Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-20, 18:43
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Bara blinda fanboys som köper x1 före ps4 och dessutom inte kan ta till sig fakta i form av diverse sidor som visar hur många spel som blivit släppta..
Varför betala mer för en sämre och svagare konsol med färre spel?

Och ditt inlägg osar inte fanboy menar du? Otroligt mer trångsynt att inte kunna förstå att andra resonerar på annat sätt. Ingen av konsolerna är nån direkt supermaskin öht och ingen av konsolerna har många exklusiva stortitlar än. Man köper inte en X1 om man vill ha titlar som är bundna till Sony och man köper inte en PS4 om man är intresserad av titlar som är exklusiva MS.
Citera
2014-07-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Och ditt inlägg osar inte fanboy menar du? Otroligt mer trångsynt att inte kunna förstå att andra resonerar på annat sätt. Ingen av konsolerna är nån direkt supermaskin öht och ingen av konsolerna har många exklusiva stortitlar än. Man köper inte en X1 om man vill ha titlar som är bundna till Sony och man köper inte en PS4 om man är intresserad av titlar som är exklusiva MS.

Ser att ett "och" egentligen skulle vara "som" i mitt tidigare inlägg. Personen sa det var konstigt att ps4 sålde som den gör även om den inte har några spel. Jag länkade en sida som visar hur många spel som är släppta och blir kallad fanboy.
Läs även ett av mina tidigare inlägg där jag skriver att jag ska köpa x1 när något eller några spel släpps till den som jag är intresserad av. Men visst, om du anser mig vara fanboy bara för att jag rättar en annan användare så visst. Och det var inte heller frågan om det fanns BRA spel till konsolen. Uttalandet var att det inte fanns spel. Och med tanke på trådnamnet så antog jag att det jämfördes med x1.
Citera
2014-07-21, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Dessutom tog du mitt tidigare inlägg "out of context" genom att inte citera hela.
Jag vände helt enkelt på den tidigare användarens jämförelse med Iphone v Samsung som liknade Ps4 med iphone och X1 med samsung.

Så nej. Jag är inte fanboy. Det var du som gjorde så att jag ser ut som en genom att bara citera en del av mitt inlägg och inte ta i beaktande inlägget som jag citerade från början.
Citera
2014-07-28, 18:30
Medlem
Destiny mfl släpps om en och en halv månad så argumentet med att PS4 inte har några spel kommer inte hålla sålänge till
Citera
2014-08-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindtricks1
jag har inte ens pratat xbox?

Båda sidorna har minimalt med spel, så vars får du xbox one ifrån vet jag ej, då jag aldrig pratat om det

Är det då alltså Wii U du pratar om?

Tråden heter ju trots allt "Xbox One vs PS4 vs Wii U - Tråden"
Citera
2014-08-05, 02:42
Medlem
Kyotos avatar
Bestämmt mig för o köpa en ps4 för bloodborne och för att mgs5 körs i 1080p 60fps. Men mer anledning än så har jag inte. Är det några fler exlusiva titlar som ser lovande ut för ps? Kollat lite på Order och så men vet inte riktigt om det är för mig. Det enda som tiltalar mig på ms sida är Halo serien. Men det går kanske o lösa. Men hur ser det ut med titlar till ps? Sedan även andra stora spel på väg? Då kan man räkna med båda konsollerna. Men det är väl bara destiny som ser bra ut där.
Citera
2014-08-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Bestämmt mig för o köpa en ps4 för bloodborne och för att mgs5 körs i 1080p 60fps. Men mer anledning än så har jag inte. Är det några fler exlusiva titlar som ser lovande ut för ps? Kollat lite på Order och så men vet inte riktigt om det är för mig. Det enda som tiltalar mig på ms sida är Halo serien. Men det går kanske o lösa. Men hur ser det ut med titlar till ps? Sedan även andra stora spel på väg? Då kan man räkna med båda konsollerna. Men det är väl bara destiny som ser bra ut där.

Driveclub (ps-exklusivt), Dragonage, GTA V, Destiny är väl de kommer att släppas närmast i sommar/höst till Ps4.
Citera
2014-08-05, 13:20
Medlem
PS4 har bättre grafik har jag fattat det som när jag läst runt lite, men hur stor är skillnaden? Om man inte sitter med den fetaste TVn ser man ändå skillnad på konsolernas grafik?
Ska nämligen köpa antingen X1 eller PS4 när FIFA 15 släpps och de flesta vänner har X1. Så det mesta talar för den, men samtidigt vill jag ha det bästa, om man märker skillnad d.v.s.

http://www.xboxonevspsfour.com/

Länken visar också hur mycket mer populär PS4 är. Kan det bli svårare att finna motståndare online på X1? Är det verkligen bara grafiken som gör att PS4 är populärare?

