Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-15, 16:16
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergodic
http://www.gamereactor.se/nyheter/20...x+One-enheter/

Ser inte lika ljust ut för PS4 längre. Även PS3 hade kraftfullare hårdvara än X360 men av någon anledning spelade alla proffs på X360 iaf. Lär bli samma sak denna gång nu när X1 snart sålt mer än PS4. Man kan redan nu se att proffsen fastnat för X1 på youtube/twitch.

Personligen så gillar jag finesser och därför är jag sjukt glad att jag äger en X1 som både har fler spel samt oändligt många fler funktioner på sig än ps4. Det bästa av allt är att X1 kommer få en version av Windows 10 i början av 2015 vilket resulterar i nya funktioner och massa universella appar som kommer fungerar både på X1, windows 10/8.1, Windows Phone.

Jag var osäker i början men nu är jag ganska säker på att X1 vinner även detta konsolkriget.
Även om PS3 var starkare på pappret (och i realiteten när det kom till sonys egna studios) så led den av en allt för svårkodad bas. Vad proffsen väljer att spela sina spel med ser jag som en väldigt liten del i varför jag och andra ska välja en konsol. Det lustiga med dessa appar är att man förra generationen ansåg att sony slösat för mycket på att försöka få till en multimedia apparat och nu när X0 är det så är det tydligen guds gåva till mänskligheten?

Jag tror som vanligt att kriget är långt ifrån över och att det kommer att vinnas av det företag som får bäst exklusiva titlar. Jag kan inte förneka att jag är lite sugen på en X0 för att lira alla Halo-spelen, serien är hypead som fan och jag har bara spelat 1:an. Samtidigt så ser jag fram emot Uncharted 4, kommer Santa Monica Studios att göra något av sitt God of War-ip, vad ND har för planer efter TLOU, med mera. Förra generationen hade MS väldigt länge Mass Effect men i slutändan blev även det multiplattform och enda jag fortfarande vill spela på X360 är Gears of War-serien.

Hade jag förra generationen köpt en 360 istället för PS3 hade jag inte fått spela något av Uncharted-spelen, God of War 3 (de 2 första hade jag redan spelat på PS2), TLOU, Heavy Rain samt Infamous spelen. Jag tycker att jag gjorde rätt val den gången trots att 360 presterade snäppet bättre i spel som RDR och andra multi-plattforms spel. Jag har en väldigt bred spelsmak och tror därför mer på PS4 baserat på historien, där MS oftast satsat på shooters och att pumpa ut nya racingspel har Sony släppt plattforms-spel ala Crash Bandicoot och Little Big Planet, de hade balls nog att släppa det något kontroversiella Heavy Rain*, ICO, med flera.

*I en tid där kidsen tycker att det är roligare att hjärndött skjuta allt som rör sig så är ett familjedrama med en djup personlig kris och historia ett rätt modigt släpp. Spelet passade verkligen inte alla men jag älskade det och har spelat igenom det 3 gånger.
Citera
2014-11-15, 16:32
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag är av raka motsatsen, ser ljust ut fortfarande för ps4. Dom har fortfarande sålt fler enheter. Vem vill köpa en X1 för att dom får lite fler appar och skit funktioner? Sånt skit behövs inte, folk vill ha bra spel och stort utbud. Folk är även kräsna med fps och jämför spel på konsoler, och eftersom PS4 är kraftigare konsol. Så märks det ständigt på jämförelser att spelen flyter bättre på Ps4 än X1. Varför lägga ner lika mycket pengar på ett spel, som flyter sämre.. Även nya appar kan man köra på surfplatta,smart-tv,mobil etc. Så vem bryr sig om det kommer Windows 10 och skit till X1.

-Dom som lägger sina pengar på en X1, blir tyvärr rånad på sina pengar. Betala lika mycket för spel som flyter sämre än på PS4. Vem vill göra det frivilligt.

