2014-12-30, 20:25
  #8953
Medlem
Pyronostalgis avatar
Drog ett par av Extremes/Bonnens raketer 28-32mm och blev fan imponerad. För 10-15 kr styck var dessa över förväntan. Även knallrakterna förvånade...inga Zink direkt men ändå!
Även Bullseye/Diablo var värda sina 39 kr men romerska ljusen var förutom några undantag riktigt skräp. Imorgon tar vi det tyngre grejerna
__________________
Senast redigerad av Pyronostalgi 2014-12-30 kl. 20:27.
Citera
2014-12-30, 20:26
  #8954
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Drog ett par av Extremes/Bonnens raketer 28-32mm och blev fan imponerad.
För 10-15 kr styck var dessa över förväntan. Även knallrakterna...inga Zink direkt men ändå!

Då lär man bli nöjd med 42orna imorgon då? Knallraketerna (Big Bang) är också härliga

Pangar som fan här, men jag ska försöka hålla mig tills 16:00 imorgon när det blir lagligt. Har lite kvar att fixa först
Citera
2014-12-30, 20:33
  #8955
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Har redan skjutit av ett 12-pack med Sveas Monster Airbombs, finfina grejer, öppnade ett nytt paket ikväll och provskjöt två, ännu finare dessa två! Glitter som sakta föll mot marken, blev riktigt förvånad vilken skillnad det var, då var jag ändå väldigt imponerad av det första paketet så att säga.

Håller med.Och dem smäller skapligt högt med.Själv fick ja king airbombs i wipe outen.Ska bli kul att smällla dem igen efter evigheter.
Citera
2014-12-30, 20:33
  #8956
Medlem
tigerrakets avatar
Var på jobbet och plockade engångslastpallar och emballage. Perfekt för att bygga rackar, cirka 2-3 cm tjocka och så pass breda så att en tvåtummare sitter som gjutet mellan dem.
Byggde sedan en fettoställning för min trea
Citera
2014-12-30, 20:37
  #8957
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Var på jobbet och plockade engångslastpallar och emballage. Perfekt för att bygga rackar, cirka 2-3 cm tjocka och så pass breda så att en tvåtummare sitter som gjutet mellan dem.
Byggde sedan en fettoställning för min trea

Glöm inte magliten och avspärrningstejp om du ska till samma vänner som förra året bara

Btw, du hade ju Monster och Top Fuel förra året, vilken bör man dra först?
__________________
Senast redigerad av pyro860 2014-12-30 kl. 20:41.
Citera
2014-12-30, 20:43
  #8958
Medlem
....jag har nog gjort en bom..

Köpt mig en Bird Nest och en Showtime.. Det är samma tårta rakt igenom? =(
Citera
2014-12-30, 20:44
  #8959
Medlem
tigerrakets avatar
Detta året är jag inte i närheten av deras grannar. Räcker med att man hör dem redan nu med sina fyrverkerier.

Jag körde faktist Top Fuel först. Ett lugnare tempo, där varje skott går upp och försvinner innan nästa kommer. Medans i Monster så går dem direkt på varandra.
Citera
2014-12-30, 20:44
  #8960
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mange0
....jag har nog gjort en bom..

Köpt mig en Bird Nest och en Showtime.. Det är samma tårta rakt igenom? =(

Haha oh no. Ja tyvärr som jag förstått det
Citera
2014-12-30, 20:46
  #8961
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Detta året är jag inte i närheten av deras grannar. Räcker med att man hör dem redan nu med sina fyrverkerier.

Skönt det kanske

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Jag körde faktist Top Fuel först. Ett lugnare tempo, där varje skott går upp och försvinner innan nästa kommer. Medans i Monster så går dem direkt på varandra.

Får tänka lite på det. Jag har ju dom och Tiger och tänkte dra Tiger sist. Bara man inte tycker den är mesig efter 45-skottarna liksom
Citera
2014-12-30, 20:48
  #8962
Medlem
GalFisks avatar
Sådärja!
Tårtor: blue crackling star, Disco, Balder, och Super salute (50mm)
Raketer: 35 st Little big, 7 st Top fighter (på köpet)
Fontän: Bugano #2 från Zink Feuerwerk
Trådlöst IR-tändsystem (plastigt men billigt från Royal Party, ska nog duga och gör det inte så är förlusten liten)

Super salute har nu försetts med snabbstubin så alla rören smäller av inom några sekunder.
30 raketer ska avfyras samtidigt från en ramp.
Möjligen bygger jag en liten girandola med några av de andra raketerna, om jag hinner.

På detta kommer eldfat i rött, grönt och blått (metanol+metallsalter), ett "getingbo" (ca 70 tjutraketer utan pinne som avfyras från en hink), några starmines (eventuellt, beror på om stjärnorna är torra nog till imorgon), några små airbombs med röd, gul och grön flash (nitrater+Mg+ev. parlon), och lite annat smått och gott.
Citera
2014-12-30, 20:48
  #8963
Medlem
Samtliga ÅF på orten för årets firande har abdikerat totalt. Har hos 7 ÅF frågat om romerska ljus, samtliga har sagt att man inte har det följt av frågan: "vad är det nu igen?"
bara Svea kunde erbjuda romerska ljus hos alla ÅF... Prince för 25kr st, kändes saftigt när jag behövde 24 st.....


I övrigt har Svea varit det mest spännande att tillgå 😔, så stängde igen plånboken och snålade till det för iår. Spar överskottet av årets budget till nästa år och får se till att befinna mig närmre kloka ÅF.

Blir ett snabbt och snärtigt tolvslag med:
Kick on (RP) kanske med en goldbar och megablast (Svea) samtidigt.
Balder x 2 (Svea)

riktigt opepp!
Citera
2014-12-30, 20:48
  #8964
Medlem
<tjena hur är raketerna i pluto?? från extreme fireworks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in