2014-11-01, 11:22
Medlem
PrinceMeandors avatar
Föll för trycket och köpte en XBO i veckan.

Handkontrollen är snäppet bättre än den till PS4 helt klart, men jag fattar inte varför de har gjort bumperknapparna så mycket sämre än på 360?

Sen känns det bra att Microsoft till skillnad från Sony har en seriös onlinetjänst. Utan att överdriva så tar det minst 4 ggr längre tid att ladda ned ett standardsize spel från PSN jämfört med från XBL.

Enda problemet jag har med Xbox One såhär långt är de efterblivna regionsinställningarna. Varför kan man inte ha interface och menyer på engelska om man bor i Sverige? Det blir skrattretande fånigt att se hur de kört etablerade engelska spelbegrepp genom google translate
Citera
2014-11-01, 12:57
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Enda problemet jag har med Xbox One såhär långt är de efterblivna regionsinställningarna. Varför kan man inte ha interface och menyer på engelska om man bor i Sverige? Det blir skrattretande fånigt att se hur de kört etablerade engelska spelbegrepp genom google translate

Visste inte att det var så och det verkar ju ganska segt att man inte kan komma runt det på något vis. Vad händer om man ställer in t.ex. uk som region? Står fan inte ut om det betyder att några av spelen också kommer vara översatta.
Citera
2014-11-09, 08:35
Bannlyst
Jag skulle nog först skaffa mig ett Xbox One för att sedan köpa mig ett Wii U. Jag har dock halkat efter i spelbraschen.
Citera
2014-11-09, 15:21
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Hej!

Sonen vill ha en spelkonsoll och väljer mellan PS4 och X-box one. finns det en konsensus i tråden om vilken som är bäst?
Citera
2014-11-12, 18:24
Medlem
Det är sjävklart PS4!!!! men det beror helt och hållet på vad din sons kompisar spelar för konsol då det är mycket roligare att spela tillsammans med någon!
Citera
2014-11-12, 18:39
Medlem
Jag har köpt X1 och alla mina andra kompisar ska köpa PS4. Doms åsikter om att PS4 är bättre än X1 är att det är bättre grafik. Men själv när jag ser dom där graphics comparison så ser jag ingen stor skillnad.
Kan nån hjälpa mig att säga dom bra sakerna med X1 är ni snälla?
Citera
2014-11-13, 16:24
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Jag valde Xbox One. Stod väl bara mellan den och PS4:an egentligen och då vann Xbox på walk over av den enkla anledningen hur sticksen på handkontrollen är placerade. Snacket om att PS4 är vassare rör mig inte i ryggen då PS3 skulle varit bättre än 360:n inte var något jag märkte av. Sitter ändå inte och runkar åt pixlar och bilduppdateringsfrekvenser och 360:n var ju jävligt stabil även om den var "sämre". Sen är det ju alltid jävligt svårt att veta hur stor skillnaden kommer vara om några år, först då vet man väl om man gjorde rätt val eller inte.
Citera
2014-11-14, 16:46
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Hej!

Sonen vill ha en spelkonsoll och väljer mellan PS4 och X-box one. finns det en konsensus i tråden om vilken som är bäst?
Det finns inget konsensus och kommer säkerligen heller aldrig att finnas. Frågorna man ska ställa sig är följande (enligt mig):
Vilken konsol kommer min vänskapskrets att köpa? Om alla mina vänner köper PS4 så kan jag spela med dem om även jag har en PS4, vi kan låna spel av varandra och att ta med sig en extra kontroll för att lira mot varandra AFK blir enklare.
Vilka spel vill jag spela? Här kan man kolla rent historiskt och även företagsmässigt på vilka spel/genrer som är troliga på den nya generationens konsoler. Uncharted-serien kommer aldrig att komma till X0, Halo kommer inte komma till PS4. Fler exempel kan naturligtvis ges, det man kan vara säker på är att många av spelen kommer att vara multi-plattform och således inte spela någon roll.
Handkontrollen, vilken konsol anser jag som spelare har skönast kontroll? Detta är subjektivt och iaf för mig underordnat de övriga punkterna.

PS4 är på pappret lite starkare än X0, men det är någonting de flesta av oss vanliga spelare inte bryr oss om. Är det bäst grafik man är ute efter alldeles oavsett spel så är det en bra PC man ska satsa på.

Hur gammal är din son? Vad för typ av spel tycker han om att spela?

Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Jag valde Xbox One. Stod väl bara mellan den och PS4:an egentligen och då vann Xbox på walk over av den enkla anledningen hur sticksen på handkontrollen är placerade. Snacket om att PS4 är vassare rör mig inte i ryggen då PS3 skulle varit bättre än 360:n inte var något jag märkte av. Sitter ändå inte och runkar åt pixlar och bilduppdateringsfrekvenser och 360:n var ju jävligt stabil även om den var "sämre". Sen är det ju alltid jävligt svårt att veta hur stor skillnaden kommer vara om några år, först då vet man väl om man gjorde rätt val eller inte.
Ang. att PS3 var starkare än X360 var det ju få spel som fick uppleva p.g.a de olika arkitekturerna. PS3an verkade vara en rätt svår konsol att nyttja till max men när det väl skedde så blev det vackert som fan (uncharted 3, TLOU), när det kom till multiplattform så var väl oftast 360 vinnaren trots att PS3 var bättre på pappret. Själv sket jag fullständigt i vilket precis som du. Den här generationen använder båda konsolerna dock av samma arkitektur och därför tror jag att PS4 kommer att vinna den striden även i multiplatt-spel. Med det sagt så är jag ingen fanboy som sitter och runkar till 4 extra pixlar vid en viss screenshot.
Senast redigerad av soulreaper 2014-11-14 kl. 16:50.
Citera
2014-11-14, 23:00
Medlem
Är helt grön på ämnet förutom att jag haft ett xbox 360 många år, dock 2 år minst senast jag spelade.