Still, proffsen lirar på X1 av någon anledning samt att X1 har snart sålt mer än PS4. Kanske för att PS4s online funktioner inte går att jämföra med X1. X1 har fler och snabbare servrar, mindre lagg osv. MS har trots allt sjukt mycket mer pengar än Sony vilket gör att dom är mer stabila.

Det är synd om alla som blivit lurade att PS4 alltid skulle vara bäst.. den var, men idag är dem likvärdiga när det gäller gaming eftersom MS helar tiden förbättrar X1 snabbare än vad Sony har råd att göra med PS4.

Appar och funktioner är individuellt men spelar stor roll för mig, X1 är otroligt smidig. Prata med den är suveränt och Kinect är jag verkligen imponerad av hur bra man kan styra sitt X1 med handfraser.

Att spel flyter sämre på x1 än ps4 är inte längre sant. Idag har spelutvecklare nyare utvecklarverktyg vilket gör att spelen flyter lika bra på x1. Låt oss inte glömma att PS4 var på marknaden långt före samt hade stort försprång med utvecklarverktyg till spelutvecklare. Först trodde inte ens folk att x1 skulle klara 1080p/60hz vilket den visst gjorde med uppdaterad mjukvara och utvecklarverktyg.

Och ännu en gång, PS3s hårdvara var mycket bättre än X360 också men X360 vann förra konsolkriget ändå. Anledningen är att egentligen har alla konsoler kass hårdvara i jämförelse med PC och skillnaden är minimal mellan PS3/X360 samt PS4/X1. Det handlar om så mycket mer än den där lilla extra kraften i PS4.
Senast redigerad av Ergodic 2014-11-15 kl. 16:56.
Citera
2014-11-15, 16:52
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Även om PS3 var starkare på pappret (och i realiteten när det kom till sonys egna studios) så led den av en allt för svårkodad bas. Vad proffsen väljer att spela sina spel med ser jag som en väldigt liten del i varför jag och andra ska välja en konsol. Det lustiga med dessa appar är att man förra generationen ansåg att sony slösat för mycket på att försöka få till en multimedia apparat och nu när X0 är det så är det tydligen guds gåva till mänskligheten?

Jag tror som vanligt att kriget är långt ifrån över och att det kommer att vinnas av det företag som får bäst exklusiva titlar. Jag kan inte förneka att jag är lite sugen på en X0 för att lira alla Halo-spelen, serien är hypead som fan och jag har bara spelat 1:an. Samtidigt så ser jag fram emot Uncharted 4, kommer Santa Monica Studios att göra något av sitt God of War-ip, vad ND har för planer efter TLOU, med mera. Förra generationen hade MS väldigt länge Mass Effect men i slutändan blev även det multiplattform och enda jag fortfarande vill spela på X360 är Gears of War-serien.

Hade jag förra generationen köpt en 360 istället för PS3 hade jag inte fått spela något av Uncharted-spelen, God of War 3 (de 2 första hade jag redan spelat på PS2), TLOU, Heavy Rain samt Infamous spelen. Jag tycker att jag gjorde rätt val den gången trots att 360 presterade snäppet bättre i spel som RDR och andra multi-plattforms spel. Jag har en väldigt bred spelsmak och tror därför mer på PS4 baserat på historien, där MS oftast satsat på shooters och att pumpa ut nya racingspel har Sony släppt plattforms-spel ala Crash Bandicoot och Little Big Planet, de hade balls nog att släppa det något kontroversiella Heavy Rain*, ICO, med flera.

*I en tid där kidsen tycker att det är roligare att hjärndött skjuta allt som rör sig så är ett familjedrama med en djup personlig kris och historia ett rätt modigt släpp. Spelet passade verkligen inte alla men jag älskade det och har spelat igenom det 3 gånger.

Du har helt rätt. Jag är ju mer åt shooters och X1 exklusiva spel tilltalar mig mest hittills samt att jag tyckte X360 hade bättre exklusiva spel den med. Detta är helt och hållet subjektivt såklart och det känns som att det är lite olika typer av gamers när det gäller Xbox vs Playstation utifrån vilka spel man gillar mest.

fördelen med MS är väl att dom kan lägga samma resurser på att göra en bra gaming konsol samtidigt som de lägger resurser på att göra den till en bra underhållningsstation. När det gäller PS3 fick det ena lida för det andra tror jag.

