2014-12-26, 20:35
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Någon som kan kolla krutvikten på New Century som följt med i vissa Bauhaus boxar ?
259g
Citera
2014-12-26, 20:36
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Lite OT: men på tal om bauhaus så tänkte jag köpa familjeväskan imorgon. Ska bannemej kolla innehållet innan jag går därifrån. Tror ni man kan klaga om en Menduza inte medföljer i och med att de står i annonsen?

För om menduza inte följer med kan jag lika gärna bara köpa magnum för 295 å spara de två hundralapparna till något annat.

Ja om det är ett billigare och sämre alternativ så får man klaga tycker jag.
Min tanke med och köpa Magnum löst , den där Thunder Cat är inget som lockar så jättemycket.

Lite fakta om EF:s Viper:
Antal skott/effekter: 50 stycken
Produkt: Bombtårtor
Innerdiameter: 25 mm
Stighöjd: 40 meter
Effekttid: 50-60 sekunder
Nettovikt krut: 790 gr

Färg/Effekt:
Vackra krevader på bra höjd avfyras en efter en. Allt från kulörta stjärnor till vita blinkande kometer.
Fyrverkeriet avslutas stötvis med kraftiga krevader i ett rasslande tempo.
Citera
2014-12-26, 20:38
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Haha sleipner är väl kanske inte helt spikad heller (jäklar vad jag velar). Tyckte den såg rätt fin ut men skrämmer mig att den bara är 18 mm. Därför kanske det blir thunderbird istället eller helt enkelt något annat beroende på vad jag hittar. Men måste stå på någonslags grund i priserna så jag inte kommer hem med ett tomt bankkonto imorgon

Thunder Flash blir det nog om det finns! Knallraketer får vi se

Fast Sveas 18mm brukar vara helt okej faktiskt. Mega Blast hade jag förra året och vill inte minnas knallarna som mjäkiga iallafall Ja, en grund är alltid bra. Sisådär en 5 tårtor brukar vara en bra hållpunkt iallafall om man har lite raketer och bomber som ska pangas också.

Haha Dom är sköna, nästan samma krutvikt som Salute Tjutet i Knallraketerna gör fan ont i öronen om man står för nära, hehe

Citat:
Ursprungligen postat av Nalle-Brum
Hur är Sveas fontäner är dem prisvärda? Är det dem i trion som är bäst eller san Fransisco?

San Francisco har varit trevlig dom gånger jag haft den. Varar länge och är fin.

Vad tror ni om Uranus som raketsats? Vill ha lite större i år. Har hört att vissa tycker Extremes raketer är tråkiga och enformiga, men dom på YouTube verkar ju helt okej, verkar ha typ 37g krut med, vilket får anses som bra? Tror ni man blir nöjd med dessa?
Citera
2014-12-26, 20:39
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
259g
Ahh men då lutar det åt att det är Hanssons Miracle Nights. Tack så mycket för hjälpen
Citera
2014-12-26, 20:51
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Ja om det är ett billigare och sämre alternativ så får man klaga tycker jag.
Min tanke med och köpa Magnum löst , den där Thunder Cat är inget som lockar så jättemycket.

Lite fakta om EF:s Viper:
Antal skott/effekter: 50 stycken
Produkt: Bombtårtor
Innerdiameter: 25 mm
Stighöjd: 40 meter
Effekttid: 50-60 sekunder
Nettovikt krut: 790 gr

Färg/Effekt:
Vackra krevader på bra höjd avfyras en efter en. Allt från kulörta stjärnor till vita blinkande kometer.
Fyrverkeriet avslutas stötvis med kraftiga krevader i ett rasslande tempo.

För 200 kronor till får man ju dubbla antalet skott ifrån Svea (akilles) så kändes helt plötsligt inte så värt. Samtidigt som för en hundring mindre typ avantgarde som är 30 mm rakt igenom men lite sämre tempo dock. Kanske dumt att avgöra utan att ha sett något , men min spontana känsla säger nej.

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Fast Sveas 18mm brukar vara helt okej faktiskt. Mega Blast hade jag förra året och vill inte minnas knallarna som mjäkiga iallafall Ja, en grund är alltid bra. Sisådär en 5 tårtor brukar vara en bra hållpunkt iallafall om man har lite raketer och bomber som ska pangas också.

Haha Dom är sköna, nästan samma krutvikt som Salute Tjutet i Knallraketerna gör fan ont i öronen om man står för nära, hehe

San Francisco har varit trevlig dom gånger jag haft den. Varar länge och är fin.

Vad tror ni om Uranus som raketsats? Vill ha lite större i år. Har hört att vissa tycker Extremes raketer är tråkiga och enformiga, men dom på YouTube verkar ju helt okej, verkar ha typ 37g krut med, vilket får anses som bra? Tror ni man blir nöjd med dessa?

