2014-12-16, 21:24
Medlem
Lecapitaines avatar
Någon som vet om det spelar någon roll vilket förlag man har på böckerna i fysik 1,2 och kemi1.
Såg precis att Hermods använder sig av ergo i fysik, gick och köpte Heureka! vilket är surt då jag inte har öppet köp :P
Citera
2014-12-17, 12:21
Medlem
blazermannens avatar
Fan. Hermods samarbetar inte med min kommun, behöver komma in på en yrkesutbildning. Efter snack med studievägledare ser det grymt mörkt ut att komma in nånstans på en yrkesutbildning överhuvudtaget då de inte får pengar från budgeten. Någon annan som har tips och erfarenheter gällande yrkesutbildningar! Nu ångrar man att man hoppade av bygglinjen på gymnasiet.. Har ju delar av betyg samt arbetserfarenhet.. Blir väl att satsa på att söka jobb istället.
Citera
2014-12-17, 12:48
Medlem
Om någon sitter inne på uppdragen (ej svaren) till Geografi 2 så tas dessa tacksam emot, antingen här eller via PM.
Citera
2014-12-19, 16:56
Medlem
Så, har läst på hermods hela året nu.

Kurser jag läst:
- Webbutveckling 1
- Webbutveckling 2
- Webbutveckling 3
- Webbserverprogrammering 1
- Webbserverprogrammering 2
- Programmering 1
- Programmering 2
- Programhantering

Om någon har frågor angående någon av dessa kurser så är det bara att skicka iväg ett PM.
Citera
2014-12-22, 16:47
Medlem
janzz00ns avatar
Hur görs Nationella proven på hermonds?

Någon som läst Geografi 2? Kemi 2? Vad är svårast i båda kurserna/ Hur fan gör man labbar på distans?!
Citera
2014-12-23, 15:27
Medlem
Blev just klar med kapitlet som behandlar Induktion och magnetism, måste säga att jag fick huvudvärk. Nu är det dags att läsa kapitlet om Astrofysik, men har en fråga innan jag börjar.

Är det någon som har gjort uppdrag 5, behöver veta om den består av många frågor från kapitlet om astrofysik eller inte... Funderar på att hoppa över det kapitlet.
Citera
2014-12-25, 02:15
Medlem
Vad händer ifall man blir underkänd på ett muntligt prov men har godkänt på alla uppdrag? Får man F på kursen då? Hur åtgärdas detta F? Kan man göra ett omprov två veckor senare?
Citera
2014-12-28, 16:51
Medlem
Vem har läst historia 1b på hermods? Koommigen

Hejhej
Letar efter en snäll person därute som läst Historia 1b på Hermods. Är lite intresserad av läraren, uppdragen och betygssättningen..
Har du info? Plz
Citera
2014-12-28, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juicee1
Hejhej
Letar efter en snäll person därute som läst Historia 1b på Hermods. Är lite intresserad av läraren, uppdragen och betygssättningen..
Har du info? Plz

Är fyra större uppdrag. Extremt simpla om man är intresserad av historia. Det är såklart olika lärare. Betygkriterierna finns på skolverket.se.
Citera
2014-12-28, 18:29
Medlem
Xiztecs avatar
Lärare är skiftar givetvis, resterande finns väl givetvis på skolverkets hemsida som nämnt och har du frågor om upplägget kan du väl fråga kursledare alternativt maila Hermods?

Är du dum i huvudet som kuggade historia 1 på gymnasiet eller vad är historian bakom detta?
Citera
2014-12-29, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Lärare är skiftar givetvis, resterande finns väl givetvis på skolverkets hemsida som nämnt och har du frågor om upplägget kan du väl fråga kursledare alternativt maila Hermods?

Är du dum i huvudet som kuggade historia 1 på gymnasiet eller vad är historian bakom detta?

Haha nä riktigt så är det inte. Jag har betyg i historia A men lyckades med en fuling som gör att jag får läsa om Historia 1b på Hermods så siktar på ett A så att jag kan byta ut gamla historian. Har inte slutbetyg än så kan ju fiffla omkring med betygen lite.
Citera
2014-12-30, 09:19
Medlem
Bolliwollis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyarenick
Vad händer ifall man blir underkänd på ett muntligt prov men har godkänt på alla uppdrag? Får man F på kursen då? Hur åtgärdas detta F? Kan man göra ett omprov två veckor senare?

Du får F på kursen då vad jag fattat det.
Uppdragen och proven kan ju vem som helst ha gjort åt dig?

Gjorde för ett par dagar sen Historia 1b , så om någon har någon fråga så ställ på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in