Att som vissa andra hävda att det är slöseri med pengar att köpa en X1 bara för att den har lite klenare hårdvara är dock patetiskt. Det är som att säga att PS4 är slöseri med pengar bara för att den är sämre servrar än X1.

Både konsolerna är bra på olika sätt. Man skall alltid utgå efter de exklusiva spelen samt vilken konsol ens polare har samt rent generellt vad som tilltalar en mest (interface, kontroller, finesser). För mig var det enkelt då jag som sagt gärna använder min X1 till mer än bara spel.

Du och jag är dock på samma sida, jag är emot de som klankar ner på både PS4 och X1 av fanboy anledningar och för de som faktiskt kan säga varför dom valde just någon av konsolerna och du är en av dom.
Citera
2014-11-16, 12:02
Medlem
Citat:
Still, proffsen lirar på X1 av någon anledning samt att X1 har snart sålt mer än PS4. Kanske för att PS4s online funktioner inte går att jämföra med X1. X1 har fler och snabbare servrar, mindre lagg osv. MS har trots allt sjukt mycket mer pengar än Sony vilket gör att dom är mer stabila.

Det är synd om alla som blivit lurade att PS4 alltid skulle vara bäst.. den var, men idag är dem likvärdiga när det gäller gaming eftersom MS helar tiden förbättrar X1 snabbare än vad Sony har råd att göra med PS4.

Appar och funktioner är individuellt men spelar stor roll för mig, X1 är otroligt smidig. Prata med den är suveränt och Kinect är jag verkligen imponerad av hur bra man kan styra sitt X1 med handfraser.

Att spel flyter sämre på x1 än ps4 är inte längre sant. Idag har spelutvecklare nyare utvecklarverktyg vilket gör att spelen flyter lika bra på x1. Låt oss inte glömma att PS4 var på marknaden långt före samt hade stort försprång med utvecklarverktyg till spelutvecklare. Först trodde inte ens folk att x1 skulle klara 1080p/60hz vilket den visst gjorde med uppdaterad mjukvara och utvecklarverktyg.

Och ännu en gång, PS3s hårdvara var mycket bättre än X360 också men X360 vann förra konsolkriget ändå. Anledningen är att egentligen har alla konsoler kass hårdvara i jämförelse med PC och skillnaden är minimal mellan PS3/X360 samt PS4/X1. Det handlar om så mycket mer än den där lilla extra kraften i PS4.

Whut? Tror du på allt detta själv också? Detta måste nog vara det inlägg för 2014 som innehåller mest svammel.
Citera
2014-11-16, 14:03
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Kan du inte vara snäll att visa de siffrorna som säger att Xbox One snart har sålt mer än PS4? Jag hittar då inga sådana siffror.
Citat:

PS4 släpptes exakt en vecka innan Xbox One, men jag antar att du kallar det att vara på marknaden långt innan..
Citera
2014-11-17, 00:58
Medlem
en-bra-dags avatar
Är det bara jag här som får kalla fötter av att Microsoft pratar så bedrägligt om vilka titlar som är exklsiva och inte. Då Sony och Nintendo talar om exklusiva spel vet man att dessa endast kommer finnas på deras konsoler, men då Microsoft gör detsamma så handlar det oftast om timed-exclusives (ex Ryse och Dead Rising) eller spel som kommer till PC men inte Playstation (ex Titanfall och Project Spark) och alltså inte är exklusiva. Tycker egentligen om Xbox, men jag ser ingen anledning att köpa en då jag hellre spelar konsolens "exklusiva" spel på PC till ett lägre pris och med bättre grafik.

