2014-11-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Äger alla 3 konsoler denna generation och jag kan säga att PS4 är den som stått och samlat damm. Även om PS4an är den teknisk bästa maskinen så har den nu över ett år efter release fortfarande ett väldigt klent spelutbud. Utöver "The Last of Us" remaken så finns det inte mycket som lockar bland de exklusiva spelen.

Sen har ju Microsoft en klart bättre onlinetjänst än Sony vilket gör att i alla fall jag hellre spelar multiplayerspel på Xbox One. Detsamma kan ju sägas om spelutbudet egentligen. Det halvtaskiga Killzone: Shadow fall kan inte mäta sig med varken Titanfall eller Halo när det kommer till multiplayer.

Vad man gillar för spel är ju väldigt personligt. Själv tycker jag att de exklusiva titlarna till PS4 är väldigt mkt bättre än Titanfall och Halo. Titanfall var kul i ungefär 5 minuter och Halo har jag aldrig gillat.
Citera
2014-11-29, 12:08
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Sopa golvet? Vart fan får du dina idéer ifrån?

Tittar vi på de senaste försäljningssiffrorna så säljer PS4 överlägset bäst. 15-22:e nov sålde PS4 i 734 388 exemplar medans XBox One i 491 702 exemplar.

Det är vad jag tror då de flesta spel flyter bättre på X1 och X1 säljer mer per månad än PS4 på de stora marknaderna vilket kommer resultera i att så småningom är de fler X1 sålda.

Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Med "proffs" antar jag att du syftar på de som spelar Call of duty competitive på toppnivå, då det inte finns någon annan stor konsol-scen. Enda anledningen till att alla PRO-spelare finns på X1 är för att Microsoft sponsrar MLG (major league gaming). Skulle SONY kasta mer pengar i MLG's riktning så skulle proffsen sitta på PS4or nästa säsong. Det har absolut nada att göra med vilken konsol de tycker bäst om.

Jag äger själv en X1, och har ägt en PS4, men eftersom de flesta av mina vänner fortsatte på xbox-banan av ovanstående anledning (call of duty -scenen) så skaffade jag också en i slutändan.

Tycker att PS4 är en mycket bättre konsol på alla punkter, X1's windows UI känns otroligt segt och jobbigt, sonys är inte heller perfekt men kändes iaf snabbt och smidigt. Skype på X1 funkar ofta otroligt dåligt, att sätta upp ett gruppsamtal är ofta väldigt frustrerande.

Tycker att X1 har allt PS4 har plus mycket mer.
X1 får ju windows 10 i början av 2015 och då välkomnar jag spotify och flera andra universal appar samt ett snabbare operativsystem.
Citera
2014-11-29, 14:36
Medlem
henkesss avatar
Hur kan ni ens våga nämna Wii U med PS4, Wii U blir som Nintendo 64, knappt några spel överhuvudtaget. Och dom bästa är från Nintendo själva, och dom skiter inte ur sig spel precis. Wii U är bortkastade pengar, då konsolen mest kommer stå och damma. I brist på utbud av spel, men så är det redan nu. Så det behöver jag inte sitta och förklara. Vad har Wii U att se fram emot mer än Zelda, inte mycket överhuvudtaget. Vad har PS4 att se fram emot, en drös med spel. Som dessutom är bättre optimerade för det mesta än till Xbone, så varför köper någon överhuvudtaget Wii U eller Xbone.
Citera
2014-11-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergodic
Det är vad jag tror då de flesta spel flyter bättre på X1 och X1 säljer mer per månad än PS4 på de stora marknaderna vilket kommer resultera i att så småningom är de fler X1 sålda.

De flesta? De går nog att räkna på ena handens fingrar.

Säljer mer på de stora marknaderna? En enda månad har den sålt mer än PS4 i USA och det var december förra året då PS4 var slutsåld. I resten av världen har den inte varit i närheten.

Du får gärna räkna upp några marknader där Xbox sålt mer "per månad".
Senast redigerad av Ringo Lam 2014-11-29 kl. 16:28.
Citera
2014-11-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
De flesta? De går nog att räkna på ena handens fingrar.

Säljer mer på de stora marknaderna? En enda månad har den sålt mer än PS4 i USA och det var december förra året då PS4 var slutsåld. I resten av världen har den inte varit i närheten.

Du får gärna räkna upp några marknader där Xbox sålt mer "per månad".

Låt Ergodic leva kvar i sin lilla bubbla. Enligt honom är man en ko om man missat allt det han skriver om... Antar att hela världens befolkning helt plötsligt har förvandlats till nöt-kreatur och kvar står Ergodic ensam och hittar på sina egna nyheter om konsoler.

Dessutom, kollar man här: http://www.listwar.com/released-games/
Och kollar på multiplattform delen som innehåller 65 spel varav 2-3 har bättre flyt på x1 dock lägre upplösning och lite sämre grafik så ser man ju ganska snabbt att Ergodic inte har den blekaste aning vad han pratar om utan endast är en liten xbox fanboy som vägrar inse fakta
Senast redigerad av DrAg00nEn 2014-11-29 kl. 18:49.
Citera
2014-11-29, 21:13
Medlem
Citat:

Går du på något? De allra flesta spel flyter bättre på PS4. Och i de flesta av de spel som X1 har haft nån gnutta stabilare fps kanske du har missat den lilla detaljen att PS4 versionerna har haft högre upplösning?
Citera
2014-11-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
så varför köper någon överhuvudtaget Wii U eller Xbone.

Kanske för att folk vill spela deras exklusiva spel?

