Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Historiskt har det varit så att allt som SD gjort som Flashback har dissat som fegt och bögigt har funkat väldigt bra opinionsmässigt, så vi får se hur det funkar ute bland medelsvenssons när SD går full macho och uppfyller Flashbacks våta drömmar.
Tja, kanske. Jag tror dock fortfarande att "det blöta fingrets strategi" är svårtolkad; vem fångar upp strömningar och presenterar dem opartiskt? Inte är det media, som aktivt ljuger. Inte är det opinionsundersökningar, där ingen vågar svara ärligt. Så "opinionen" mäts i praktiken enbart i val, och möjligtvis av de siare i trådarna här som faktiskt har lite markkontakt (ingen av oss i tråden blev väl tex förvånad av SDs framgångar i senaste valet).
Till yttermera visso har SD-väljarna som bekant i stor del övergett de andra partierna i desperation. Att dessa väljare skulle jagas bort av ett parti som faktiskt visar sig stå för vad de säger känns osannolikt. Jämförelsen blir i så fall med de andra makten-framför-allt-partierna, en jämförelse som knappast utfaller till dessas fördel.
Kort sagt: jakten på "mitten" med media som mediator är poänglös och bör överges. Mer om detta nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Trots detta är jag beredd att redan nu anse honom som en betydligt bättre partiledare än Åkesson för den mer proaktiva, konfrontativa fas som SD äntligen verkar vara moget för. Makt, riktig makt får man inte, den tar man.
Ja, det är helt korrekt observerat: grundproblemet här är att folk har tittat på hur det förra maktövertagandet (det kulturmarxistiska) gått till. Här har media i årtionden genom selektiv rapportering, rena lögner och omfattande mobbing styrt debatten och fått människor att vänja sig vid att "media är de som styr Sverige". Detta har lett till att diverse organisationer i full förvirring orienterat sig efter "maximalt mediagodkännande". Runt detta har det sedan växt upp hela branscher av konsulter som skall hantera "kommunikation" = PR = motlögner.
Problemet är att detta förstås inte hjälper när media är politiska aktörer och aktiva motståndare mot allt man gör och enbart accepterar att man orienterar sig helt efter deras egna linjer. Det enda som accepteras är omvändelse eller förintelse, för så fungerar alla fanatiska troende. Att försöka orientera sig efter media i tron om att media då nådigt skall "dela ut makt" är därför korkat. Media, det vill säga makten, skall UTMANAS! Deras tolkningsprivilegium skall FÖRNEKAS!
Men detta har inte skett av en PR-skadad och maktkåt borgerlighet. I stället har dissidenter sparkats ut från partierna av syltryggar och "strateger" som gått på ovanstående. Detta har lett till att framför allt alliansen har förvandlats till lydiga PR-organisationer som ivrigt producerar media-godkända "sanningar", med en svag lukt av en svunnen borgerlighet.
Mot media skulle jag vilja se en mycket aktiv motkampanj. De personer som "intervjuar" (alias, inkvisitorer som förhör om den rätta tron) har gjort massor av politiska uttalanden i diverse krönikor. Jag vill se politiker börja mot-intervjua journalisterna som ställer frågor, baserat på journalisternas egna tidigare uttalanden. Jag vill höras deras sanningsanspråk aktivt förnekas, om så bara i form av "det verkar som om vi har olika uppfattningar i grundfrågan. Har du någon källa på ditt påstående?".
Jag vill sedan se det sammanställas, gärna i form av inspelade intervjuer (ALLA intervjuer bör spelas in av politikerna själva), på valfri sajt. Sanningen har inget att förlora på exponering. Det är lögnen som behöver klippas till något snyggt. Därför behövs en motinkvisition som aktivt jagar och intervjuar "låtsasmakthavarna" inom media med en konservativ grund -- det vill säga, med grundinställningen att konservativa värderingar är SJÄLVKLARA och att den som inte har dem måste vara lite knäpp.
Slutligen vill jag se utfästelser om att organisationer och personer bakom de senaste decenniernas politik skall granskas, deras verksamheter genomlysas och publika ekonomiska revisioner skall ske, samt stasi-listorna släppas publikt. Detta tar fem sekunder att säga, är inget som Svensson ens förstår vad det betyder, det kanske inte ens behöver ske i praktiken, men det kommer utlösa hjärnblödningar och svåra konvulsioner lite varstans i mediasverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskOpposition
Den mediala positioneringen, och då i så kallat borgerlig press, kommer att följa den linje som Lööf och Kinberg Batra stakade ut i går kväll. Det vill säga att detta misslyckande med att få riksdagens stöd är Stefan Löfvéns eget misslyckande. I möjligaste mån kommer borgerlig media att vrida detta till en fråga om regeringsduglighet.
Detta kommer nog vara fallet på de liberala ledarsidorna; attackera S, låtsas inte om SD så långt det går.
Fokus från media i övrigt kommer, i vanlig postmodern anda, vara på krisen i sig. Oj oj vad SD är dumma som ställer till med kris. Kris = dåligt, det vet alla! Och vem är orsaken till krisen? Grundorsaker finns inte. Folkvilja finns inte. Andra sanningar än medias finns inte. "Det behövs en ny berättelse om Sverige".
På samtliga bebisindignerade frågor om "ansvaret för situationen i landet" till SD-företrädare vill jag se svaret "ja, det är väl ni lögnare i media som bär det största ansvaret för ett splittrat land".