2014-06-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
De fattar aldrig. Det där "raseriet i sociala medier i flera politiska läger", som det står i artikeln du länkar till, kommer uteslutande från relativt få proffstyckare och andra politiker och är något som Ahlin helt enkelt borde skita i. Det skulle både han själv och partiet tjäna på.

Folk vill ju ha en bättre politik på området och det är väljarna man ska tillfredsställa, inte kommunisterna på Twitter.
Jag ser bara en möjlig väg att knäcka ryggen på skrikhalsarna och det är att S står på sig med detta, inte bara i någon intervju i P4 utan verkligen går ut med det i valrörelsen. Med rådande opinionsläge kommer då S att växa så mycket att alliansens 35% krymper till 30%. Då har M inget annat val än att kontra. Om de då växer, liksom S, på bekostnad av småpartierna, kommer MSM och Twitter aldrig att hinna ikapp alla sossar och moderater som uttalar sig invandringskritiskt. Alla på Billström, alla på Ahlin är en sak, alla på alla i succépartierna S och M är en annan och skulle dränka skrikhalsarna i sina egna spyor.
Citera
2014-06-13, 15:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
De fattar aldrig. Det där "raseriet i sociala medier i flera politiska läger", som det står i artikeln du länkar till, kommer uteslutande från relativt få proffstyckare och andra politiker och är något som Ahlin helt enkelt borde skita i. Det skulle både han själv och partiet tjäna på.

Folk vill ju ha en bättre politik på området och det är väljarna man ska tillfredsställa, inte kommunisterna på Twitter.

Jo, men det finns en enad konsensus bland etablissemanget att förenkla maktutövningen. Maktens mekanismer handlar om att vara rationell där den minsta ansträngningens lag gäller. Därför måste man skapa ett nytt samhälle där makteliten bestämmer på alla plan. Även om vi har demokrati och det finns 8 partier så enas 7 av dem i åtskilliga frågor. Ahlin störde denna ordning varvid etablissemanget reflexmässigt attackerade dissidenten.
Citera
2014-06-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Borgerligheten gräver sin egen grav, övertagen av latteliberaler. Vila i frid.

De kommer aldrig mera att kunna regera utan stöd av SD.
Såtillvida inte något eller några av nyliberalisterna vill regera tillsammans med S och MP.
Vill de göra det så kissar de byxa i minus 20 grader.
Citera
2014-06-13, 15:47
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Borgerligheten gräver sin egen grav, övertagen av latteliberaler. Vila i frid.

Inte bara borgerligheten. Hela det politiska och mediala etablissemanget håller på att kapsejsa, om man inte redan gjort det vill säga. Kvar finns bara en galen fundamentalism, ungefär som hos Afghanistans mullor och talibaner.

Ibland brukar det sägas att SD är ett enfrågeparti som bara intresserar sig för invandringen. Det samma måste i så fall sägas om Sjuklövern och pissmedia.

En gång i världen - för inte alltför länge sedan - så fanns det i många frågor en naturlig motsättning mellan de två sidorna i den enfaldiga höger-vänsterskalan. När det gäller frågan om massinvandringen och samhällsupplösningen så finns inte längre tillstymmelsen till konflikt. Detta skrämmer mig fruktansvärt mycket.

Jag har skrivit det förut, men jag gör det igen: det finns ingen fredlig upplösning på detta. Systemet kommer aldrig att erbjuda något långsiktigt hållbart alternativ för opt-out via röstsedeln.
Citera
2014-06-13, 15:53
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag ser bara en möjlig väg att knäcka ryggen på skrikhalsarna och det är att S står på sig med detta, inte bara i någon intervju i P4 utan verkligen går ut med det i valrörelsen. Med rådande opinionsläge kommer då S att växa så mycket att alliansens 35% krymper till 30%. Då har M inget annat val än att kontra. Om de då växer, liksom S, på bekostnad av småpartierna, kommer MSM och Twitter aldrig att hinna ikapp alla sossar och moderater som uttalar sig invandringskritiskt. Alla på Billström, alla på Ahlin är en sak, alla på alla i succépartierna S och M är en annan och skulle dränka skrikhalsarna i sina egna spyor.

