Citat:
Ursprungligen postat av
No6
Xanor är ju korstolerant med Imovane, och 0,5mg xanor = ungefär 15mg imovane. Om jag tagit 1mg xanor kl 19 och jag ska ta 15mg imovane innan jag lägger typ vid 3-4 i natt mig innebär detta att jag tagit 1,5mg xanor?
Jag är rädd om toleransen tar 3 ggr per vecka och alltid 2-3 dagars mellanrum. Är det lugnt att jag tar imovane ikväll eller skjuter detta upp toleransen? Eller är detta något som byggs upp under lång tid?
vänta va?, xanor (alprazolam) är korstolerant med Imovane? Jag har alltid växlat mellan det ena och det andra för att
motverka en eventuell tolerans...
På sistone har jag dock försökt dra ner lite på mitt Imovane intag som resulterat i enorma abstinens besvär som jag inte kunnat härleda till nånting då jag varit bombsäker på att det inte varit nån form av benso abstinens. Utan "nånting annat" ..
Symptomen har varit b.la ENORM trötthet (kan lätt sova 24 timmar) trots detta känner/kände jag mig helt kraftlös, extrem ångest, frossa (trots lager av täcken och filtar) och nästan snudd på gamla djupa depressions tankar som involverar självskadebeteende...
Kämpar fortfarande med att dra ner på mitt intag av Xanor och främst Imovane då jag tagit det mer eller mindre regelbundet i ca 10 år.. (läkaren sa till mig att man inte kunde bli beroende av och att det var helt ofarligt). Känner absolut ingenting av 15mg, 30mg
verkar ha nån sorts effekt, eller så är det placebo.
Det händer också att jag tar en Imovane eller två mitt på dagen för att jag har ångest, jag vet inte om det funkar men jag vill tro det (placebo). .. Va fan ska jag göra?