För min del leder det till att jag inte vet säkert något enda spel som jag vill ha som kommer att vara exklusivt till Xbox. Så har man en PC så tycker jag Xbox one känns lite överflödig.
Citera
2014-11-17, 11:45
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Whut? Tror du på allt detta själv också? Detta måste nog vara det inlägg för 2014 som innehåller mest svammel.

Om man är det minsta insatt i konsoler kan man bara vara en blåst ko om man missat detta.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Kan du inte vara snäll att visa de siffrorna som säger att Xbox One snart har sålt mer än PS4? Jag hittar då inga sådana siffror.

PS4 släpptes exakt en vecka innan Xbox One, men jag antar att du kallar det att vara på marknaden långt innan..

I en liten del av världen ja, flera månader efter i många andra länder. Sen oavsett när X1 släpptes så var MS långt efter Sony med utvecklarverktyg vilket är ytterst relevant när vi pratar om hur spel flyter på diverse konsol.

http://www.gamereactor.se/nyheter/20...x+One-enheter/ Proof. Jämför detta med för 3-4 veckor sen så förstår du vad jag menar

Jag hade inte brytt mig då jag inte är ett fanboy men för er två kan det nog bli rätt irriterande att se streams/youtube från era favorit gamers när dom spelar på den "dåliga" X1. Nästan alla pro-gamers lirar nämligen på X1.

Notera att jag inte säger att PS4 är dålig utan jag pratar om konsolernas fördelar samt nackdelar. Båda är bra.
Citera
2014-11-17, 19:01
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
I en liten del av världen ja, flera månader efter i många andra länder. Sen oavsett när X1 släpptes så var MS långt efter Sony med utvecklarverktyg vilket är ytterst relevant när vi pratar om hur spel flyter på diverse konsol.

http://www.gamereactor.se/nyheter/20...x+One-enheter/ Proof. Jämför detta med för 3-4 veckor sen så förstår du vad jag menar

Jag hade inte brytt mig då jag inte är ett fanboy men för er två kan det nog bli rätt irriterande att se streams/youtube från era favorit gamers när dom spelar på den "dåliga" X1. Nästan alla pro-gamers lirar nämligen på X1.

Notera att jag inte säger att PS4 är dålig utan jag pratar om konsolernas fördelar samt nackdelar. Båda är bra.

Notera att det är konsoler sålda till butik i artikeln du länkar till, alltså ej konsument. Det är vida känt att Microsoft skeppade ut en mängd konsoler för några veckor sedan för att de skulle finnas i butik i god tid för Black Friday och resterande julhandel.

Tittar vi på sålda enheter till konsument så är de senaste kända siffrorna (8:e nov) 13 miljoner för PS4 medans Xbox One ligger på 6,7 miljoner. Så fortfarande ett stort försprång för PS4.

Tittar vi sedan på sålda spel så säljer tex COD: Advanced Warfare och AC: Unity bättre på PS4 än Xbox One. COD såldes tex i 3 miljoner exemplar förrförra veckan till PS4 medans de "bara" sålde i 2 miljoner exemplar till Xbox One.

Källa: VGChartz

Jag fanboy?? Haha. Det var det roligaste jag hört. Jag ifrågasatte dina siffror och genast kastar du fanboy i ansiktet på mig. Jag bryr mig inte ett piss om vilken version de som streamar använder sig av då jag inte tittar på något sådant överhuvudtaget. Har heller aldrig sagt att Xbox One är dålig, bara ifrågasatt dina siffror. Lär dig skillnaden..
Citera
2014-11-27, 11:55
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Notera att det är konsoler sålda till butik i artikeln du länkar till, alltså ej konsument. Det är vida känt att Microsoft skeppade ut en mängd konsoler för några veckor sedan för att de skulle finnas i butik i god tid för Black Friday och resterande julhandel.

Tittar vi på sålda enheter till konsument så är de senaste kända siffrorna (8:e nov) 13 miljoner för PS4 medans Xbox One ligger på 6,7 miljoner. Så fortfarande ett stort försprång för PS4.