Har själv Wii U och lirar de spel jag tycker om på den.
Lirar de spel på ps4 jag tycker om på PS4.
Är väl endast Xbone jag inte förstår mig på varför någon vill äga då den får nästan samma spel som på ps4an i sämre grafik samt de exklusiva spelen känns inte intressanta.
Senast redigerad av lonian 2014-11-30 kl. 01:18.
Citera
2014-11-30, 16:13
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Går du på något? De allra flesta spel flyter bättre på PS4. Och i de flesta av de spel som X1 har haft nån gnutta stabilare fps kanske du har missat den lilla detaljen att PS4 versionerna har haft högre upplösning?

Varför finns det inte källor på att spel flyter bättre på PS4?

Och nej, det är inte för att vissa spel har högre upplösning på ps4.

GTA V X1:1080p @ 30fps[n]
GTA V PS4: 1080p @ 30fps[n]
X1 är låst på 30fps medens PS4 har massa fps drops ner till 20fps. X1 vinnare.

Dragon Age: Inquisition X1: 900p @ 30fps [n]
Dragon Age: Inquisition PS4: 1080p @ 30fps [n]
Här förstår jag inte varför detta spelet på PS4 är 1080p när fps:en kan bli hälften (15) av vad den är låst vid på X1.. X1 vinnare.

Sammafattning: X1 har högre fps oavsett upplösning och Sony har gått in för hårt med att alla spel skall vara 1080p så de låter spelens fps bli lägre istället.

Varför är det så här när PS4 har kraftfullare hårdvara? För att Sony har gjort samma misstag som med PS3, mjukvara som inte maximerar kraften i hårdvaran.
Citera
2014-11-30, 16:23
Medlem
Ergodics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Låt Ergodic leva kvar i sin lilla bubbla. Enligt honom är man en ko om man missat allt det han skriver om... Antar att hela världens befolkning helt plötsligt har förvandlats till nöt-kreatur och kvar står Ergodic ensam och hittar på sina egna nyheter om konsoler.

Dessutom, kollar man här: http://www.listwar.com/released-games/
Och kollar på multiplattform delen som innehåller 65 spel varav 2-3 har bättre flyt på x1 dock lägre upplösning och lite sämre grafik så ser man ju ganska snabbt att Ergodic inte har den blekaste aning vad han pratar om utan endast är en liten xbox fanboy som vägrar inse fakta

Så här låter en riktig fanboy. Någon som inte klarar av att inse fakta och hittar på att någon hittar på även om det finns källor. Dagisnivå.

Jag tycker det känns som att du innerst inne tror att X1 kommer vinna detta konsolkriget och det är därför du är så irriterad. Har jag fel?
Citera
2014-11-30, 17:40
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Nej Xbox One är inte låst på 30fps. Och PS4 har inte massa drops till 20fps. Sluta sprid dynga och kom med riktig fakta istället.
Citera
2014-11-30, 17:41
Medlem
Citat:
Varför finns det inte källor på att spel flyter bättre på PS4?

Och nej, det är inte för att vissa spel har högre upplösning på ps4.

Dragon Age: Inquisition X1: 900p @ 30fps [n]
Dragon Age: Inquisition PS4: 1080p @ 30fps [n]
Här förstår jag inte varför detta spelet på PS4 är 1080p när fps:en kan bli hälften (15) av vad den är låst vid på X1.. X1 vinnare.

Sammafattning: X1 har högre fps oavsett upplösning och Sony har gått in för hårt med att alla spel skall vara 1080p så de låter spelens fps bli lägre istället.

Varför är det så här när PS4 har kraftfullare hårdvara? För att Sony har gjort samma misstag som med PS3, mjukvara som inte maximerar kraften i hårdvaran.

Vadå källor? Finns väl minst lika bra källor som för de TVÅ spelen som du listar upp. Tomb raider t.ex. som körs i 60fps på PS4 mot 30fps på X1. På varenda jäkla storspel som släppts så rekommenderas ps4 versionen före X1 versionen, nu senast far cry 4 t.ex.

Far cry 4 60fps på båda, äkta 1080p på PS4. 1400X1080 på x1 med dynamisk horizontal uppskalning.

På varenda spelsite går det se jämförelser så fort ett spel släppts och förutom typ 2-3 spel så rullar alla bättre/högre upplösning/mer detaljer på PS4 versionerna.

Du verkar vara fanboy personifierad, vägrar inse bristerna i din konsol och fantiserar ihop massor saker som inte stämmer. Jag äger själv en X1 men är inte så naiv att jag tror den outperfomar en PS4 förutom i vissa unika fall.

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS...and_Framerates
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2014-11-30 kl. 17:53.
Citera
2014-11-30, 17:46
Medlem
Citat:
Så här låter en riktig fanboy. Någon som inte klarar av att inse fakta och hittar på att någon hittar på även om det finns källor. Dagisnivå.

Jag tycker det känns som att du innerst inne tror att X1 kommer vinna detta konsolkriget och det är därför du är så irriterad. Har jag fel?

Du har ganska fel. Till skillnad från dig så ser jag inget krig what-so-ever samt så kunde jag inte bry mig mindre, även om jag försökte angående vilken som "vinner"... vilket verkar vara otroligt viktigt för dig.

Blir bara irriterad på folk som dig som hittar på bullshit för att försöka dissa den andra.
Du sa tidigare att majoriteten av spel flyter bättre på x1 och sedan ger exempel på 2.
Dessutom i GtaVs fall så saknar X1 versionen lite assets och även x1 versionen har framedrops. Så X1 versionen är långt från låst. Men intala dig själv det du bara.
Senast redigerad av DrAg00nEn 2014-11-30 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in