Ska iallafall köpa en ny konsol och undrar vilken ni rekommenderar.

Jag kommer spela spel likt Fifa, Nhl, Call of duty, GTA, Assains.. osv. 50tums tv.
Jag vill veta,

1: prisvärdast

2: om det skiljer något i pris på spelen mellan xbox kontra Ps

3: fördelar/nakdelar överlag.

Hoppas på lite hjälp från alla Gamers nu.

Tyckte det kändes onödigt att starta en ny tråd, så postade här. Mod får gärna flytta om det är fel tråd det skrivs i.
Citera
2014-11-14, 23:04
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Är helt grön på ämnet förutom att jag haft ett xbox 360 många år, dock 2 år minst senast jag spelade.

Ska iallafall köpa en ny konsol och undrar vilken ni rekommenderar.

Jag kommer spela spel likt Fifa, Nhl, Call of duty, GTA, Assains.. osv. 50tums tv.
Jag vill veta,

1: prisvärdast

2: om det skiljer något i pris på spelen mellan xbox kontra Ps

3: fördelar/nakdelar överlag.

Hoppas på lite hjälp från alla Gamers nu.

Tyckte det kändes onödigt att starta en ny tråd, så postade här. Mod får gärna flytta om det är fel tråd det skrivs i.
Du kan väl åtminstone börja med att läsa igenom de senaste 30 inläggen där detta gåtts igenom?
1. Priset är väl ungefär det samma på konsolerna, kolla på någon prisjämförelse-sida.
2. Har jag svårt att tro, än en gång titta på valfri prisjämförelse.
3. PS4 har lite bättre hårdvara, båda kostar att lira online, förutom de multiplattformspel som dyker upp så kommer båda konsolerna ha exklusiva titlar. Vilka man kommer tycka om är subjektivt och jag sätter mina pengar på Sony även denna generation (Uncharted, God of War, osv.) vs. (halo, forza, osv)
Citera
2014-11-15, 14:45
Medlem
Ergodics avatar
http://www.gamereactor.se/nyheter/20...x+One-enheter/

Ser inte lika ljust ut för PS4 längre. Även PS3 hade kraftfullare hårdvara än X360 men av någon anledning spelade alla proffs på X360 iaf. Lär bli samma sak denna gång nu när X1 snart sålt mer än PS4. Man kan redan nu se att proffsen fastnat för X1 på youtube/twitch.

Personligen så gillar jag finesser och därför är jag sjukt glad att jag äger en X1 som både har fler spel samt oändligt många fler funktioner på sig än ps4. Det bästa av allt är att X1 kommer få en version av Windows 10 i början av 2015 vilket resulterar i nya funktioner och massa universella appar som kommer fungerar både på X1, windows 10/8.1, Windows Phone.

Jag var osäker i början men nu är jag ganska säker på att X1 vinner även detta konsolkriget.
Citera
2014-11-15, 14:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergodic
http://www.gamereactor.se/nyheter/20...x+One-enheter/

Ser inte lika ljust ut för PS4 längre. Även PS3 hade kraftfullare hårdvara än X360 men av någon anledning spelade alla proffs på X360 iaf. Lär bli samma sak denna gång nu när X1 snart sålt mer än PS4. Man kan redan nu se att proffsen fastnat för X1 på youtube/twitch.

Personligen så gillar jag finesser och därför är jag sjukt glad att jag äger en X1 som både har fler spel samt oändligt många fler funktioner på sig än ps4. Det bästa av allt är att X1 kommer få en version av Windows 10 i början av 2015 vilket resulterar i nya funktioner och massa universella appar som kommer fungerar både på X1, windows 10/8.1, Windows Phone.

Jag var osäker i början men nu är jag ganska säker på att X1 vinner även detta konsolkriget.

Jag är av raka motsatsen, ser ljust ut fortfarande för ps4. Dom har fortfarande sålt fler enheter. Vem vill köpa en X1 för att dom får lite fler appar och skit funktioner? Sånt skit behövs inte, folk vill ha bra spel och stort utbud. Folk är även kräsna med fps och jämför spel på konsoler, och eftersom PS4 är kraftigare konsol. Så märks det ständigt på jämförelser att spelen flyter bättre på Ps4 än X1. Varför lägga ner lika mycket pengar på ett spel, som flyter sämre.. Även nya appar kan man köra på surfplatta,smart-tv,mobil etc. Så vem bryr sig om det kommer Windows 10 och skit till X1.

-Dom som lägger sina pengar på en X1, blir tyvärr rånad på sina pengar. Betala lika mycket för spel som flyter sämre än på PS4. Vem vill göra det frivilligt.
Senast redigerad av henkess 2014-11-15 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in