det tårter och airbombs som är det roligast vi har för konsument fyrverkerier enligt mig. Fluger tycker jag dock är ren skit, Evun Funkes, Visst dom har bättre drag i sina fluger och fjärilar, flyger högt osv. Men totalt ointressant att se, pjäser bara stiger upp i luften och det händer inget mer liksom. Men, Smaken är ju som baken delad. .
Citera
2026-01-09, 20:17
Medlem
Bo0Ms avatar
Nu när nyår har vart tänkte jag visa lite vad jag skjutit av https://youtu.be/uDyV8KwM9FE?si=JG6VEDPtK8f3jUOq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in