Jag gick gymnasiet via en skola som samarbetar med Liber Hermods, (numera bara Hermods tror jag, om jag inte missuppfattade något)
Det är väldigt enkelt att få höga betyg, då man i lugn och ro gör sina "uppdrag", som i princip är tentorna, fast du gör de hemma.
För att ta ett exempel så har kursen Företagsekonomi B på 150p 6 uppdrag.
Med andra ord gör du 25p per uppdrag, vilket är lite mindre än en veckas arbete.
Dessa uppdrag är det man lägger mest tid på av studierna.
Resten spenderar man på att komma ihåg vad man skrivit, för den muntliga examinationen (muntan) har man via headset och webkamera, tar 20 minuter, och där kollar examinatorn om du verkligen har skrivit det själv och inte fuskat. Du ska bara komma ihåg vad du skrivit med andra ord.
Vad gäller uppdragen så är det kvalitet som gäller, inte kvantitet. Man ska visa att man fattar skiten och kan skriva något eget.
Fick en uppgift i kursen
Information & Layout en gång som inte gick att lösa, pga att word-filen inte kunde modifieras, så jag gjorde en helt egen grej, för jag visste vad de kolla för skills. Fick MVG
e-mail-adresser ska finnas på hemsidan, annars kan ni gå in på denna länken:
http://www.korr.se/Kontakt/kontakt3.html där alla kontakter borde finnas. Dör länken i framtiden så kan man bara gå in på
www.korr.se och leta.
Jag älskar detta studiesättet, men det krävs självdiciplin.
Man har lätt för att få höga betyg och man får själv bestämma hur man vill plugga. Det finns även komvux, som tidigare talare nämnde lite halvt.
Med andra ord, om man har ett skitjobb och vill plugga upp betyg så kan man ju göra det på distans, och så behöver man inte sluta jobbet för att plugga.
Bra va?