Tjena allihopa. På fredag har jag muntlig examination i Biologi 1. Jag har Jennie Gunnarsson som lärare. Det här är min första distanskurs och därav kände jag mig osäker över vad jag ska kunna inför det muntliga. Jag frågade Jennie och hon sa att jag ska kunna redogöra för hela boken. HELA boken.
Jag läser Naturkunskap samtidigt som är platsbunden och min lärare där tyckte att det lät som väldigt hårda krav då hon inte ens trodde att hon själv skulle klara av att redogöra för en hel bok (och då har hon jobbat med Naturkunskap under minst 20 år).
Så jag känner mig helt klart orolig över detta. Det blir lite svårt att lära sig all fakta i hela boken utantill på tre dagar. Visst kan jag en hel del då jag har läst både Biologi och Naturkunskap under terminen men det är mycket kunskap som saknas också.
Jag betvivlar att hon hinner ställa varje fråga som finns i hela boken på 30 minuter så jag tänkte höra om någon har gjort den här examinationen som kanske kan ge en hint om vad jag borde träna extra mycket på?
Jag har fått C på alla uppdrag, men har jag otur och hon bara ställer frågor som jag inte känner mig säker på så får jag väl F som slutbetyg.. snälla hjälp! Ge mig en liten hint iallafall

Har fan ångest över detta!