Jag förstår! Grejen är att jag har haft Blow out, och Powerbox bland annat förra året och minns att de stack ut som lite dåliga knallar. Hade även Raptor och Kick off som small betydligt högre.

Angående raketer ifrån Extreme så hade jag MARS satsen förra året. Minns dom tyvärr inte riktigt men jag brukar komma ihåg ifall de var dåliga så de var nog helt klart godkända. Funderar på en neptunus i år för 299 för att ha lite raketer iaf men detta beror på om jag har råd.
Citera
2014-12-26, 20:58
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Jag förstår! Grejen är att jag har haft Blow out, och Powerbox bland annat förra året och minns att de stack ut som lite dåliga knallar. Hade även Raptor och Kick off som small betydligt högre.

Hur var Kick Off IRL då? Är den bra? Lite sugen på den, men har en 1001 Nights spikad och den är ju lite lik den verkar det som. Borde jag köpa Kick Off också?

Citat:
Angående raketer ifrån Extreme så hade jag MARS satsen förra året. Minns dom tyvärr inte riktigt men jag brukar komma ihåg ifall de var dåliga så de var nog helt klart godkända. Funderar på en neptunus i år för 299 för att ha lite raketer iaf men detta beror på om jag har råd.

Okej Jag funderade lite på Neptunus, men den har bara tre apollo och jag vill ha lite kräm i raketerna i år. Har just nu lite blandat på listan, det kanske är det bästa så man inte tröttnar. Det är inte lätt att planera inköp alltid, haha.
Citera
2014-12-26, 21:00
Medlem
SmileBacks avatar
Vad sägs om detta?

Scorpion 79
Monster new 199
1001 nights. 255
RP 900 495
Eldorado 695
Något som ska bytas ut eller ändras
Smäller av dem i denna ordning
Vilka Raketer/raketsatser rekommenderas?
Ska till bonden men har även tillgång för EF, RP, Festival, Hanssons, mm
Inget i Sthlm
Citera
2014-12-26, 21:04
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Hur var Kick Off IRL då? Är den bra? Lite sugen på den, men har en 1001 Nights spikad och den är ju lite lik den verkar det som. Borde jag köpa Kick Off också?

Okej Jag funderade lite på Neptunus, men den har bara tre apollo och jag vill ha lite kräm i raketerna i år. Har just nu lite blandat på listan, det kanske är det bästa så man inte tröttnar. Det är inte lätt att planera inköp alltid, haha.

Diggar kick off starkt faktiskt! Bra kaliber, bra smällar och stora runda krevader. Gillar även hur den är vinklad också. Tycker absolut du ska köpa den 👍👍

Jag förstår! Känns som ett säkrare kort att köpa extremes raketer än festival, Linders och hanssons iaf! Kanske inte svea effektmössigt men kvalitemässigt! Hammargrens raketer är ju bra om man hittar den återförsäljare till godkända priser
Citera
2014-12-26, 21:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Diggar kick off starkt faktiskt! Bra kaliber, bra smällar och stora runda krevader. Gillar även hur den är vinklad också. Tycker absolut du ska köpa den 👍👍

Ska tänka lite mer Men den verkar fin!

Citat:
Jag förstår! Känns som ett säkrare kort att köpa extremes raketer än festival, Linders och hanssons iaf! Kanske inte svea effektmössigt men kvalitemässigt! Hammargrens raketer är ju bra om man hittar den återförsäljare till godkända priser

Kanske skulle köra på en Neptunus och några lösa istället då, så man får en blandad kompott
Minns du om Extremes raketer har olika färger? Eller är tex alla Delta identiska, alla Apollo identiska osv?
Citera
2014-12-26, 21:16
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ska tänka lite mer Men den verkar fin!

Kanske skulle köra på en Neptunus och några lösa istället då, så man får en blandad kompott
Minns du om Extremes raketer har olika färger? Eller är tex alla Delta identiska, alla Apollo identiska osv?

Rätt säker på att det är olika effekter men vågar inte lova något.
Citera
2014-12-26, 21:29
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Hmm.. Vilken tror ni levererar?

Scorpion/Thunderbird
https://www.youtube.com/watch?v=A3A8M7a6jQQ

Sleipner
https://www.youtube.com/watch?v=8LX6eaTLCo4

299 kr kostar båda
Citera
2014-12-26, 21:31
Medlem
Då jag ej har tillgång till bil för tillfället och är sugen på att dra till bonden i billesholm, ngn som vet hur man lätt tar sig dit från malmö? kombinera tåg med buss?

Om jag ej kan ta mig dit så frågar jag en gång till efter lite fräscha råd från er!
budget 600-800 kr

letar efter en tårta för de pengarna och vill ha kraftiga smällar, rätt mycket färg o helst en bra final! vad är bäst i nuläget för de cashen?

sen letar jag även efter ett bra raketset som smäller bra och ngn riktigt stark bomb i år, ngn som vet ?

tack i förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in