Tittar vi sedan på sålda spel så säljer tex COD: Advanced Warfare och AC: Unity bättre på PS4 än Xbox One. COD såldes tex i 3 miljoner exemplar förrförra veckan till PS4 medans de "bara" sålde i 2 miljoner exemplar till Xbox One.

Källa: VGChartz

Jag fanboy?? Haha. Det var det roligaste jag hört. Jag ifrågasatte dina siffror och genast kastar du fanboy i ansiktet på mig. Jag bryr mig inte ett piss om vilken version de som streamar använder sig av då jag inte tittar på något sådant överhuvudtaget. Har heller aldrig sagt att Xbox One är dålig, bara ifrågasatt dina siffror. Lär dig skillnaden..

Allt pekar på att x1 kommer sopa golvet med ps4..

http://www.gamereactor.se/nyheter/20...+One+%E4n+PS4/

"med rapporter om att Microsoft nu säljer fler Xbox One-enheter än Playstation 4 på de två av de tre största marknaderna för TV-spel, Storbritannien och USA. "
Citera
2014-11-27, 14:19
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Allt pekar på att x1 kommer sopa golvet med ps4..

http://www.gamereactor.se/nyheter/20...+One+%E4n+PS4/

"med rapporter om att Microsoft nu säljer fler Xbox One-enheter än Playstation 4 på de två av de tre största marknaderna för TV-spel, Storbritannien och USA. "

Sopa golvet? Vart fan får du dina idéer ifrån?

Tittar vi på de senaste försäljningssiffrorna så säljer PS4 överlägset bäst. 15-22:e nov sålde PS4 i 734 388 exemplar medans XBox One i 491 702 exemplar.
Citera
2014-11-28, 14:22
Medlem
Citat:

Med "proffs" antar jag att du syftar på de som spelar Call of duty competitive på toppnivå, då det inte finns någon annan stor konsol-scen. Enda anledningen till att alla PRO-spelare finns på X1 är för att Microsoft sponsrar MLG (major league gaming). Skulle SONY kasta mer pengar i MLG's riktning så skulle proffsen sitta på PS4or nästa säsong. Det har absolut nada att göra med vilken konsol de tycker bäst om.

Jag äger själv en X1, och har ägt en PS4, men eftersom de flesta av mina vänner fortsatte på xbox-banan av ovanstående anledning (call of duty -scenen) så skaffade jag också en i slutändan.

Tycker att PS4 är en mycket bättre konsol på alla punkter, X1's windows UI känns otroligt segt och jobbigt, sonys är inte heller perfekt men kändes iaf snabbt och smidigt. Skype på X1 funkar ofta otroligt dåligt, att sätta upp ett gruppsamtal är ofta väldigt frustrerande.
Citera
2014-11-28, 14:57
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik

Jag äger själv en X1, och har ägt en PS4, men eftersom de flesta av mina vänner fortsatte på xbox-banan av ovanstående anledning (call of duty -scenen) så skaffade jag också en i slutändan.

Tycker att PS4 är en mycket bättre konsol på alla punkter, X1's windows UI känns otroligt segt och jobbigt, sonys är inte heller perfekt men kändes iaf snabbt och smidigt. Skype på X1 funkar ofta otroligt dåligt, att sätta upp ett gruppsamtal är ofta väldigt frustrerande.

Äger alla 3 konsoler denna generation och jag kan säga att PS4 är den som stått och samlat damm. Även om PS4an är den teknisk bästa maskinen så har den nu över ett år efter release fortfarande ett väldigt klent spelutbud. Utöver "The Last of Us" remaken så finns det inte mycket som lockar bland de exklusiva spelen.

Sen har ju Microsoft en klart bättre onlinetjänst än Sony vilket gör att i alla fall jag hellre spelar multiplayerspel på Xbox One. Detsamma kan ju sägas om spelutbudet egentligen. Det halvtaskiga Killzone: Shadow fall kan inte mäta sig med varken Titanfall eller Halo när det kommer till multiplayer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in