2015-04-30, 16:38
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Nice spel. Jag får vara lite barnslig och säga att jag älaskar Ratchet & Clank, väldigt intressant med en remake på spelen. Uncharted minns jag att jag hade lite svårigheter med, det var ett lite svårt spel.
Hoppas de är lika bra som de ser ut att vara.
Ja de är riktigt bra plattformsspel, hade kanske varit trevligare med en ny del i serien men men.

Uncharted är ju alltid mysigt
Citera
2015-05-01, 08:34
Medlem
Till alla som är intresserade att se vilka spel som finns och kommer till båda konsolerna så ta en titt på denna sida:
http://www.listwar.com/

Senast uppdaterad 29.4 och uppdateras med jämna mellanrum någon gång per vecka.
Citera
2015-05-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det är rätt ironiskt hur alla old-school gejmers gnällde på Wii som sålde sjukt bra. Nu säljer Wii U dåligt (antagligen pga. namnet, så fruktansvärt korkat att döpa den så) men är den konsolen som old-school gejmers verkar gilla mest

Förmodligen pga att första Wii hade en kontroll som inte tilltalade oss som föredrar gammal hederlig hankontroll.
Citera
2015-05-15, 18:13
Medlem
junkbords avatar
Hur kommer det sig att PS4 nästan är 1000kr dyrare än xbox one? Har det alltid varit så?
PS4 - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688895
Xbox One - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2978043

Sugen på att skaffa en PS4:a nu när The Witcher 3 släpps. Anledningen till att jag tar PS4 över Xbox One är de exklusiva speltitlarna till ps4:an, Bloodborne, Uncharted, lockar mig mer än de som är exklusiva till xbox one.

Finns det något som pekar på att PS4:an kommer gå ner i pris till xbox one's nivå?
Senast redigerad av junkbord 2015-05-15 kl. 18:27.
Citera
2015-05-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Hur kommer det sig att PS4 nästan är 1000kr dyrare än xbox one? Har det alltid varit så?

Sugen på att skaffa en PS4:a nu när The Witcher 3 släpps. Anledningen till att jag tar PS4 över Xbox One är de exklusiva speltitlarna till ps4:an, Bloodborne, Uncharted, lockar mig mer än de som är exklusiva till xbox one.

Finns det något som pekar på att PS4:an kommer gå ner i pris till xbox one's nivå?

Är väl antagligen för att Xbox One gick ju så jäkla dåligt jämfört med PS4 så de var tvungna att sänka priset, samtidigt som PS4 säljer som smör, är typ det enda som Sony går plus på just nu så de vill nog inte sänka priset i onödan. Om du inte har jättebråttom att köpa så kan du ju se ifall det kommer en prissänkning efter E3. Men jag rekommenderar starkt en PS4, bara du vet att det finns spel som du vill spela. För min del har det varit lite svagt med spel ett tag.
Citera
2015-05-15, 20:23
Medlem
nihilverums avatar
Citat:

Det är förmodligen huvudsakligen en reaktion på att PS4 säljs i större upplagor än Xbox One - dvs att Microsoft (som har en betydligt starkare finansiell ställning än Sony i grunden) sänker priset på Xbox One och hoppas därigenom att få sälja fler spel (som de tar ut licensieringsavgifter för från spelutvecklarna). Förutom Nintendo så är det ju vanligt i konsolvärlden att man säljer själva konsolen till breakevenpris eller till och med lite förlust och tar igen det på spelförsäljningen.

Dessutom är det ju den här konsolgenerationen så att jämförande recensioner av multiplattformsspel generellt brukar komma till slutsatsen att PS4-versionen har lite bättre prestanda vad gäller grafik (till skillnad från förra generationen då det oftast var 360-versionen som fick bättre kritik).

Så länge som PS4 fortsätter att sälja bättre än Xbox One skulle jag inte vänta mig att Sony följer efter Microsoft i prissänkningar, i alla fall inte så snabbt.
Citera
2015-05-16, 07:45
Medlem
junkbords avatar
Tack för välinformerade inlägg, uppskattas!
Då är frågan ifall jag ska vänta och se ifall de sänks till X1's nivå eller helt enkelt lägga den där extra 1000-lappen. Ju mer jag tänker på det ju mer övertygad är jag att PS4:an är den jag vill köpa.
Citera
2015-05-16, 15:31
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Tack för välinformerade inlägg, uppskattas!
Då är frågan ifall jag ska vänta och se ifall de sänks till X1's nivå eller helt enkelt lägga den där extra 1000-lappen. Ju mer jag tänker på det ju mer övertygad är jag att PS4:an är den jag vill köpa.