Enda hoppet står till samhällskollaps och statsupplösning. Först därefter kan kloka etniska svenskar segregera sig från spillrorna och åter bygga upp ett samhälle anpassat för sig själva. Den nuvarande staten kan inte repareras eller reformeras, det vi ser idag är frukterna av 50 års korruption av samhällskroppen.
Citera
2014-06-13, 16:01
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Mycket mycket märklig intervju med Urban Ahlin som gjordes i måndags men först nu nått Twitter. Han tänker förmodligen att i en valrörelse så riskerar man inte kritik från de egna, så han kan säga vad han vill. Men det här är att gå för långt. Han säger i praktiken att Sverigedemokraterna har en bra invandringspolitik men att Socialdemokraterna är nästan lika bra.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5884245

Twitter har börjat dreva och en del har börjat gotta sig åt tanken på att Urban Ahlin snart ska kräla i stoftet.

Johansson Heinö skriver bra om detta:

Citat:
Sedan 2010 har det återkommande hävdats att svensk invandringsdebatt har förändrats, som en följd av Sverigedemokraternas inträde i riksdagen. Jag vet inte hur många gånger jag stött på påståenden om att ”klimatet har hårdnat”, ”rasismen normaliserats”. Alltid tvärsäkert, aldrig med belägg.

Men vad reaktionerna på Ahlins kommentar idag illustrerar är två saker:

1. De politiska partierna i Sverige idag är mer invandringspositiva än någonsin tidigare. Åtminstone fem partier – C, FP, KD, M och MP, kanske även V – förespråkar en mer öppen invandringspolitik idag än någonsin tidigare. Det handlar om hastiga och betydande förändringar både i konkret politik och i retorik.

2. Dessa förändringar har bidragit till en normförskjutning i invandringsfrågan. För ett parti (S) som står fast vid ungefär samma position som tidigare har detta plötsligt blivit ett allvarligt problem.

...och vidare...

Citat:
Invandringen är lågt hängande frukt på valrörelsens mest förbjudna träd. De som tror att det bara är en tidsfråga innan den blir rumsren har inte förstått svensk politisk kultur. Den som likt Urban Ahlin närmar sig den i dagsljus kommer även framöver att bestraffas.

http://andreasjohanssonheino.blogspo...a-frukten.html

Det är mycket känsligt att ens påstå att en invandring så som vi hade den för inte så många år sedan var en bättre sorts invandring, en mer begränsad sådan. För då är man rasist. Det går inte ens att tala om en begränsad invandring, om summor, för då är man rasist. Trots att vi ju faktiskt INTE har fri invandring till Sverige, även om det ibland låter så och som att SD är de enda som anser att den inte bör vara det.

Allt som inte går framåt, mer och fortare är fel och rasistiskt.

Jag tror att den sortens högljudda filurer som dyker upp som gubben i lådan och pekar finger i social medier (som om de faktiskt kunde något mer än oss alla andra) är farliga, riktigt farliga. Många, vi, sätter all för stor vikt vi vad de säger och snart kryper väl även Ahlin till korset. Det finns ingen debatt i Sverige, det är omöjligt att ens knysta om det, ett litet ord på fel ställe och du är uthängd.
Se bara på vad som hände med Sanna Rayman, nu kan man starta storm genom att man inbillat sig att man hört något. Det räcker med att den som anklagar är svart och den anklagade vit för att det ska finnas fog för påståendet då vita ALLTID är rasistiska och håller varann om ryggen. Detta tas som bevis för att det har hänt då inget annat bevis finns.
Senast redigerad av manamanah 2014-06-13 kl. 16:13.
Citera
2014-06-13, 16:11
Medlem
Citat:

För att detta skall kunna hända (och i sak är det inte en så svår sak), krävs sannolikt en strukturomvandlande händelse (kedja av händelser) som ligger utanför svenska politikers kontroll. Det kan t ex vara att krig bryter ut i vår närhet eller något liknande. Men det kommer inte att ske av egen kraft och inte ens om SD når 20% kommer det till någon omvändelse. Om EU skulle få för sig att lägga om politiken, så kommer det bara stärka de svenska extremisterna i övertygelsen om att "gå före" och vara "generösa".

Man kan häri se att ideologisk förblindning ofta slår förnuftiga överväganden.
Citera
2014-06-13, 16:14
Medlem
Det här landet har blivit så jävla sjukt och ruttet så det är ta mig fan inte sant!

Våra så kallade makthavare och dom politiska kommissarierna i träckpressen gör allt för att förstöra det här vackra landet där jag en gång tryggt växte upp i. Jag våndas över vilket samhälle mina bägge söner kommer att tvingas växa upp i framöver. Det är bara att vistas ute i det offentliga rummet på våra gator och torg så ser man hur folkutbytet pågår för fullt.

