Citat:
Ursprungligen postat av
BallsMan
Som sagt.
Vad ska man välja?
Har köpt i följande ordning:
Nintendo - Super Nintendo - Playstation - Nintendo 64 - GameCube - Playstation 2 - Xbox 360..
Gillade Playstation 1/2 skarpt samt Xbox 360 för att dessa konsoler "was the shit" på sin tid, det som folk generellt körde på.
Hur är det nu med Xbox one vs PS4?
Övertyga mig.
Den här generationen så brukar jämförande recensioner av multiplattformspel oftast komma fram till att PS4-versionen har lite bättre grafikprestanda (tvärtemot förra generationen alltså, då 360-versionen i allmänhet fick lite bättre kritik). Vidare så är (enligt min uppfattning i alla fall) PS4-kontrollen mycket mer ergonomisk än PS3-kontrollen, så att nu är Xbox One och PS4 hyfsat likvärdiga på den punkten. Det är vad jag förstått (jag spelar själv inte så mycket online) fortfarande så att Xbox Live har bättre serverkapacitet än PSN, så om man vill spela mycket online och tillräckligt många av ens kompisar har Xbox One så kan det vara det bättre valet.
Utöver faktorerna ovan så är det väl mest en smakfråga gällande vilken konsols exklusiva spel man föredrar. Sedan så är det inte extremt dyrt att köpa båda heller, i alla fall om man har ett heltidsjobb.