Och nu orkar jag inte med negativa svar där folk bara vill leka alfahane och trycka ner folk som vet mindre än dom
Citera
2014-08-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Gunners
PS4 har bättre grafik har jag fattat det som när jag läst runt lite, men hur stor är skillnaden? Om man inte sitter med den fetaste TVn ser man ändå skillnad på konsolernas grafik?
Ska nämligen köpa antingen X1 eller PS4 när FIFA 15 släpps och de flesta vänner har X1. Så det mesta talar för den, men samtidigt vill jag ha det bästa, om man märker skillnad d.v.s.

http://www.xboxonevspsfour.com/

Länken visar också hur mycket mer populär PS4 är. Kan det bli svårare att finna motståndare online på X1? Är det verkligen bara grafiken som gör att PS4 är populärare?

Och nu orkar jag inte med negativa svar där folk bara vill leka alfahane och trycka ner folk som vet mindre än dom

För mig var det spelen som främst avgjorde mitt val. Finns fler Ps4 spel som intresserar mig än vad det finns till x1.
Har dock planer att skaffa en x1 också men i dagsläget så finns det inga spel som tilltalar mig så pass mycket att det ska kunna få mig att köpa en. varken släppta eller kommande. samt att många x1 "exklusiva" spel även släpps till PC.

Ser har ju som du själv säger Ps4an kraftigare hårdvara samt lägre pris än x1. Det syns bäst i multiplatform spel där du får högre upplösning och högre bilduppdaterings frekvens än på x1. Och även i vissa fall högre upplösta texturer.
Många som valt ps4 före x1 har även i åtanke de åtskilliga u-svängarna som MS gjort angående sin konsol och diverse policys som dom försökte tvinga på användare. Detta fick också mig att ta mig en extra funderare på vilken konsol som platsar hemma hos mig.

Finns totalt sett mer spelare online på Ps4an än på x1. samt att Ps4an i dagsläget har en del mer spel släppta. www.listwar.com

Med det sagt så tänker jag låta dig besluta själv enbart på basis av vilka exklusiva spel som tilltalar dig mer, men även också vilken konsol dina IRL vänner har. Och på basis av ditt inlägg så skulle jag rekommendera x1 för dig eftersom du specifikt nämnde att de flesta av dina vänner har x1.

Om du sen tycker att sonys exklusiva lockar mer och att det väger upp dett fakta att du inte kan spela online med dina vänner låter jag dig avgöra själv.

Tack för mig.
Citera
2014-08-07, 22:07
Medlem
Jag köpte ps4 i våras och blev väldigt besviken.
Kör mest själv Fifa och visst, det väldigt bra. Ingen besvikelse där alls!
Men konsollen i sig blev en besvikelse faktiskt.
Inte samma mediakonsoll som ps3 var.
Visst, minneskortläsare visste jag ju att det inte var.
Men på ps3an kunde man trycka i det mesta i usb å spela upp.
Men inte på ps4! Hittar inte mitt usb med bilder.
Kanske jag som gör fel?
Kan man ändra bakgrund på konsollen?
Lite för dåligt med spel än så länge också.
Men det kommer la lite mer till hösten.

Funderar dock på ett wii u att ha så länge.
Tror ni man blir ännu mer besviken där?
Finns det några små enkla roliga spel å köra
2 player på? Typ mariokart eller nintenoland.
Något mer att rekommendera?

Kanske helt onödigt att köpa?
Jag spelar aldrig storymode på spel så assasins (eller vad det heter) och såna spel är inget för mej.
Kör mest Fifa själv och sen vill jag ha nåt å spela ihop med tjejen.

Tacksam för tips å idéer
Citera
2014-08-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brearedsdea
Kör mest själv Fifa och visst, det väldigt bra. Ingen besvikelse där alls!
Men konsollen i sig blev en besvikelse faktiskt.
Inte samma mediakonsoll som ps3 var.
Visst, minneskortläsare visste jag ju att det inte var.
Men på ps3an kunde man trycka i det mesta i usb å spela upp.
Kanske jag som gör fel?
Kan man ändra bakgrund på konsollen?
Lite för dåligt med spel än så länge också.
Men det kommer la lite mer till hösten.

Funderar dock på ett wii u att ha så länge.
Tror ni man blir ännu mer besviken där?
Finns det några små enkla roliga spel å köra
2 player på? Typ mariokart eller nintenoland.
Något mer att rekommendera?

Kanske helt onödigt att köpa?
Jag spelar aldrig storymode på spel så assasins (eller vad det heter) och såna spel är inget för mej.

Tacksam för tips å idéer

Det där med USBn kommer att fixas i en ny patch snart.
Citera
2014-08-07, 22:20
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brearedsdea
i det mesta i usb å spela upp.

Tacksam för tips å idéer
Stöd för Usb finns inte just nu för Ps4, ska komma i framtiden.

Ang. WiiU så är den kalas att spela flera på, typ Mario Bros, Mario Kart, Pikmin osv. I övrigt är det rätt mycket speltorka där också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in