Aldrig någonsin mer en röst på någon av sjuklöverpartierna.
Citera
2014-06-13, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
För att detta skall kunna hända (och i sak är det inte en så svår sak), krävs sannolikt en strukturomvandlande händelse (kedja av händelser) som ligger utanför svenska politikers kontroll. Det kan t ex vara att krig bryter ut i vår närhet eller något liknande. Men det kommer inte att ske av egen kraft och inte ens om SD når 20% kommer det till någon omvändelse. Om EU skulle få för sig att lägga om politiken, så kommer det bara stärka de svenska extremisterna i övertygelsen om att "gå före" och vara "generösa".

Man kan häri se att ideologisk förblindning ofta slår förnuftiga överväganden.
Jag förhåller mig positiv om att det kommer att ske innan totalkraschen. Paniken har funnits tidigare, som när Billström flaggade för att den svenska linjen bara är långsiktigt hållbar om övriga EU byter attityd, att de fem största asylländerna Sverige, UK, Frankrike, Italien och Tyskland inte kommer att kunna bära detta så länge till. Efter det har vi haft ett EU-val som gav definitivt besked om att UK och Frankrike kommer att jobba sig bort från den topp 5-listan, och att inget land utanför topp 5 kommer att gå i mer generös riktning. Lägg till detta att systemet i Sverige är nära att spricka under Syrientrycket, att många kommuner är i uppror mot Migrationsverket och att det nu ser ut som att en ny Irakström kommer att läggas ovanpå Syrienflödet. Verket har haft möte om saken idag. Hörnet vi målat in oss i är nu så litet att man måste skor i storlek 36 eller mindre för att inte få färg på sig.

Jag tror att minst ett av de två sjuklöverpartier som ännu inte är helt ideologiskt förblindade i asylfrågan kommer att krypa till korset efter valet. Tyvärr inte innan, av cyniska strategiska skäl.

Edit: Migrationsverket kom fram till att det i dagsläget inte är aktuellt med ett generellt PUT-beslut för irakier:

Citat:
Våldet i den pågående konflikten är dock inte urskillningslöst i den meningen att alla som befinner sig i dessa områden löper risk att drabbas enbart genom att vistas där.
En individuell bedömning av skyddsbehovet i varje enskilt fall måste därför göras.
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-06-13 kl. 17:03.
Citera
2014-06-13, 17:41
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Jag förhåller mig positiv om att det kommer att ske innan totalkraschen. Paniken har funnits tidigare, som när Billström flaggade för att den svenska linjen bara är långsiktigt hållbar om övriga EU byter attityd, att de fem största asylländerna Sverige, UK, Frankrike, Italien och Tyskland inte kommer att kunna bära detta så länge till. Efter det har vi haft ett EU-val som gav definitivt besked om att UK och Frankrike kommer att jobba sig bort från den topp 5-listan, och att inget land utanför topp 5 kommer att gå i mer generös riktning. Lägg till detta att systemet i Sverige är nära att spricka under Syrientrycket, att många kommuner är i uppror mot Migrationsverket och att det nu ser ut som att en ny Irakström kommer att läggas ovanpå Syrienflödet. Verket har haft möte om saken idag. Hörnet vi målat in oss i är nu så litet att man måste skor i storlek 36 eller mindre för att inte få färg på sig.

Jag tror att minst ett av de två sjuklöverpartier som ännu inte är helt ideologiskt förblindade i asylfrågan kommer att krypa till korset efter valet. Tyvärr inte innan, av cyniska strategiska skäl.

Edit: Migrationsverket kom fram till att det i dagsläget inte är aktuellt med ett generellt PUT-beslut för irakier:

Sagt det förut och säger det igen, "plånboken" är (blir) den realitet som kommer att ända denna vanvettiga tid av invandrings vansinne vi nu lever under.
Nasty kommer det att bli. men ju förr desto bättre.
Citera
2014-06-13, 17:49
Medlem
Citat:

Nu har de ändrat sig:
Citat:
Migrationsverket om Irak: "En väpnad konflikt råder"
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5889161
Citera
2014-06-13, 17:50
Medlem
HerrPs avatar
Jag tror inte nått av de politiska rörelser vi ser idag är nått som kommer att stå pall inför framtiden. Några av de gamla kommer att självdö, andra, nyare, ser jag mer som apostlar för vad som komma skall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in