Är du intresserad av att spela multiplayer så är det så klart viktigt att tänka på vilken konsol eventuella kompisar som du vill spela tillsammans med redan har. Sannolikt har åtminstone en del av dem PS4 eftersom den som sagt sålt bäst hittills. Den här generationen så är ju dessutom handkontrollerna enligt min uppfattning i alla fall ungefär lika ergonomiska (till skillnad från förra generationen då i alla fall jag tycker att 360-kontrollen var mycket bättre än PS3-kontrollen).

Utöver detta är det väl mest en fråga om huruvida 1000 kr är mycket pengar i förhållande till din budget eller inte.
Citera
2015-06-07, 09:16
Medlem
BallsMans avatar
Som sagt.

Vad ska man välja?

Har köpt i följande ordning:
Nintendo - Super Nintendo - Playstation - Nintendo 64 - GameCube - Playstation 2 - Xbox 360..

Gillade Playstation 1/2 skarpt samt Xbox 360 för att dessa konsoler "was the shit" på sin tid, det som folk generellt körde på.

Hur är det nu med Xbox one vs PS4?

Övertyga mig.
Citera
2015-06-07, 14:32
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Som sagt.

Vad ska man välja?

Har köpt i följande ordning:
Nintendo - Super Nintendo - Playstation - Nintendo 64 - GameCube - Playstation 2 - Xbox 360..

Gillade Playstation 1/2 skarpt samt Xbox 360 för att dessa konsoler "was the shit" på sin tid, det som folk generellt körde på.

Hur är det nu med Xbox one vs PS4?

Övertyga mig.

Den här generationen så brukar jämförande recensioner av multiplattformspel oftast komma fram till att PS4-versionen har lite bättre grafikprestanda (tvärtemot förra generationen alltså, då 360-versionen i allmänhet fick lite bättre kritik). Vidare så är (enligt min uppfattning i alla fall) PS4-kontrollen mycket mer ergonomisk än PS3-kontrollen, så att nu är Xbox One och PS4 hyfsat likvärdiga på den punkten. Det är vad jag förstått (jag spelar själv inte så mycket online) fortfarande så att Xbox Live har bättre serverkapacitet än PSN, så om man vill spela mycket online och tillräckligt många av ens kompisar har Xbox One så kan det vara det bättre valet.

Utöver faktorerna ovan så är det väl mest en smakfråga gällande vilken konsols exklusiva spel man föredrar. Sedan så är det inte extremt dyrt att köpa båda heller, i alla fall om man har ett heltidsjobb.
Citera
2015-06-09, 19:10
Medlem
BallsMans avatar
Tack för svaret.

Jag ska tuta i brorsan att köpa gta 5 till sin ps4 så att man får känna lite på konsolen..
(Är ju van vid Xbox sedan typ 10 år tillbaka)
Citera
2015-06-10, 08:54
Medlem
Jag har haft NES - PS2 - XBox - PS4.

Av det utbudet som är "exklusivt" till en viss konsol känns det som det sällan är någon direkt kvalitet, med några få undantag. Gran Turismo till playstation är episkt. Forza motorsport till xbox har jag inte tittat på sedan det första till xbox original och det har jag svårt att förstå idag varför jag skaffade.
Destiny till ps4 verkar utdömt som katastrof, driveclub var kul så länge det var det enda racingspelet med riktigt rattstöd.

Det jag gillar med Playstation idag är kontrollerna, kamerasystemet, integrationen med Playstation TV. (Okej, det är en sugig lösning om man vill lira fps i remote play, men en smidig pryl att köra ps vita-spel på eller långsammare spel typ monopol eller trivia i remote play när vardagsrumstv:n är upptagen.)
Nu dröjde det dessutom bra länge innan Xbone kom ut på marknaden så att de har en ytterst liten del av världsmarknaden gör ju sitt på underlaget med spelare man möter i onlinespel.

Jag skulle säga att playstation är det självklara valet om man inte har 10 polare som alla beslutat sig för xbone-plattformen. Har man inga vänner är det nog lättare att hitta sådana på playstation network.
Skillnaderna i grafikprestanda är inte så stora och är den ena bättre på att rita en triangel så är den andra bättre på att rita en cirkel, sedan hänger det mest på om man gillar trianglar eller cirklar bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in