Citat:
Ursprungligen postat av
The.Gunners
PS4 har bättre grafik har jag fattat det som när jag läst runt lite, men hur stor är skillnaden? Om man inte sitter med den fetaste TVn ser man ändå skillnad på konsolernas grafik?
Ska nämligen köpa antingen X1 eller PS4 när FIFA 15 släpps och de flesta vänner har X1. Så det mesta talar för den, men samtidigt vill jag ha det bästa, om man märker skillnad d.v.s.
http://www.xboxonevspsfour.com/
Länken visar också hur mycket mer populär PS4 är. Kan det bli svårare att finna motståndare online på X1? Är det verkligen bara grafiken som gör att PS4 är populärare?
Och nu orkar jag inte med negativa svar där folk bara vill leka alfahane och trycka ner folk som vet mindre än dom

För mig var det spelen som främst avgjorde mitt val. Finns fler Ps4 spel som intresserar mig än vad det finns till x1.
Har dock planer att skaffa en x1 också men i dagsläget så finns det inga spel som tilltalar mig så pass mycket att det ska kunna få mig att köpa en. varken släppta eller kommande. samt att många x1 "exklusiva" spel även släpps till PC.
Ser har ju som du själv säger Ps4an kraftigare hårdvara samt lägre pris än x1. Det syns bäst i multiplatform spel där du får högre upplösning och högre bilduppdaterings frekvens än på x1. Och även i vissa fall högre upplösta texturer.
Många som valt ps4 före x1 har även i åtanke de åtskilliga u-svängarna som MS gjort angående sin konsol och diverse policys som dom försökte tvinga på användare. Detta fick också mig att ta mig en extra funderare på vilken konsol som platsar hemma hos mig.
Finns totalt sett mer spelare online på Ps4an än på x1. samt att Ps4an i dagsläget har en del mer spel släppta.
www.listwar.com
Med det sagt så tänker jag låta dig besluta själv enbart på basis av vilka exklusiva spel som tilltalar dig mer, men även också vilken konsol dina IRL vänner har. Och på basis av ditt inlägg så skulle jag rekommendera x1 för dig eftersom du specifikt nämnde att de flesta av dina vänner har x1.
Om du sen tycker att sonys exklusiva lockar mer och att det väger upp dett fakta att du inte kan spela online med dina vänner låter jag dig avgöra själv.
Tack för mig.