2010-05-12, 17:13
Medlem
dela med dig av Svenska B uppgifterna!

via p.m eller liknande sitter i frankrike och har ett helvete att hitta pjäser etc på svenska
Citera
2010-05-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedEnKniv
nu är det iofs typ 16 månader sen du frågade så det kanske inte hjälper dig, men för framtida hermodselever:

1.Håll er undan från Hermods, dom är onda och vill inte hjälpa dig alls, dom är nonchalanta och dryga när/om du får tag på någon, din "webblärare" existerar antagligen inte och för att få betyg måste du lägga mer tid på att få tag på honom än på att läsa läxor.

2. Jag tror alla användarnamn är ditt personnummer och lösenord är "Hermods" vilket man kan ändra själv när man har loggat in.

Har själv ganska dålig erfarenhet av hermods, har dock bara gått en kurs hos dom än så länge. Men den har varit under all kritik. Jag ska plugga ett flertal ämnen hos dom över sommaren, får se om dessa är bättre upplagda.
Senast redigerad av Stursker 2010-05-26 kl. 17:54.
Citera
2010-05-26, 19:28
Medlem
Någon som läst Eng A genom hermods - frågor om den kursen.

Någon som har läst Engelska A genom hermods?

Jag undrar om det är svårt och hur uppdragen man skall göra är uppbyggda?

Sen så står det att man sist skall prata med en lärare över webcam - vad kommer han då fråga och hur går det till?
Citera
2010-05-26, 19:33
Bannlyst
Är hermods ett annat ord för distsnskurs? :s
Aja, Engelska A är det lättaste ämnet. Grundläggande engelska och det mesta är repetion från grundskolan.
Citera
2010-05-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Är hermods ett annat ord för distsnskurs? :s
Aja, Engelska A är det lättaste ämnet. Grundläggande engelska och det mesta är repetion från grundskolan.

Ja det är en distanskurs.
Citera
2010-06-06, 14:51
Medlem
Funkar svinbra för mig, har muntlig examination i Biologi A ikväll. Tycker kursen är bra upplagd.
Snacka om att lärare på gymnasiet är överskattade. Har man bara lite självdiciplin så hittar man ju all information i böckerna själv, i alla fall inom gymnasiekurserna. Lärarna ska bara jobba med examinationer och checka kunkskaper.

Dock vet jag inte hur det funkar med tyngre kurser som matte D och fysik B. Där kanske én lärare kan behövas.
Citera
2010-06-28, 15:31
Medlem
adddicts avatar
Nu jävlar är det dax att bumpa denna tråd igen.

Ska göra muntlig examination i svenska B imornkväll.. Känner mig nervös, är det stelt? Är de sjukt petiga? mm. Tips? Tacksam för svar.
Citera
2010-06-29, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Nu jävlar är det dax att bumpa denna tråd igen.

Ska göra muntlig examination i svenska B imornkväll.. Känner mig nervös, är det stelt? Är de sjukt petiga? mm. Tips? Tacksam för svar.

Hallå vännen! Har själv studerat lite via hermods och hoppas fortsätta med det nu till hösten!

Jag har tentat 3 kurser hittills och det har gått väldigt bra varenda gång. Särskilt petiga har lärarna jag haft definitivt inte varit utan väldigt trevliga. Slappna av, var dig själv och va inte rädd för att fråga dem om det är något som du undrar över
Citera
2010-06-30, 00:21
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Articus
Hallå vännen! Har själv studerat lite via hermods och hoppas fortsätta med det nu till hösten!

Jag har tentat 3 kurser hittills och det har gått väldigt bra varenda gång. Särskilt petiga har lärarna jag haft definitivt inte varit utan väldigt trevliga. Slappna av, var dig själv och va inte rädd för att fråga dem om det är något som du undrar över

Haha det är redan klart. Lyckades fixa ett VG.
Läraren pös iväg och hämtade en kopp kaffe mitt i allt, han skrattade och skämtade mycket.. Han var en riktig legend med andra ord. Kände bara att det var stelt i början.
Citera
2010-06-30, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Haha det är redan klart. Lyckades fixa ett VG.
Läraren pös iväg och hämtade en kopp kaffe mitt i allt, han skrattade och skämtade mycket.. Han var en riktig legend med andra ord. Kände bara att det var stelt i början.

Roligt att höra att det gick bra! Lycka till i fortsättningen, PMa gärna om du vill, är själv rätt ny på hermods
Citera
2010-08-17, 14:43
Medlem
Jag studerar på Hermods sedan några månader tillbaks nu. Fungerar riktigt bra och fick klarat av kurserna i Mattematik A och Samhällskunskap A vilket var de ämnen jag hade svårast för under tiden på gymnasiet. Hermods är verkligen ett bra alternativ för dem som inte klarar av, eller har tid med en traditionell undervisningsform. Enda som kan vara svårt är att få in studievana och ha självdisciplin för studierna, men det brukar som regel komma efter ett tag. Rekommenderar för blivande distansstudenter att hämta hem ett gymnasieschema och anpassa studierna efter hur de planerat tiderna
Citera
2010-09-02, 12:18
Medlem
marionels avatar
Lätt att fuska med t ex matematiken hos Hermods?

Jag är ny på Hermods, så jag har all överseende för eventuella fel men såhär står det i ett stycke under "Hjälp":

För dig som läser matematik, fysik eller kemi
Uppdrag i matematik, fysik och kemi kan skickas in i pappersform eller i digital form. Du kan välja att skanna
dina svar om du skrivit för hand. På www.hermods.se/hlc kan du få tips och råd om hur du
skriver ekvationer i t.ex. Word. Du hittar detta på avdelningen Natur och Matematik på
www.hermods.se/hlc

källa: http://www.hermods.com/movies/manual/athena_09_swe.pdf

betyder detta att dom inte har webcamövervakning på dig när du skriver matteproven? för då kan ju vem som helst skriva provet åt mig och sedan scanna/mejla in den, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in